Ga naar inhoud


SF8008 beginnersvragen


PeterSat67

Aanbevolen berichten

In mijn vorige screenshot zie je staan gebruik usals voor de satelliet. Deze aanzetten en de juiste lokatie gegevens invullen.

Ik gebruik openpli 8.3 maar in multiboot kun je er meer images inzetten. Is handig om dingen te testen. Maar voor nu probeer eerst openpli in de vingers te krijgen.

Ik denk dat je beter eerst de schotel aan kan sluiten en dan verder gaan met instellingen veranderen/aanpassen.

Wat voor schotel wordt het?

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Persoonlijk vind ik open atv wat beter werken op de ontvanger, hij wordt immers af fabriek oo geleverd met openatv en defineOS.

Dat er pli op staat vind ik wat vreemd, die had nieuw niet geinstalleerd moeten staan. 

 

Bij open ATV werken ook meteen de juiste buttons op je ab in de menu's

 

Wil je openatv of een andere image installeren:

 

Schakel de ontvanger uit, op de achterzijde.

Schakel deze weer aan en druk onmiddelijk de grote ronde standbij knop even kort in.

 

Hier verschijnt dan het recovery menu, hier kun je via de instellingen van het menu diverse images direct dowloaden en meteen flashen.

Let wel op welk slot je kiest, je kunt immers ook eerdere geinstalleerde images overschrijven.

 

Indien je een grote usb stick of sd kaart installeerd kun je zelf meer dan 4 images installeren.

 

 

Groet,

 

Bobje

aangepast door bobje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je bij Tunerinstellingen staan bij de tuner waar je motor op zit?

Moet volgens mij zo zijn:

image.png.0ac00f196ca3e4c383c0ea664ff3982b.png

 

Of in Advanced mode, dan kan je een eventuele DiSEqC-switch die er nog tussen zit ook instellen (en meer opties):

image.png.0f43c24e41cbc5ea3c37efeecb76aa8d.png

 

Bij Longitude en Latitude de positie van je schotel op de aarde invullen. Kan je eventueel vinden op Google Maps.

Daarna is het simpelweg kiezen van de satelliet, de ontvanger stuurt dan een zg. 'Goto' commando via de coax naar de motor.
In geval van Astra 1 dus 'Goto 19.2 East'. Zolang je motor goed afgesteld staat draait-ie dan de schotel naar de juiste positie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Alex1970 ook zegt locatie gegevens invullen en satelliet kiezen en bij instelling Usals aanzetten

Als je 1 lnb gebruikt dan lnb 1 invullen en als je een switch gebruikt dan is de instelling afhankelijk van de switch en wat waar zit. 

Bijlage is van de instelling in Open PLi met een Octagon SF8008

 

1_0_19_283D_3FB_1_C00000_0_0_0_20221212090212.jpg

LNb moet in jou geval Ku band zijn

 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Zoals Alex1970 ook zegt locatie gegevens invullen en satelliet kiezen en bij instelling Usals aanzetten

Als je 1 lnb gebruikt dan lnb 1 invullen en als je een switch gebruikt dan is de instelling afhankelijk van de switch en wat waar zit. 

Bijlage is van de instelling in Open PLi met een Octagon SF8008

 

1_0_19_283D_3FB_1_C00000_0_0_0_20221212090212.jpg

LNb moet in jou geval Ku band zijn

 

Jij maakt het voor @PeterSat67 te ingewikkeld.

Je hebt een configuratie per satelliet (heb ik ook, maar ik heb een polarmount).

Als je alleen een USUALS motor hebt, kun je volstaan met één instelling voor alle satellieten zoals ik die getoond heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een beetje wegwijs geworden.

Toch heb ik nog een aantal vragen:

1. op 27.5W ontvang ik niets. Schotel is goed uitgericht, Hispasat 30W ontvang ik wel.

Vroeger was dit een sat met veel feeds, vandaar mijn interesse.

Is dit juist of doe ik iets verkeerd?

 

2. Veel zenders zijn gecodeerd.

Daar kom je nu alleen achter door ze één voor één door te lopen.

Kan dat anders? Denk b.v aan een plugin met andere mogelijkheden,

 

3 Hoe kan ik 4:2:2 feeds zien?

 

4. Heeft de Kodi plugin toegevoegde waarde?

 

5. Er zijn satellieten in het overzicht waar ik helemaal niets ontvang,

Is er een mogelijkheid om alleen een lijst te zien met sat die te ontvangen zijn?

Dat is alleen KU neem ik aan, geen KA (en uiteraard geen C).

 

6. In de OpenWebif kan ik geen streams zien, dan opent zich een aparte webbrowser pagina.

Kun je ook direct in de OpenWebif streams kijken?

 

7. In op OpenWebif is een optie ' capture screenshot'.

Als ik hierop klik lijkt er een screenshot gemaakt te worden.

Maar ik weet niet waar deze opgeslagen wordt.

 

Veel vragen, maar deze info zou mij weer een stuk op weg helpen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onder meer hier kan je zien welke transponders en programma's gecodeerd zijn en die je dus kunt overslaan bij het scannen.

Kingofsat

6 minuten geleden, PeterSat67 zei:

3 Hoe kan ik 4:2:2 feeds zien?

Met een ontvanger die 4.2.2 ondersteunt, of je streamt het signal naar je laptop en gebruikt een videoplayer zoals bijvoorbeeld VLC.

 

7 minuten geleden, PeterSat67 zei:

5. Er zijn satellieten in het overzicht waar ik helemaal niets ontvang,

Is er een mogelijkheid om alleen een lijst te zien met sat die te ontvangen zijn?

Dat is alleen KU neem ik aan, geen KA (en uiteraard geen C).

Zie hierboven, Kingofsat.net

 

8 minuten geleden, PeterSat67 zei:

7. In op OpenWebif is een optie ' capture screenshot'.

Als ik hierop klik lijkt er een screenshot gemaakt te worden.

Maar ik weet niet waar deze opgeslagen wordt.

Je klikt met je rechtermuistoets op de afbeelding, daarna kan je de afbeelding op een door jou bepaalde plaats opslaan.

 

9 minuten geleden, PeterSat67 zei:

6. In de OpenWebif kan ik geen streams zien, dan opent zich een aparte webbrowser pagina.

Kun je ook direct in de OpenWebif streams kijken?

Nee

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PeterSat67 zei:

1. op 27.5W ontvang ik niets. Schotel is goed uitgericht, Hispasat 30W ontvang ik wel.

Vroeger was dit een sat met veel feeds, vandaar mijn interesse.

Is dit juist of doe ik iets verkeerd?

 

2. Veel zenders zijn gecodeerd.

Daar kom je nu alleen achter door ze één voor één door te lopen.

Kan dat anders? Denk b.v aan een plugin met andere mogelijkheden,

 

3 Hoe kan ik 4:2:2 feeds zien?

 

4. Heeft de Kodi plugin toegevoegde waarde?

 

5. Er zijn satellieten in het overzicht waar ik helemaal niets ontvang,

Is er een mogelijkheid om alleen een lijst te zien met sat die te ontvangen zijn?

Dat is alleen KU neem ik aan, geen KA (en uiteraard geen C).

 

6. In de OpenWebif kan ik geen streams zien, dan opent zich een aparte webbrowser pagina.

Kun je ook direct in de OpenWebif streams kijken?

 

7. In op OpenWebif is een optie ' capture screenshot'.

Als ik hierop klik lijkt er een screenshot gemaakt te worden.

Maar ik weet niet waar deze opgeslagen wordt.

 

Veel vragen, maar deze info zou mij weer een stuk op weg helpen.

 

 

 

 

1. Op 27.5W zal je alleen de Offcom feed vinden:
https://www.lyngsat.com/muxes/Intelsat-901_Spot-2_11495-V.html

 

2. Je kan in de configuratie aanzetten dat er een symbooltje voor de gecodeerde zenders komt te staan:


http://172.25.1.4/grab?format=jpg&mode=all&t=1670927713778

Maar dat symbooltje verschijnt niet altijd direct. Soms moet je dan ook eerst één keer afstemmen. Geen idee waarom.
Zolang je niks gaat doen met decoderen, kan je ook alleen FTA zenders scannen.
Maar ik adviseer je om je te verdiepen in OSCam-emu. Vooral BISS codering wordt veel gebruikt op feeds. We mogen alleen hier op het forum geen keys vermelden.

 

3. Deze kan je zien op je PC met (bijvoorbeeld) VLC Player.
Ga naar de OpenWebIF en klik op het computerlogootje links van de zendernaam:
image.png.ea163f0690ac2f81d60ddb2c429e63bb.png

 

De zender zal dan gestreamd worden naar de mediaspeler op je PC.
Dit is vast ook wel weer (terug) te streamen naar de settopbox o.i.d., maar dat is wat voor gevorderden en heb ik nog nooit uitgezocht hoe.

 

4. Heb ik ook geen ervaring mee, maar voor feedhunten denk ik niet.

 

5. In het geval je geen speciale LNB voor de Ka-band of één voor de C-band hebt (en een flink grote schotel), zal je alleen Ku kunnen ontvangen.
Je kan op Lyngsat niet filteren, maar deze weet wel je locatie (zolang je niet met een VPN werkt).
Aan de hand van je locatie zal Lyngsat m.b.v. kleuren aangeven in de eerste kolom (Frequency/Beam) of het waarschijnlijk is dat je die satelliet en de beam van die satelliet kan ontvangen.
image.png.8a7b9a105a6022b4ad595c44b675440e.png
E.e.a. hangt natuurlijk ook af van de grootte van je schotel (dat weet Lyngsat niet). Ik kan bijv. de Europe B Beam van het volgende screenshot wel ontvangen.

Kwestie van proberen soms.

Ook zie je de geschatte signaalsterkte/EIRP (in dBW) onder de beamnaam:
image.thumb.png.c8c8c11f4e4352595dbb868d3a062f6b.png

 

6. Moet ik even uitproberen.

7. Die verschijnt gewoon in beeld dan en met rechtermuisknop > Afbeelding kopieren of opslaan kan je die ergens plakken resp. opslaan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op satbeams.com kan je heel goed zien welke beams en met welke signaalsterkte deze bij jou te ontvangen zijn.

 

Hun satfinder app is ook heel handig om te zien of je vrij zicht hebt vanaf je schotel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de info!

 

Vraag 1 is beantwoord.

Vraag 2 nog niet helemaal, de link (met uiteraard mijn eigen SF808 IP adres) werkt niet (invalid service, timeout reading pmt).

Vraag 3 BISS mag hier niet uitgelegd worden neem ik aan?

Vraag 4 wat heeft de voorkeur op de PC? VLC of Kodi? Wat is de toegevoegde waarde van de Kodi add-on?

Vraag 5, 6 en 7 zijn beantwoord.

 

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken met de openstaande vragen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...