Ga naar inhoud


8K VIDEOS ULTRA HD


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door mereltje,

Aanbevolen berichten

Deze stream is te bekijken via YouTube.

Ik weet dat het niets met satelliet ontvangst te maken heeft, maar ik vond dat ik dit onze members niet mocht onthouden.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Trouwens heb ik wel een vraag:

Hoe komt het dat ik 8K kan ontvangen?

Ik heb een gewone HD tv (geen smart tv),

Deze stream ontvang ik via Experiabox V10 icm mijn Arris ontvanger -van KPN- op mijn tv zitten geen apps, die apps krijg te zien dmv mijn Arris.

Vreemd toch?

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
17 uren geleden, D-box zei:

Trouwens heb ik wel een vraag:

Hoe komt het dat ik 8K kan ontvangen?

Ik heb een gewone HD tv (geen smart tv),

Deze stream ontvang ik via Experiabox V10 icm mijn Arris ontvanger -van KPN- op mijn tv zitten geen apps, die apps krijg te zien dmv mijn Arris.

Vreemd toch?

 

Je Arris maakt van het 4/8 k signaal 1080p dus kun jij kijken , anders is de helft van alle YT filmpjes niet te zien

  • Bedankt 1

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mereltje

Hartelijk dank voor je uitleg!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een 8K stream ook via de YT site op je computer bekijken zelfs als je een 1080p of 2160p (UHD) scherm hebt.  Dit wordt gewoon door de grafische kaart of GPU terug geschaald. 

 

 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx 4 info!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mereltje zei:

Je Arris maakt van het 4/8 k signaal 1080p dus kun jij kijken , anders is de helft van alle YT filmpjes niet te zien

 

Bijna goed, dat doet YouTube al voor je, die zijn wel geïnteresseerd in minder onnodige bandbreedte.

Dat kun je trouwens zelf controleren bij [instellingen] -> [statistieken voor nerds] als je een filmpje bekijkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Old Satterhand zei:

 

Bijna goed, dat doet YouTube al voor je, die zijn wel geïnteresseerd in minder onnodige bandbreedte.

Dat kun je trouwens zelf controleren bij [instellingen] -> [statistieken voor nerds] als je een filmpje bekijkt.

 

Ik denk niet dat You Tube alles in 1080p maakt want dan kun je het geen 4k noemen

 

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, mereltje zei:

Ik denk niet dat You Tube alles in 1080p maakt want dan kun je het geen 4k noemen

 

 

Alles wat op youtube staat dus ook 4K 8K 16K kan in verschillende resoluties en dynamic range worden weergegeven.

Dat hangt af van de verbindingssnelheid, van de mogelijkheden van je TV of mediaplayer en of je TV of mediaplayer wel een licentie heeft voor HDR.

 

Bedankt nog voor het tonen van deze "statistieken voor nerds"!

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zojuist zelf nog eens getest, de statistieken voor nerds zijn kennelijk gewijzigd.

In een grijs verleden zag je bij "optimal res" altijd de originele resolutie van de clip.

Nu is dat de maximale resolutie van je device, en bij "current" de door YouTube gekozen resolutie die je verbinding aankan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...