Ga naar inhoud


Dure herstelling Marantz


Gene 1225
Ga naar oplossing Opgelost door jeevanhoof,

Aanbevolen berichten

Ik gooi het hier maar even in de groep, mogelijk zitten er leden die er meer van weten.

Gekocht in een fysieke HiFi-zaak: : Marantz Melody X M-CR612 op 12/12/2019,

op 18/11/2022, dus minder dan 3 jaar na aankoop: defect

binnengebracht: 50 euro betaald voor een diagnose, printplaat defect, kosten voor herstelling 249 euro

Vandaag bericht ontvangen dat herstelling klaar is, bijna 2 maanden na inlevering.

Ik heb mijn bedenkingen bij zowel de prijs als de duurtijd van deze herstelling. 

Ter vergelijking: ooit een defect aan Medion tv  gehad ( binnen garantieperiode): gemeld, 's anderendaags een technieker: printplaat eruit, andere erin, binnen een 20-tal minuten alles hersteld. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, dat is onze consumptie maatschappij.. Er wordt niks meer gerepareerd (1/20 tot 1/40” componenten die met het menselijk oog niet meer gezien worden), gebrek aan schema’s en vaak ook nog gebrek aan componenten. De peperdure diagnostic tools zal een gewone reparateur niet hebben (zinloos om daarin te investeren). Enige optie blijft moederbord omruilen (als dat al voorradig is) of iets nieuws kopen… Mocht Maranz hierop 2 jaar garantie geven dan is het nog te overwegen.. De tijd dat (pure) A-merken nog wat betekende is met de Chinese teloorgang wel verdwenen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Gene 1225 zei:

binnengebracht: 50 euro betaald voor een diagnose, printplaat defect, kosten voor herstelling 249 euro

Vandaag bericht ontvangen dat herstelling klaar is, bijna 2 maanden na inlevering.

Dat is geen goedkope reparatie.

Ik heb overigens van het merk Marantz als Grote broer van het merk Denon alleen maar positiefs gehoord en gelezen. Deze merken vallen onder Het Amerikaanse Sound United LLC die ook nog anderen hebben opgekocht maar productie nog steeds in Japan hebben.

 

Mijn nieuwe Denon was na een week al kaduuk en na twee weken onder garantie compleet gerepareerd (is al weer 10 jaar geleden).

 

Dan denk je ook bij jezelf heb ik nu die pech of wat ?

 

Maar neem even de bruto kostprijs van een elektronicus als werknemer voor ogen van om en nabij 45€ / uur dan heeft die man er maximaal 5 uur aan gewerkt plus administratie en verzendkosten.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Als je een beetje een doorzetter bent kan je nog garantie claimen.

 

De garantie periode mag dan wel twee jaar zijn, maar een versterker hoort langer mee te gaan.

Dus als die na drie jaar stuk is kan je nog garantie claimen.

 

Ze gaan wel moeilijk doen, maar als je voet bij stuk houd en dreigt met je verzekering komen ze misschien wel over de vloer.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat is geen goedkope reparatie.

IDeze merken vallen onder Het Amerikaanse Sound United LLC die ook nog anderen hebben opgekocht maar productie nog steeds in Japan hebben.

 

Dit toestel is in Vietnam geproduceerd, maar dat zou voor een merkproduct met faam geen verschil in kwaliteit mogen uitmaken.  

 

2 uren geleden, jeevanhoof zei:

Als je een beetje een doorzetter bent kan je nog garantie claimen.

 

De garantie periode mag dan wel twee jaar zijn, maar een versterker hoort langer mee te gaan.

Dus als die na drie jaar stuk is kan je nog garantie claimen.

 

 

Daar zeg je zoal iets, ga ik zeker doen en mijn juridische bijstandverzekering eens aan het werk zetten. 

bedankt voor de tip;

 

Ter informatie: ik had nogal een stevige korting bedongen bij aankoop en kan me niet van het gevoel ontdoen dat er nu wat gerecupereerd wordt. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korting bedingen is natuurlijk mooi als je hem krijgt maar dat staat los van een reparatie.

Ik heb destijds ook gezegd dat ik de AVR op internet heb zien staan voor bedrag X en de winkel levert hem dan ook aan die lagere internetprijs.

Gewoon bluffen noem je dat.

 

Maar ik hoop dat je een duidelijke fout omschrijving en omschrijving van de vervangen onderdelen hebt gekregen?

Dat is namelijk plicht en aan de hand daarvan zou het apparaat dan weer een nieuwe garantie periode ingaan.

 

Als je opdracht gegeven hebt wegens die printplaat en nu het apparaat in ontvangst hebt genomen kun je niet retrospectief de rechtsbijstandverzekering inschakelen. Dat moet je voor de opdrachtverstrekking doen.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JBnl zei:

Goedendag,

 

Wat was er defect aan de Marantz ?

En zoiets moet je bij de verkoper neer leggen en die kan dan contact opnemen met de importeur.

 

 

Toestel is inderdaad bij de verkoper binnengebracht maar die sturen het blijkbaar ook door naar een door Marantz gecertificeerd hersteldienst. 

Ondertussen heb ik het servicerapport en dat vermeldt : " pcb assy vervangen

als de "c" een typefout is dan zou het psb of " power supply board " kunnen zijn , pcb zegt me verder niets.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Pionewbie zei:

PCB => printed circuit board  => printplaat

PCB assy. => pcb assembly => printed circuit board assembly => printplaat geassembleerd, dus met onderdelen

 

 

bedankt, weer wat bijgeleerd. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2023 om 11:52, Tonskidutch zei:

uh

maar heb je hem terug en doet hij het weer?

Beste Tonskidutch,

ja sinds een paar dagen, maar ik ben er nog niet uit of ik nu de zaak kan afsluiten:

zoals hoger vermeld ging het om een pcb-assy, althans volgens het service rapport,

maar bij afhaling kreeg ik een "nieuw" toestel mee omdat de herstelling te lang zou aanslepen.

Thuisgekomen zag ik de sticker van de afzender en dat bleek het service-center te zijn en dus niet een Marantz-distributeur.

Toestel aangesloten, ook op de tv via een optical-input zoals marantz voorschrijft, en alles werkt zoals vroeger.

's Avonds worden alle toestellen in standby gezet met een harmony AB

Maar: twee of drie dagen later stel in vast dat het toestel  's morgens terug geactiveerd is op de optical bron van de tv (de tv zelf blijft in standby) 

Nog eens alle instructies en instellingen gecontroleerd : alles ok, maar probleem blijft dus: elke morgen is het toestel geactiveerd.

Nu zit ik met een probleem: als ik de verbinding van de optische kabel loskoppel dan is er geen probleem en blijft het toestel in standby, dus zegt de verkoper dat het niet aan de marantz ligt.

Om moedeloos van te worden...

oh ja: op het "nieuwe " toestel kreeg ik 2 maanden garantie, net zoals bij een reparatie, en dus geen twee jaar.

 

 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Gene 1225 zei:

Toestel aangesloten, ook op de tv via een optical-input zoals marantz voorschrijft, en alles werkt zoals vroeger.

's Avonds worden alle toestellen in standby gezet met een harmony AB

vreemd maar je hebt nog niet verteld hoe de TV ingesteld is en op welke HDMI poort van de TV de AVR zijn monitor uitgang heeft zitten.

 

Maar qua afhandeling van je klacht

9 uren geleden, Gene 1225 zei:

maar bij afhaling kreeg ik een "nieuw" toestel mee omdat de herstelling te lang zou aanslepen.

Thuisgekomen zag ik de sticker van de afzender en dat bleek het service-center te zijn en dus niet een Marantz-distributeur.

 

Zou ik zeggen dat dit handelen van de hifi winkel niet koosjer is. En al helemaal niet als de doos waar in het toestel geleverd was geopend zou zijn.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

vreemd maar je hebt nog niet verteld hoe de TV ingesteld is en op welke HDMI poort van de TV de AVR zijn monitor uitgang heeft zitten.

 

 

Er is slechts één verbinding tussen de Marantz en de tv en dat is de optische. de Marantz dient dus enkel voor een betere geluidsweergave van de tv.

De instellingen van de tv zijn ongewijzigd t.o.v. het vorige toestel en toen werkte alles perfect.

Uiteraard gebruik ik het toestel ook als radio en cd-speler, maar dat is dan stand-alone.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurd wel vaker dat bij een herstelling je een ander toestel krijgt.

Ik heb al meegemaakt dat het toestel dat stuk was werd opgehaald en men gewoon een ander toestel achter liet.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...