Ga naar inhoud


HDMI kabel Vu Solo 4k


Portuuno
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Jürgen zei:

Nee niet direct.

Zo lang het maar een redelijk recente kabel is en niet uit het jaar ‘kruik’….😉

 

Het heeft wel de voorkeur dat op de kabel de label ‘High Speed’ staat vermeld.

 

 

Was het maar zo eenvoudig. Voor de meeste toepassingen werkt dat maar als je toevallig een VU+ 4K wilt aansluiten dan heb je echt een HDMI 2.x nodig.

Die aanduiding "'High Speed" is dus ook al weer verouderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Old Satterhand zei:

 

Was het maar zo eenvoudig. Voor de meeste toepassingen werkt dat maar als je toevallig een VU+ 4K wilt aansluiten dan heb je echt een HDMI 2.x nodig.

Die aanduiding "'High Speed" is dus ook al weer verouderd.

Ik lees hierboven "Ultra High Speed", dus UHD, op die verpakking, en die aanduiding kom ik nog steeds overal tegen. Volgens mij is dat hetzelfde als HDMI 2.1.. In de volksmond: 4K. Dus UHK/4K kabel is noodzakelijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Conform de organisatie die zich met de kwalificatie bezig houd ( zie boven de link) mag geen versie NUMMER meer worden gebruikt.

Ofschoon je dat in menig webshop wel tegenkomt en ook op mijn verpakkingen staat nog 2.1

Dat lijkt me ook wel logisch, omdat een kwalificatie zich moet "beperken" tot neutrale, technische eigenschappen en zich niet richt op aanduidingen met een commercieel doel. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het omschrijven van dat type kabel kan er aan liggen dat ik jaren geleden in Wikipedia de uitleg over die versies gelezen heb. Terwijl de aantal connectors en het aantal koper aders hetzelfde zijn gebleven. Niet het aantal is belangrijk maar wat erover wordt verstuurd , eventueel ook heen en weer verstuurd wordt. En fysiek hoe de kabel getwisted is.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

gekopieerd van @Old Satterhand

 

Ja dat lijstje verdient wel een kleine toelichting, a.d.h.v. de info van de HDMI bazen.

 

Quote

High Speed HDMI® Cable

The High Speed HDMI Cable is designed and tested to handle video resolutions of 1080p and beyond with support up to 10.2Gbps bandwidth

 

Quote

Premium High Speed HDMI® Cable

Premium HDMI Cables are a special certification for High Speed HDMI Cables that have been designed and certified for ultra-reliable performance for 4K/UltraHD at up to 18Gbps bandwidth

 

Die 2 waardes vindt je ook in het lijstje, in groen en oranje, zodat je de bij jouw instellingen horende bandbreedte kunt beoordelen.

Dus welk type kabel je nodig hebt voor jouw toepassing.

 

Een voorbeeld: De VU+ 4K modellen gebruiken de 4:2:2 12 bit instelling, dus is een 18 Gbps kabel benodigd voor een storingsvrije toepassing.

De Ziggo Next (mini) gebruikt dezelfde Broadcom SOC als de VU+ maar zet de instelling veilig op 4:2:0 10 bit.

Net iets boven die 10.2 Gbps, maar in de praktijk werkt de 10.2 Gbps kabel prima.

 

De vertaling van Gbps naar de clockfrequentie in MHz heb ik er zelf bijgezet en is handig als je dieper op de materie ingaat.

 

 

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Een voorbeeld: De VU+ 4K modellen gebruiken de 4:2:2 12 bit instelling, dus is een 18 Gbps kabel benodigd voor een storingsvrije toepassing.

Ik ga nog eens even checken.

hm dat geeft de Denon niet door, blijft 12 ingesteld op de Vu+ wordt >10 bits

nog eens effe kijken als ik hem direct aansluit

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...