Ga naar inhoud


VLC onder Windows11 werkt maar deels.


pirrewit

Aanbevolen berichten

Op een nieuwe pc met windows11  heb ik VLC van Videolan gehaald. OP mijn vorige pc met windows 8.1 had ik een shortcut op het bureaublad  en ook een VLC M3U bestand.

Dubbelklik op de shortcut opende VLC . Daar kon ik rechtermuisknop een bestand toevoegen en de M3U in Vlc plakken. Na een tweetal minuten opende dan een lijst en kon ik alle items afspelen. Dat wil niet lukken in Windows11. Hoe op te lossen ? Alvast dank.

Met een MKV bestand is er geen enkel probleem. Daarom deels in de topic titel.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat zou appeltje eitje moeten zijn . VLC staat en werkt op alle oude pc's en mediaplayers Minix/Xiaomi Mi en dergelijke. Alleen nu wil het niet met m3u bestanden voor een tot nu onbekende reden.

 

En dat voor iemand die een minuutje geleden Superster is geworden.🤣😂

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een verschil gevonden.

Op W8.1 installeert vlc 64 bit zich in Program files (x86) en niet in de map ¨Program files

Op W11 installeert vlc 64 bit zich in Program files en niet in de map Program files (x86)

Maar dat gebeurd automatisch bij installatie.

Is dat een probleem en zo ja kan ik dan simpel de map slepen van de ene naa de andere?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je het bestandstype gekoppeld aan je player?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze voorzet bracht mij wel op een idee.(bedankt Tonskidutch) Ik heb een url m3u.Die sla ik op als vlc bestand op bureaublad W8.1 .Ik open vlc en voeg dat bestand toe. Dan krijg ik mijn volledige kanalen lijst rechts in vlc steeds onder W8.1. Dan plaats ik een usb in de W8.1 en sla de kanalenlijst op als bestand (*m3u).

Deze lijst sla ik op bureaublad W11. Open vlc bestand van bureaublad toevoegen en het wonder geschied. Alles werkt perfect.

Dus de url met m3u op de W11 opslaan als vlc bestand en dan toevoegen aan vlc lukt dus niet.

Dit is natuurlijk geen oplossing want om te updaten moet je regelmatig de url vernieuwen en het is wel de bedoeling op termijn de W8.1 uit te schakelen.

 

Wat kan nu toch de oorzaak zijn? Totaal onbegrijpelijk. Althans voor mij.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk de reden gevonden .Nu nog naar de oplossing zoeken onder Norton Antivirus op W11. Op de url's met m3u is er volgens mijn nieuwe pc een : 'Potential Security problem' en zelfs met toestaan als veilig wil het niet downloaden.. Op oude pc 8.1 staat Defender antivirus en die maakt geen probleem.

Kan ik Norton tijdelijk uitzetten en dan terug aanzetten of een uitzondering voor deze url maken? Ik heb nog nooit met Norton gewerkt maar dat staat op een nieuwe pc een jaar gratis .

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...