Ga naar inhoud


Betrouwbaarheid USB voor opnames???


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na een akkefietje waarbij ik alles op de interne HDD verloor tijdens het flashen van een nieuwe image naar mijn VU ontvanger deze vraag. Hoe staat ( of zit ) het met de betrouwbaarheid en ook benodigde datastroomsnelheid bij het opnemen van programma's ten opzichte van dat die schijf via Sata is aangesloten?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor een keertje zal het wel werken, maar kijk eens of die USB stick warm of heet wordt.

 

Bij het opnieuw flashen van een image worden de opname bestanden doorgaans niet aangetast, wat heb je precies gedaan?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik zie de samenhang niet.

Of vraag je naar de snelheden van de media poorten

USB 3.0 ( is ook een solid state drive maar kleiner)

HDD Sata III

 

de datastroom bij opnemen komt het er niet echt op aan die is heel veel lager als de media aan kunnen 20 a 30 Mbit/s

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat hij bedoelt ‘hoe betrouwbaar is de opname via USB’. De USB poort/hub is niet het probleem. Het is de data consistency die telt. Veel USB gerelateerde opslagmedia is NIET bedoelt voor continuous R/W! Denk aan USB memory sticks, SSD en SD kaarten. Die zijn bedoeld voor incidentele opslag om data te transporteren naar andere devices en niet om continue te blokken te schrijven en te wissen. Vaak speelt ook de kwaliteit van de gebruikte geheugenchips mee. Een HDD (en de betere SSD) zijn hier specifiek wel voor gemaakt en die kun je dus prima net zo goed inzetten via USB.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen zijn dat @Denisdaf het zo bedoelde.

 

Maar fotografen en filmers werken al jaren met SD / MicorSD / USB / SSD als solid state medium voor hun dagelijkse werk.

 

En USB 3.2Gen2 is er ook al sinds 2018

Screenshot_8.png.44299e7f884c224a333958b6a8471d0c.png

 

fouten met usb aangesloten media is bijna altijd het umount vergeten hebben of ook wel "uitwerpen" in Windows termen

 

bij het flashen van de enigma2 firmware wordt na het flashen de stick umounted, dus dat kan geen fout opleveren.

 

 

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Voor een keertje zal het wel werken, maar kijk eens of die USB stick warm of heet wordt.

 

Bij het opnieuw flashen van een image worden de opname bestanden doorgaans niet aangetast, wat heb je precies gedaan?

 

Geen idee wat er fout liep of gelopen is.

Vorige flashes gaven dit niet als resultaat vandaar dat ik de HDD gewoon liet voor wat ze was.

Het is een VU plus solo2 waarmee ik het had.

Vandaag de DUO 2 gedaan voor de zekerheid de HDD afgekoppeld.

Maar wat ik zie ( SOLO 2 er niet op nagekeken ) na de update naar 8.3 bij de DUO 2 is dat er veel blockvorming is. Nu had ik af en toe bij beide toestellen ( OpenPli 4 toen ) ook wel eens wat blokjes en kreeg hier regelmatig te horen om toch beter naar een nieuwe image te gaan. Nu doe ik dat en heb echt blockvorming. Het is hier nu prachtig en open weer dus zeker geen last van deze omstandigheden. PS vraag voor opnames via USB was de bedoeling op via USB een externe HDD te gebruiken voor die opnames. ( Sorry my mistake om dat niet te zeggen )

 

aangepast door Denisdaf
extra toevoeging

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je een in- of externe HDD gebruikt maat toch geen verschil?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dringend één en ander moet verduidelijken.

Het is de bedoeling om een externe HDD te gebruiken ipv de interne om opnames te maken. Vandaar de vraaf of de aanwezigen USB poorten dat in een VU plus SOLO2 en DUO 2 dat aankunnen wat datastroom ( snelheid ) aankunnen..

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, gaat prima….

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Of je een in- of externe HDD gebruikt maat toch geen verschil?

 

Dat is juist de vraag. Omdat de aansluiting van de eventueel gebruikte HDD via de USB poort gaat natuurlijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan moeilijk volgen hier,

Maar zou het kunnen dat er een probleem is met de voeding van je toestel?

Zeker als je spreekt van blokvorming en problemen met je HD.

Ik heb nog nooit gehoord dat je opnames verdwenen zijn na het flashen.

Wat zou kunnen is dat je HD niet automatisch is gemount, omdat deze misschien te laat werd gezien door de software van de box wegens een voedingsprobleem.

Je kan de schijf altijd nog manueel mounten en dan zouden de opnames terug moeten zichtbaar zijn.

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees ervoor daar ik zie dat de grootte van de schijf die wordt aangegeven dat is wat er normaal is zonder at er op.

Maar ik probeer het morgen, zodra er geen tv wordt gekeken.

Bedankt voor de tip.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 minuten geleden, Denisdaf zei:

de grootte van de schijf die wordt aangegeven dat is wat er normaal is zonder at er op.

Kan je dat verduidelijken, ik kan je niet volgen.

at?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de schijf is de Y- schijf het verschil tussen de grootte ( 243.080.704 ) en het vrije gedeelte ( 198.470.144 - is wat er sinds de flash is opgenomen. Dus at er voordien opstond is nergens meer terug te vinden. Vandaar natuurlijk de vraag aangaande USB en een externe schijf. Dan kan ik bij een toekomstige flash de schijf gewoon loskoppelen en hoef ik de ontvanger niet te openen om een interne schijf los te koppelen. 735196620_grootteschijf.png.8fef70688957a4079c6f7f822902e63a.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, maar waarom zou je de schijf willen loskoppelen?

Flashen doet niets met data op je schijf.

 

Hoe groot is die HD?

Komt dat overeen met wat je computer aangeeft?

Lees je het volume via je netwerk of heb je de schijf uit de ontvanger gehaald?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...