Ga naar inhoud


Signaal 23.5 Astra valt regelmatig weg


andelun

Aanbevolen berichten

Het signaal 23.5 Astra valt regelmatig weg. Dat van 19.2, 28.2 en 13.0 niet.

 

Ik heb het probleem sinds ik vorige week de AB-com PULSe4K heb na het kapotgaan van mijn satbox Formuler F1.

De dysecq's (2 stuks), LNB's (4 dubbele) en coax kabels zijn vorig jaar vernieuwd.

De signaalsterkte van 23.5 is 60%, die van 19.2 groter en die van de andere iets lager (28.2 45% en 13.0 47%. Mijn simpele gedachte is dat als er een signaal wegvalt dat toch eerder dat van de 28.2 en 13.0 zou zijn.

Ik lees dat de PULSe een lagere signaalsterkte weergeeft dan veel andere satboxen.

Waar zou het wegvallen aan kunnen liggen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lagere signaalwaarden is niet relevant daar de receivers geen echt meetinstrument zijn bij signaal sterkte.

Dat schrijven we al jaren op sat4all. En zo is het ook.

 

Check gewoon je kabels en connectors aan de LNB / Switches / receiver. Liefst even alles stroomloos maken met een shutdown en de connectors eventueel nieuw aansnijden of crimpen.

 

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, andelun zei:

Het signaal 23.5 Astra valt regelmatig weg.

Bedoel je dat de hele satelliet niet meer te ontvangen is of alleen een of meerdere transponders?

Wat bedoel je met regelmatig?

 

Aan de hand van een duidelijke uitgebreide klachtomschrijving laat zich beter een strategie ontwikkelen hoe je het probleem kunt benaderen en oplossen.

 

 

De AB-com PULSe4K is een relatief onbekende ontvanger, welke software / image gebruik je?

Hoe zijn de zenders van Astra 3 ingelezen, fastscan, zenderlijst o.i.d.?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update. Ik heb de ontvangst van tuner A (die met uitval op 23.5) vergeleken met die van tuner B. Tuner B werkt perfect, geen uitval.

--> Betekent dit dat de dyseqc tuner A stoort op de aansluiting van de coax kabel naar LNB 23.5?

 

Omdat de satbox tuner A voorrang geeft heb ik als tijdelijke praktische oplossing de coax aansluitingen op de satbox verwisseld. Of kun je in de satbox aangeven dat tuner B voorrang krijgt?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ceesv zei:

Bedoel je dat de hele satelliet niet meer te ontvangen is of alleen een of meerdere transponders?

---> Ik heb alleen gekeken naar het signaal dat de satbox weergeeft. Weet niet hoe ik dat zou controleren. Misschien wijst het feit dat tuner B stabiel is en A niet naar een oplossing.

 

Wat bedoel je met regelmatig?

--> Om de 5 minuten

 

De AB-com PULSe4K is een relatief onbekende ontvanger, welke software / image gebruik je?

--> OpenPLi versie 8.xx (de laatste update enkele dagen geleden gedaan.

 

Hoe zijn de zenders van Astra 3 ingelezen, fastscan, zenderlijst o.i.d.?

--> Ingelezen bij het opstarten van de box, dus met de Pulse software. Daarna met OpenPLi de Hans lijst geplaatst. Zou ik opnieuw de zenders moeten zoeken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, andelun zei:

Misschien wijst het feit dat tuner B stabiel is en A niet naar een oplossing.

 

Bedoel je te zeggen dat je op tuner B ongestoorde ontvangst hebt van Astra 3?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Sprietje zei:

Signaalsterkte is niet zo belangrijk, wel de signaalkwaliteit. Vreemd dat je achter de duinen de Astra 28,2 een stuk slechter is dan de Astra 23,5. Ik heb het idee dat de afstelling van je schotel wel een heel stuk beter kan. Wat heb je voor een schotel?     

 

Schotel: Maximum E-85 Multifocus schotel

Afstellen wil ik zeker finetunen. Welke satfinder is handig? Tijdens mijn vakantie vorig jaar hoorde ik van de gtmedia v8 finder als ik het goed heb. Suggestie voor een goede gewenst. Vorig jaar moet er op dit forum ook een goede handleiding zijn geplaatst, kan deze alleen niet vinden.

6 minuten geleden, ceesv zei:

Bedoel je te zeggen dat je op tuner B ongestoorde ontvangst hebt van Astra 3?

 

Inderdaad, tuner B geeft ongestoorde ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ze ook op je ontvanger omdraaien.

 

Wel even eerst de spanning van de ontvanger uitschakelen.

 

We hebben het over de 2 kabels die van het dak naar je ontvanger lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem zit dus in tuner A in de ontvanger?

Het omwisselen van de kabels maakt geen verschil?

 

Dan lijkt het erop dat de ontvanger een probleem heeft.

 

Je kan nog proberen een andere software op de ontvanger te installeren en de zenderlijst door de ontvanger zelf te laten inlezen.

Heb je dan nog steeds problemen is je ontvanger defect.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, de stroom er af, moet ik aan denken. Even puzzelen. Kabel 1 op tuner A en kabel 2 op tuner B geeft wegvallen signaal op tuner A. Na omwisselen kabels het volgende. Kabel 2 op tuner A gaat goed, kabel 1 op B geeft wegvallen. Lijkt dat tuners goed zijn. 

Ik ga ook nog kijken naar vrije zender op 23.5 dus niet de Canal Digital zenders.

Openpli 8.x is geflashed. Toen via openpli de zenderlijst geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval is er een probleem met een van de kabels en aangesloten componenten aan die kabel.

Ook al zijn componenten nieuw, kan er toch een probleem zijn met een van de LNB's of diseqc schakelaars.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...