Ga naar inhoud


Geen verbinding telenet modem en asus router?


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Mijn draadloos netwerk werkt niet meer. Asus router RT N66U en Telenet Modem CVB 8560E . Is het mogelijk de WAN poorten te testen?. Lan poort van router naar pc  bedraad werkt niet . Lan poort van modem naar pc bedraad  werkt wel. Zodoende kan ik nu een bericht schrijven.😄

Bericht op de asus: Netwerkkabel is losgekoppeld. Wat natuurlijk niet is.

Lan poort kabel van Telenet modem naar VU ultimo utp doet het ook niet maar dat is misschien niet mogelijk?

Wat is het meest waarschijnlijke stuk.

Beide toestellen al gereset.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


In bijlage support van uw asus-router.

https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1030645/

Ook kun je eens proberen je modem en router enkele minuten stroomloos te

zetten en daarna opnieuw te starten.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel contact via wifi met de router?

 

Alles is mogelijk, kabel tussen modem en router kan defect zijn.

De router kan zijn configuratie verloren zijn en nu in een andere ip range zitten met een uitlever configuratie.

Er kan een probleem zijn met de wifi instellingen van je laptop/computer.

etc., etc,.

 

Inloggen op de webif van je router zal je meer vertellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb fabrieksreset gedaan maar bij de start/auto setup verwijst hij reeds naar de WAN verbinding modem /router kabelaansluiting. Dus een van beide laat het afweten.

Hoe vind ik welke van beide?

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, pirrewit zei:

Lan poort van modem naar pc bedraad  werkt wel.

Dit zeg je zelf, je modem werkt en heeft verbinding met het grote WAN.

 

Je router heeft dus volgens je bevinding geen verbinding met je modem.

Dat kan de kabel zijn, maar het kan ook de configuratie zijn.

Zit de kabel van je modem wel in de blauwe connector van die router?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit een PC aan op de kabel met DHCP aktief.Lukt dit dan is de kabel zeker goed.Dan kan je de overige apparaten op dezelfde kabel testen.Na je telenet modem moet normaal alles DHCP staan. Die prutsen zijn volledig gelockt.

Zet dus je 2de router extern DHCP (dan krijgt hij alle gegevens voor buiten van de telenet modem) en op de LAN van deze router (asus) doe je wat je wil.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
48 minuten geleden, ceesv zei:

Inloggen op de webif van je router zal je meer vertellen.

ASUS RT-N66U C1 Aanmeldingsgids

Open uw webbrowser (bijv. Chrome, Firefox, Opera of een andere browser)
Typ 192.168.50.1
 (de standaard IP voor toegang tot de beheerdersinterface) in de adresbalk van
uw internetbrowser om toegang te krijgen tot de webgebaseerde gebruikersinterface van de router.
U zou 2 tekstvelden moeten zien waar u een gebruikersnaam en een wachtwoord kunt invoeren.
De standaard gebruikersnaam voor uw ASUS RT-N66U C1 is admin.
Het standaard wachtwoord is admin.
Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord in, druk op "Enter" en u zou nu het bedieningspaneel van uw router moeten zien.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met 192.168.1.1 kom ik bij de setup maar daar wil hij niet verder dan de melding "kabelverbinding kontroleren" Dus zolang er geen wan verbinding is wil hij uiteraard niet verder. Nu zie ik ook dat het blauwe ledje van WAN uit is op de asus router.

Kabel is goed en verbinding is blauw/blauw dus WAN/WAN

Lijkt er toch op dat de wan poort van de Asus niet meer werkt.Toch? Of krijgt geen signaal van de modem?

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe de test zoals ik beschrijf dan weet je zeker of je telenet modem uitstuurt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik eerder schreef heb ik een factory reset gedaan. Alle gegevens gewist en nu wil hij geen auto setup doen zolang de kabel verbinding niet goed is.

Dus op de asus kan ik niets meer testen.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC op de poort van telenet modem aansluiten in DHCP en verder volgen wat ik eerder schreef anders heeft het geen zin dat ik verder reageer.Ken de modems nagenoeg van buiten als ex technieker PXS en collega's bij telenet

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

boudeman als ik asus lan met wan verbind dan brand de wan led wel.Wat leer ik daar uit?

bellejt pc met de poort van telenet verbinden geeft mij internet waarmee ik hier op het sat zit. De rest van de test begrijp ik niet.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe is de fout ontstaan, spontaan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...