Ga naar inhoud


Geen verbinding telenet modem en asus router?


pirrewit
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Maar dien je de lan van het modem niet verbinden met de wan van je Asus?

Je kan ook de lan van het modem verbinden met de lan van de asus, indien de asus als bridge is geschakeld.

De asus dient dan als router sec.

 

Hoe je de boel moet aansluiten hangt helemaal af van hoe je een en ander hebt geconfigureerd, maar daar kunnen wij slechts naar gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
1 uur terug, pirrewit zei:

Zoals ik eerder schreef heb ik een factory reset gedaan.

Je zal moeten beginnen met de router opnieuw in te stellen, bridge mode via wifi of kabel.

Of als zelfstandig modem, met eigen uitgave van ip adressen.

 

Gebruiksaanwijzing

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de instructie van telenet modem moet wan met wan.Zo werkte het ook al jaren.

Voor ik factory reset deed kon ik aanmelden en  alles zien en veranderen en aanpassen maar daarna geraak ik er niet meer in.

Altijd komt opnieuw de melding dat de kabelaansluiting is verbroken.

Router instellen is geen probleem als ik er in geraak.

Ik had juist telenet 55 minuten aan de lijn en deze kwam er ook niet uit. Oplossing van telenet ga naar de shop en wissel eventueel de modem gratis  en kijk wat er dan gebeurd. De dame in kwestie sprak over de gaatjes aan de achterkant van de modem.🤣

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, ceesv zei:

ASUS RT-N66U C1 Aanmeldingsgids

Open uw webbrowser (bijv. Chrome, Firefox, Opera of een andere browser)
Typ 192.168.50.1
 (de standaard IP voor toegang tot de beheerdersinterface) in de adresbalk van
uw internetbrowser om toegang te krijgen tot de webgebaseerde gebruikersinterface van de router.
U zou 2 tekstvelden moeten zien waar u een gebruikersnaam en een wachtwoord kunt invoeren.
De standaard gebruikersnaam voor uw ASUS RT-N66U C1 is admin.
Het standaard wachtwoord is admin.
Voer de gebruikersnaam en het wachtwoord in, druk op "Enter" en u zou nu het bedieningspaneel van uw router moeten zien.

 

Dit werkt niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, pirrewit zei:

Oplossing van telenet ga naar de shop en wissel eventueel de modem gratis 

Je modem werkt, je kan immers posten.

 

Je zal die Asus opnieuw moeten configureren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb nog even gezocht op het Telenet modem, en krijg de indruk dat het geen modem is, maar een modem / router.

Het ding geeft zelf ip adressen uit.

 

Een opvolgende router/wifi zou je op een lan poort van het Telenet modem moeten aansluiten, de wan poort op dat telenet "modem"  zou niet in gebruik zijn.

 

Of het correcte of recente informatie is kan ik niet zeggen, maar de wan poort van de router verbinden met de wan poort van de asus gaat in dat geval niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

4 uur geleden al gezegd wat het probleem was met die telenet modem maar denk dat iedereen erover leest. LAN telenet verbinden met WAN asus en op ASUS DHCP instellen aan wan kant.Rest my case want die telenet brol houd niet van fixed IP adressen. Op naar ander topicje :)

aangepast door bellejt
  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad, je hebt gelijk.

 

Blijft de vraag wat er gebeurd is, waarom het niet meer werkte.

Update van het Telenet modem door Telenet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bellejt hartelijk bedankt voor de oplossing. Het heeft zolang geduurd om dat ik ook eerder gezegd had dat ik het niet helemaal begreep en telenet bleef bij het blauwe gaatje met het blauwe gaatje verbinden. Bij lan en wan hoorde de dame van telenet het in Keulen donderen.

Als volkomen dummy was dat ook voor mij  ook het meest logische moet ik eerlijk toegeven.

ceesv ook hartelijk bedankt voor het geduld en ook jij had de oplossing gevonden.

Wat er nu gebeurd is weet ik echt niet.De Asus modem werkt al sinds 08-06-2013. Ik heb daar sinds die tijd niet meer naar omgekeken. Hoefde dus ook niet.Tot deze morgen alles ophield. Oorzaak onbekend maar dat zal mij worst wezen na een dag van frustratie.

Ook alle anderen die een bijdrage leverden bedankt.

Eind goed al goed 👍👍👍

  • Like 1

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermoedelijk heeft telenet een update gedaan of is om een onbekende reden (plotse spanningsuitval mss) de asus zijn configuratie kwijtgeraakt. De aansluiting van die dingen ken ik van buiten door werkervaring en omdat ik met alles opgegroeid ben door zelfstudie. Networking leer je niet in school maar op de werkvloer zeggen ze in belgie :) .Blij dat het werkt en graag gedaan.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook ik ben blij dat alles weer werkt.

 

Maak foto's notities of screenshots van de settings en verbindingen en stop ze in een map voor een eventueel volgende keer!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van nagenoeg ieder blad van de settings in de Asus een foto gemaakt.

Daar staat ergens rechts boven de softversie. Die is uiteraard 10 jaar oud .Maar of ik nu ga updaten nu alles werkt? Ik dacht het niet.🤣

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...