Ga naar inhoud


Kan een HDMI signaal dat beveiligd is tegen opnemen via een andere weg toch digitaal opgenomen worden?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik weet niet goed waar ik de vraag moet plaatsen, voor mijn gevoel hier.

 

Videofilms waren vaak beschermd tegen kopiëren, via een apparaatje kon de beveiliging omzeilt worden en toch een kopie gemaakt worden. 

 

Mijn vraag:

 

Is het mogelijk om een HDMI signaal die beveiligd is tegen opnemen, toch opgenomen worden via software aanpassing of een apart apparaatje om het beveiligde signaal er uit te filtereren?

 

Ik ben benieuwd of i.p.v. via een cloud op te nemen, het zelf op te nemen en eventueel te kunnen bewaren. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem bijvoorbeeld een HDMI uitgang van een 4K KPN TV ontvanger, of een uitgang van een IPTV NEXT-mini van Ziggo.

 

Op een Humax ontvanger met DVB-C met harde schijf kan je opnemen, maar kan je het ook op een ander apparaat dat kan opslaan het overzetten i.v.m. de HDMI uitgang?

 

Ik heb het hier over legale TV, maar hoe valt dat op eigen apparatuur en eigen externe opslag op te slaan? (bijvoorbeeld om het onderweg naar te kunnen kijken, of voor eeuwig te kunnen bewaren, eeuwig is wat overdreven)

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miauw zei:

Ik heb het hier over legale TV,

 

wel dan heb je de leveringsvoorwaarden en algemene voorwaarden verkeerd begrepen van KPN en ZIGGO , want opnemen door in te breken op de DRM en / of docsis middels chineese HDMI grabbers die de copy protection eraf halen is zeer zeker niet legaal.

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie is het doenbaar met een HDCP-stripper, maar wel omslachtig en tijdrovend omdat er in weze geen data gekopieerd wordt, maar wel worden er beelden gecapteerd. Je gaat dus door middel van software op je PC 24 beelden per seconde registreren. Een film van 2 uur neem dus 2 ook uur in beslag om te registreren.

Alles wat in beeld verschijnt (zoals meldingen van je TV of Box) wordt ook geregistreerd.

Vooral interessant om eens een reportage of een interview of een stukje van een programma voor later te bewaren, maar zoals gezegd zeer omslachtig om bijv. een hele film op een ander apparaat op te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Miauw zei:

Is het mogelijk om een HDMI signaal die beveiligd is tegen opnemen, toch opgenomen worden via software aanpassing of een apart apparaatje om het beveiligde signaal er uit te filtereren?

 

Nee, dat is normaal gesproken niet mogelijk.

 

7 uren geleden, drollos zei:

heb ergens gelezen dat dat met bepaalde hdmi splitters mogelijk moet zijn

 

Dat werkte inderdaad met de oude HDCP 1.4 versie. Met de komst van versie 2.2 is dat niet meer mogelijk. Tegenwoordig is alles 2.2.

 

9 uren geleden, Miauw zei:

Op een Humax ontvanger met DVB-C met harde schijf kan je opnemen, maar kan je het ook op een ander apparaat dat kan opslaan het overzetten i.v.m. de HDMI uitgang?

 

Onbegrijpelijke vraag voor mij.

Als je iets wilt opnemen van DVB-C op harde schijf, zodanig dat het op andere apparaten kan worden weergegeven, schaf je een Enigma 2 ontvanger aan.

Keuze genoeg.

 

37 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Je gaat dus door middel van software op je PC  24 50 beelden per seconde registreren. Een film van 2 uur neem dus 2 ook uur in beslag om te registreren.

Alles wat in beeld verschijnt (zoals meldingen van je TV of Box) wordt ook geregistreerd.

 

Dat is inderdaad het probleem waar je mee te maken krijgt.

Alleen te doen als je het niet erg vindt om je ontvanger een tijd te missen.

 

Om de HDCP beveiliging kwijt te raken kun je je een VU+ 4K ontvanger aanschaffen.

Je sluit de 2.2 HDCP bron aan op de HDMI ingang en de HDMI frame grabber op de uitgang.

Om de een of andere duistere reden heeft men "vergeten" de HDMI uitgang te beveiligen.

Dat heb ik in ieder geval zelf getest met de Ziggo Next mini.

Op de box weigert Ziggo Sport alleen wel om in 4K modus te gaan in dat geval.

Maar er zijn zelden 4K uitzendingen te bewonderen op kanaal 14.

 

Je kunt ook proberen de opname functie van de VU+ 4K box zelf te gebruiken, maar wees voorbereid op frustraties.

Het is bij mijn weten nog niemand gelukt om een fatsoenlijke, lange opname te maken op die manier.

Bovendien zijn de opnames altijd in 1280x720 30fps, dat matcht niet erg met de gebruikte 50 beelden per seconde.

 

 

 

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht uit nieuwsgierigheid een dacht ik eenvoudige vraag te stellen, echter blijkt het anders dan ik dacht.

 

Sorry als ik niet alle termen begrijp, zo technisch ben ik niet om er zo diep in te duiken.

 

Laat ik het eens anders voorstellen, een HDMI van bijvoorbeeld een originele ontvanger van de provider door een stereo installatie naar je TV te laten lopen, dat kan, maar als deze ergens doorheen gaat blijft het signaal beveiligd tegen opnemen? 

 

Bestaan er losse apparaatjes die tussen een HDMI signaal de beveiliging voor opnemen er afhalen?

 

Via een Humax ontvanger met hardeschijf en DVB-C ontvangst kan het signaal bij Ziggo worden opgenomen, dat is dan toch niet beveiligd, of heb ik dat mis? 

 

Ik begrijp dat er heel mooie VU+ ontvangers zijn, echter heb ik daar (nog) geen kaas van gegeten, ik probeer het zoals ik het tegen gekomen ben te begrijpen, daarna kan ik altijd verder denken, want anders haal ik alles door elkaar.

 

Via een computer opnemen is niet mijn bedoeling, hoewel apparatuur steeds meer een computer is, gaat mij dat nu (nog) een stap te ver. 

 

Kort gezegd, ik moet het met Jip en Janneke taal doen, zeg maar HDMI voor dummy's.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eenvoudig gezegd, elk apparaat voor tv kijken is beveiligd op de hdmi uitgang tegen kopiëren.

 

Zo duidelijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Eenvoudig gezegd, elk apparaat voor tv kijken is beveiligd op de hdmi uitgang tegen kopiëren.

 

Zo duidelijk?

Houd dit in dat je het niet kunt opnemen of dat die opname niet  verder gekopieerd kan worden?

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je stopt er een HDMI signaal in, er komt een DVB-T signaal uit.

En dat voor slechts ca. € 120,-

 

Daarna heb je een ontvanger nodig om het zichtbaar te maken, de HDMI uitgang van die ontvanger is..... beveiligd.

 

Wat schiet je hiermee op?

 

Wel handig om op afstand een 2e ontvanger aan te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je ook aangeven welke ontvanger dat is?

 

Op een TV kan je inderdaad opnemen, maar die harde schijf en de informatie daarop is we getrouwd met dat toestel.

 

De vraag is:

Is het mogelijk om een HDMI signaal die beveiligd is tegen opnemen, toch opgenomen worden via software aanpassing of een apart apparaatje om het beveiligde signaal er uit te filtereren?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...