Ga naar inhoud


Een nieuwe Gibertini 125 of 150 - welke rotor?


kwetal
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

We gaan in ieder geval veel betalen. Te veel? Dat hangt weer af van het perspectief waarin je de zaak ziet. Indien we voor 2020 waren begonnen had het mogelijk de helft gescheeld. ik kan er een paar A4tjes over vol zetten maar dat wordt tamelijk off topic.

 

Ik ben bijna 68 en ga steeds meer denken in "kans op gezonde jaren". Die kans neemt in oplopend tempo af. Verder hebben we in een keer het fenomeen inflatie. Ik behoor niet tot die groep van optimisten die denkt dat zoiets zo maar weer overwaait. Integendeel, de honger naar "gratis geld" is m.i. het point of no return al voorbij. Of nu dure verbouwers mijn geld opeten of dat de inflatie dat doet, dan kies ik maar voor het eerste.

 

Noord Italianen zijn geen oplichters pur sang. Over zuid Italianen denken ze zo ongeveer net zo als wij van boven de Alpen. Het is allemaal wat generaliserend. OK.

 

Ik heb (nog) geen reden mijn bouwprojectleider te gaan wantrouwen. In ieder geval gaat er gewerkt worden. Ook in Nederland is het zo dat als je het te duur vind, of dat je wat te miepen hebt, er voor jou tien anderen te vinden zijn.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hmmm, ik blijf maar achtervolgd worden  met de vraag omtrent de beste oplossing. Met het aankruisen van de meest nuttige directe info, in mijn beleving dan, doe ik andere, ook zeer nuttige bijdragers, weer tekort......

 

Kabelio ( @Tonskidutch) is een bruikbaar alternatief. Zij het dat ik een bepaalde weerstand tegen kaartjes heb opgebouwd. Niet omdat er voor betaald moet worden, dat doe ik graag voor goede consistente diensten maar omdat er bepaalde nukken blijven kleven. Zoals:

1. Het is nooit 100% legaal. In dit geval zou ik het inwonerschap van Zwitserland moeten faken.

2. De koppeling aan CI(+) modules kan terugkerende problematiek in combinatie met mijn VU ultimo veroorzaken indien het de aanbieder behaagt wat parameters te veranderen. Dat kan dan meestal wel weer opgelost worden, maar ja, dan moet je er weer induiken terwijl mijn hoofd even helemaal niet naar satelliet beslommeringen staat.

 

 

aangepast door kwetal
spelling

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kwetal zei:

In dit geval zou ik het inwonerschap van Zwitserland moeten faken.

Nu ja de Europese binnenmarkt zou dat alles moeten hebben mogelijk gemaakt om de diensten ook in een ander Europees land te kunnen bestellen.

Schoenen of kaas kan ik wel in Zwitserland bestellen en laten toekomen.

 

Maar goed dat is al sinds 2002 m'n verdriet met die parlementariërs inzake paytv.

 

 

  • Like 1

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in dit specifieke geval van Kabelio het eerder een auteursrechtenkwestie is.

Bovendien maakt Zwitserland geen deel uit van de EU wat niet wegneemt dat je gelijk hebt wat betreft het afsluiten van paytv abo's vanuit andere landen binnen de EU die niet tot het beoogde EU-doelgebied behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Tijd voor even wat feedback op dit wat oudere topic. Een Gibertini kan ik kopen hier in Italië. In Turijn en dat is voor mij om de hoek. Een kwalitatief goede rotor helaas niet. En die rotor maakt zo'n grote(re) schotel juist interessant.

 

Blijft over een vaste afstelling op Astra 2 voor de UK spotbeam. En hierin is het geluk enigszins met de dommen. Mijn T90 is nu voor de derde maal weer opgebouwd. Het transport was niet altijd even zachtzinnig. Vooral de hobbelige 1100 km vanuit Nederland achterop de kar kan de vorm van de schotel onmogelijk goed gedaan hebben.

 

Sterke transponders lukken altijd maar tot mijn stomme verbazing pakt de VU Uno ook de UK spotbeam via de T90 op. Het houdt niet over, van 7.8 tot 9.8 maar ik heb beeld! Een transponder (11053H - ITV2)  neigt tot schokkerige onderbrekingen. Misschien kan ik nog wat fijn tunen maar aan de ander kant: "if it ain't broke don't fix it!".

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...