Ga naar inhoud


Vragen Unicable LNB aansluiting naar VU+ FBC tuner


OllieBB

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb mij wat ingelezen in Unicable en ben van plan om een "Inverto IDLU 32UL40-UNBOO-OPP Unicable II LNB 32 User Bands" te kopen en aan te sluiten op de VU+Ultimo met 2 FBC tuners. (Ik gebruik de laaste release van open PLI)

 

De vraag is heeft iemand hier ervaring mee?

levert de FBC tuner genoeg stroom om een Unicable LNB van power te voorzien?

Moet er een splitter tussen de twee FBC tuner kaarten? (het zijn twee dubbele VU+ FBC tuners )

Moet ik zelf de IF frequenties instellen in de FBC tuner?

 

Voordat ik deze Unicable LNB bestel, wil ik eigenlijk wel graag weten of dit gewoon werkt. Het is de eerste keer dat ik dit ga doen, dus alle hints zijn welkom!!

 

Bedankt!!

aangepast door OllieBB
Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké vraag is toegevoegd...

bericht heb je geëdit

55 minuten geleden, OllieBB zei:

De vraag is heeft iemand hier ervaring mee?

levert de FBC tuner genoeg stroom om een Unicable LNB van power te voorzien?

Moet er een splitter tussen de twee FBC tuner kaarten? (het zijn twee dubbele VU+ FBC tuners )

Moet ik zelf de IF frequenties instellen in de FBC tuner?

 

of er toereikende power is ligt echt wel aan de kabellengte en kwaliteit (hoelang - merk)

De FBC tuners worden door gelust per software.

De IF frequenties dat moet wel en soms herkent het Image welke LNB eraan hangt en doet hij dat voor jou.

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1809480988_20230327_11090401.thumb.jpg.00a2a554d7bc24839f018e9f66cb3bf4.jpg

 

 

Bedankt!

 

Ik ben even aan het kijken naar de mogelijke tuner instellingen op de VU+ ultimo

Fabrikant en model kan je instellen. En de LNB zit in de lijst. Dus dat ziet er goed uit.
 

Ik weet niet wat er bedoelt wordt met "kanaal user band 1 1210"  ik neem aan dat "1210" de IF frequentie is waarop de LNB alle vier de signalen doorgeeft (horizontaal/ verticaal , high/low etc) ??

 

Het doorlussen binnen 1 FBC tunerkaart gebeurt intern. Maar tussen twee kaarten zal er toch een splitter tussen moeten?
En voor de tweede kaart zal ik dan een ander kanaal / user band moeten kiezen dacht ik? bijvoorbeeld user band 2 (1420)?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tussen 2 fysieke tuner modulen zal je een splitter moeten zetten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je een CDS kaart hebt moet je oppassen bij het programmeren van de timers en het aantal tegelijke gebruikers. Sommige zenders doen 2 ECM’s per 10 seconden, de meeste 4. Dus kans op strafmodus ligt op de loer!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad , elke ontvanger gebruikt een andere positie. Dus ontvanger 1 gebruikt 1, en ontvanger 2 gebruikt 2. Kijk wel of die posities en frequenties ook in je lnb zitten, anders heb je nog geen beeld.

Een unicable splitter ertussen zetten, en zo kan je van 1 LNB uitgang naar zoveel als je lnb aankan. Heb zelf splitter van 4 ertussen, en heb dus zo 4 ontvangers op 1 lnb.

 

  • Bedankt 1

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

ik heb nu net de Inverto Unicable LNB op de Astra  23.5E, en met 1 kabel naar 1 FSB tuner van de VU+ Ultimo, echter helaas geen enkel signaal.

Kunnen jullie even meekijken/denken wat ik hier verkeerd doe, of over het hoofd zie?

 

Hier de tuner instellingen;
 

Instellingen Tuner I: VUplus DVB-S (NIM(45308X FBC) (DVB-S2X)

- Configuratie modus          Geavanceerd

- Sateliet                                23.5E Astra 3B

- LNB                                      LNB 1

- Prioriteit                               0 (uitgeschakeld)

- LNB/apparaattype             SCR (Unicable/JESS) LNB

- Fabrikant                             Inverto

- Model                                   IDLU-32UL40-UNBOO-OPP

- Positie                                  1

- Kanaal                                  User Band 1 (1210)

- DiSEqC modes                    off

 

Moet DiSeq niet aan staan, er zit in die Inverto Unicable LNB toch eigenlijk ook een soort van DiSeq functie geintegreerd ??

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Tunerkonfiguration_Vu%2B_Ultimo_4K_mit_einem_DVB-S2_FBC_Dual_Tuner

 

Quote

Unicable:
Die jeweiligen Einstellungen müssen auf das SCR-System angepasst werden. Unter LOF ist Unicable zu wählen, weiterhin zu beachten ist, dass unter Unicable Konfiguration und Hersteller die korrekten Einstellungen getroffen werden. Sollten diese vorprogrammierten Einstellungen nicht mit den verbauten Komponenten übereinstimmen, so ist Unicable User defined auszuwählen, unter dem dann erscheinenden Menüpunkt Diction muss Unicable[EN50494] gewählt werden. Die restlichen Einstellungen, wie Kanal und Frequenz müssen allerdings manuell getätigt werden. Die Frequenzen dürfen für jeden angeschlossenen Tuner nur einmal vergeben werden, wird das nicht beachtet kommt es zu Störungen.

JESS:
Die Einstellungen für JESS sind nur im Unicable User defined-Modus veränderbar, unter dem dann erscheinenden Menüpunkt Diction muss JESS[EN50607] gewählt werden. Die restlichen Einstellungen, wie Kanal und Frequenz müssen allerdings manuell getätigt werden. Die Frequenzen dürfen für jeden angeschlossenen Tuner nur einmal vergeben werden, wird das nicht beachtet kommt es zu Störungen.

vertaald

Quote

Unicable:
De respectieve instellingen moeten worden aangepast aan het SCR-systeem. Unicable moet worden geselecteerd onder LOF, en er moet voor worden gezorgd dat de juiste instellingen worden gemaakt onder Unicable configuratie en fabrikant. Indien deze voorgeprogrammeerde instellingen niet overeenkomen met de geïnstalleerde componenten, moet Unicable User defined worden geselecteerd, en Unicable [EN50494] onder het menu-item Diction dat dan verschijnt. De overige instellingen, zoals kanaal en frequentie, moeten handmatig worden uitgevoerd. De frequenties mogen slechts eenmaal per aangesloten tuner worden toegewezen; wordt dit niet in acht genomen, dan treden storingen op.

JESS:
De instellingen voor JESS kunnen alleen worden gewijzigd in de Unicable User defined mode, JESS [EN50607] moet worden geselecteerd onder het menu-item Diction dat dan verschijnt. De overige instellingen, zoals kanaal en frequentie, moeten handmatig worden uitgevoerd. De frequenties mogen slechts eenmaal per aangesloten tuner worden toegewezen; wordt dit niet in acht genomen, dan treden storingen op.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

 

denk dat je de unicable frequentie ook moet weten

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch

Als ik dit zo lees en naar mijn instellingen kijk dat lijken de instellingen OK

hij staat op Unicable/Jess, de fabrikant en het Model nummer is geselecteerd

ik heb maar 1 tuner aangesloten, dus positie 1

Kanaal is user band 1 (1210) (die wordt ook door de LNB supported (totaal kan die er 32)

DiSeqC modes staat uit

 

Probleem is dat je er niet echt in kan kijken wat er nu mis is. Het is de eerste keer dat ik met Unicable aan de gang ga. Dus geen enkele ervaring wat er hier mis kan zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...