Ga naar inhoud


VU+ zero 4 k op netwerk aansluiten?


ikkuniet

Aanbevolen berichten


De VU+WLAN stick werkt alleen direct in het VU+ fabrieksimage. Zelfs met VTi werkt hij niet direct. Voor OpenPli geldt hetzelfde.. Je moet een stick hebben die kernel 3.x en/of 4.x ondersteunt. Kan een hele zoektocht worden.

Je bent veel beter af met een USB Bridge. Die gaat gewoon in je LAN aansluiting en werkt op ieder image zonder problemen. Enige nadeel is dat je de USB Bridge éénmalig op een PC moet instellen (SSID, WPA2 en password)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dat is idd een idee, maar zo,n wifi to usb bridge, als je dat ding hebt ingesteld op de pc, en de pc staat heel ergens anders dan  de box, en je zou hem verplaatsen dus stroom eraf, onthoud hij de  gegevens die je hebt ingesteld, je leest, ik heb  nog geen idee hoe dit werkt?

aangepast door ikkuniet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je stelt hem in op je router van je netwerk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar VU+ zero 4 k op netwerk aansluiten?

Ik heb hier nog 2 oude Vonets bridges liggen die ik ooit getest heb. Werkte prima..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Je moet een stick hebben die kernel 3.x en/of 4.x ondersteunt. Kan een hele zoektocht worden.

Helemaal niet lastig hoor, de meest recente is @Jürgen geweest die het hier nog heeft "gewaagd" om een heel snelle stick eraan te hangen.

Kon hem zo snel niet terug vinden maar met een kernel module erbij uit de feed laden werkte die perfekt op VTI en ik dacht zelfs dat hij die onder OpenPli ook werkbaar heeft gekregen na wat interventies op het Pli forum

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ja, ‘heel’ snel nu ook weer niet.

Nooit anders gebruikt dan de VU+ 300 Mbps draadloze USB Dongen, zie bijlage, werkte altijd perfect.

Of ik dat ook met OpenPli heb gebruikt weet ik niet meer maar i.c.m. VTI functioneerde WLAN prima en met voldoende snelheid.

Is nieuw wel wat aan de prijzige kant, rond de € 25,=.

 

 

IMG_0002.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor een ZERO4K bedoeld met LAN 100Mbit een prima alternatief.

 

Maar @Jürgen jij had toch ooit een tp-link archer TU3 voor een 5Gigahertz WIFI aan de asus router? Kan me vergissen... :o

 

Quote

Over dit item

  • De Archer T3U Plus wifi-stick biedt ultrasnelle 1300 Mbps (867 Mbps bij 5 GHz of 400 Mbps bij 2,4 GHz); ideaal voor HD-streaming en online games
 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvullend artikel

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb ik ook en dat werkt prima… Vandaar dat ik 3 Vonetsen in de lade heb liggen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...