Ga naar inhoud


Sinds vandaag vervelende reclame balk op sat4all


Penthe

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

De enige site die hier op draait is espthings.io en dat is een 100% hobbysite die alleen maar geld kost en niets oplevert (het is immers een hobby!)

 

Al ben ik jou en de leden helemaal geen uitleg verschuldigd. Dit is precies de reden waarom ik BigFellow meermaals gezegd heb dat ik deze inzameling eigenlijk niet wilde.

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel erg jammer dat deze "beschuldigingen" worden gedaan.. Als @Old Satterhand deze domains even had geopend in de webbrowser, dan was het duidelijk geworden dat geen van alle content heeft, buiten

image.png.f46d842f316fd994c0f5971f1dd58f08.png

Zoals Michel al aangeeft is espthings.io het enige andere domein waar een site op draait, en ik kan je vertellen dat die site letterlijk honderden euros kost per jaar aan content generatie. (De kosten van de prototypes van de ontwerpen etc.)

 

Dus nee, de server hardware is niet noodzakelijk voor allerlei zware websites op andere domeinen. De andere domeinen, buiten de lichte site espthings.io, zijn simpelweg "leeg". De server hardware is noodzakelijk vanwege een forum met een grote database (> 150GB), met een forum software applicatie die ook aardig wat resources eet. Op de huidige server is de load daarom ook erg hoog, wat zo nu en dan voor een minder snelle site zorgt. (Als de backup draait bijvoorbeeld) 

 

Ik kan de frustratie van Michel begrijpen, en ik trek ook het boetekleed aan voor enige negatieve gevoelens ten opzichte van de actie.

Echter ik denk zelf, dus dat is mijn mening, dat als er een forum wordt beheerd, waar vele bezoekers regelmatig gebruik van maken, zonder enig financieel gewin, waar met moeite af en toe de "vaste lasten" voor het laten bestaan worden gedekt, het niet fout is als de beheerder van het forum daar ook een andere lichte site op draait.

Zoals Michel ook aangeeft, het is niet alleen geld om het draaiende te houden, maar zeker heel veel tijd op jaarbasis. En hij klaagt daar niet over, hij wil er niets extras voor hebben, en hij wilde niet eens dat er een donatie actie werd opgezet, puur om negativiteit te voorkomen.

 

Ik hoop dat het voor de lezers van deze thread duidelijk is dat als er al iemand is die je wilt aanvallen over de actie, of je frustraties wilt uiten over het feit dat er een andere website op dezelfde hardware draait, dat je dat richting mij kan doen. Want de persoon die dit dus niet verdiend is Michel.

 

  • Like 1
  • Bedankt 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel sloot dit topic
  • Beheerder

Het probleem met de banners is opgelost. Ik neem aan dat dit een ongewenst ' experiment' van google was, want ik heb het niet gezien, er is op sat4all niets veranderd en het loste zich vanzelf op.

 

Veder heb ik weinig behoefte om voor negativiteit een podium te bieden, dus gaat het topic dicht. Als iemand zijn donatie terug wil omdat ik het brutale lef heb op deze server ook nog een andere zeer kleine hobbysite te draaien, dan hoor ik het graag, dan krijg je die gewoon terug.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel vastgeprikt en Losgeprikt dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...