Ga naar inhoud


SDRPlay gebruiken .


MrDish

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

In een stream zitten meerdere programma's, hoe wil je uit die stream de gewenste zender selecteren?

Ik ken het programma niet, maar je zou moeten kijken of je uit een stream zenders zicht- en hoorbaar kunt maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, MrDish zei:

Horen dan ?!

zien hoeft niet.

 

Het is gewoon een digitale brei met enen en nullen.  Maar je kunt hier toch prima op afstemmen. Nu weet je dat er iets zit zonder daadwerkelijk een lock te hoeven hebben.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

 

Het is gewoon een digitale brei met enen en nullen.  Maar je kunt hier toch prima op afstemmen. Nu weet je dat er iets zit zonder daadwerkelijk een lock te hoeven hebben.  

Juist. Het gaat alleen om het herkennen van een blok en hoe hoog dat in dB's boven de ruis ernaast uitsteekt. Met oefening kun je dan aan de zijkant nog wat herleiden over het land van herkomst. Ook kun je fading mooi zien als op en neer golven van het blok maar ook rimpel door andere zenders op datzelfde kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wat je nu precies bedoeld maar wat je moet doen is een lijst downloaden van de UHF kanalen en de bijbehorende frequenties.  En die gebruiken als je een signaal wilt opzoeken of de antenne wilt uitrichten.

 

Wat je ook kunt doen is toch proberen die SDRplay werkend te krijgen met andere software dat je echt hele spectrum kunt zien.  Als je dan aan je antenne draait of zijn condities kun je in 1 oogomslag zien dat er onbekende signalen zijn die boven de ruimdrempel uit komen. Die je daarna kunt proberen in te lezen met je DVB-T2 ontvanger. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo Leden.

 

ik ben nog steeds aan het (pielen) om een Spectrum van 23.5 E via mijn SDRPlay  op het beeldscherm te krijgen wat maar niet lukt.

Ik zie wel een Spectrum met zijn piekjes ,maar die zijn niet het zelfde als op de Satlook.

Wil kunnen zien wat ik met mijn Satlook Digital Nit ook zie via dat kleine beeldscherm.

Heb contact gehad via Pb met Codx en Sprietje welke splitter aan te schaffen welke er nu tussen zit.

Graag jullie hulp.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een foto zou ons helpen, ik heb geen idee wat je ziet.

Hoe heb je trouwens dat programma verbonden met je schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hier wordt de grootst mogelijke onzin weergegeven. Met een SDR ontvanger ga je NOOIT een satellietzender van 23.5 of 19.0 zien. Dat getal 23.5 of 19.0 slaat trouwens op de graden richting Oost of West en NIET op de frequentie die je wilt ontvangen.

De beste SDR ontvanger kan tot zo'n 2,1GHz ontvangen, en dat is nog veeeeel te weinig om een 10GHz satelliet zender te kunnen ontvangen.

Zelfs met een Down-converter ( de LNB ) naar zo'n 900MHz zal het nog niet lukken, omdat de bandbreedte veel te hoog is, om met een SDR ontvanger te kunnen "vangen'".

Ik vermoed dat hier een DAB+ Radiozender bedoeld wordt, dat zijn radiotransponders die inderdaad op zo'n 126 à 190MHz uitzend, afhankelijk van het land.

Die kun je wel al met een goede SDR ontvanger zien in het spectrum, maar zoals al gezegd hier, kan je daar niets in zien of afleiden, omdat het volledig digitaal is. Er zitten ook rond 900MHz de DVB-T zenders in de lucht, de digitale TV zenders, en die ook op de kabel zitten in NL (Ziggo en KPN).

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...