Ga naar inhoud


Korrelige video op WhatsApp


AEO

Aanbevolen berichten

Beste satvrienden, ik heb een bizar probleem met WhatsApp. Als ik een video via WhatsApp wil delen, dan zijn die filmpjes opeens allemaal korrelig. Als ik de video in de galerij bekijk, dan is die perfect in kwaliteit. Maar als ik die video in WhatsApp verstuur is die korrelig. Ook als ik die op mijn eigen telefoon via WhatsApp bekijk. Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs WhatsApp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, niets helpt. Het maakt niet uit of ik een video van kort geleden verstuur, of van een paar jaar terug, alles is perfect in de galerij, maar via WhatsApp is het korrelig. Iemand hier een idee wat ik kan doen?

aangepast door AEO
Tikfout

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar kun je niets aan doen. WhatsApp verminderd de resolutie van video´s om data te sparen tijdens de overdracht.

De maximale grootte van een video via WhatsApp is 16 mB. Daarom reduceerd WhatsApp je video om binnen de maximale 16 mB te blijven.

Dit gaat ten koste van de beeldkwaliteit.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staat je media uploadkwaliteit op bij instellingen!?

 

mvgr,   HJS

aangepast door HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je video´s in de orginele resolutie verzenden of gelijk op YouTube & Co. plaatsen, dan raad ik aan een App met de naam YourStoryz.

Zowel voor iOS en Android.

Met deze app kun je een Bug (=Logo) branden, editeren en een Voice Over toevoegen.
Kost voor 3 maanden niets.

Onze journalisten gebruiken het dagelijks en zijn er erg tevreden mee.

https://www.yourstoryz.com

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd eigenlijk, want kort geleden was de beeldkwaliteit via WattsAp nog prima, het probleem doet zich pas sinds kort voor. Als ik een video toegestuurd krijg van iemand anders via WattsApp, dan zijn die beelden dus niet korrelig en gewoon goed.

De upload van beelden is in de hoogste kwaliteit. Het is een Samsung S-10 telefoon.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korrelig of pixelated ?

Korrelig is een term uit de analoge zwart wit fotografie (jaren mee gehobbyd) 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Korrel_(fotografie)

 

Quote

Wat is korrel?

De fotografische film die je voor analoge fotografie gebruikt, heeft zilverkristallen in de emulsielaag om hem gevoelig te maken voor licht.

Hoe meer zilverhalogenide kristallen een emulsie bevat, des te gevoeliger is hij voor licht. En ISO is de manier waarop fotografen het vermogen van een film om licht op te vangen meten.

In het verleden liepen de ISO-waarden uiteen van ISO 25 tot ISO 3200. ISO 25 heeft de minste hoeveelheid zilver, waardoor het perfect is voor gebruik bij helder daglicht. De hogere waarden, zoals 3200, bevatten meer zilver, waarmee weinig licht kan worden opgevangen.

De grote hoeveelheden zilver maken de fotografische film gemakkelijk te gebruiken bij weinig licht. Maar tegelijkertijd zorgen ze ook voor korreligheid of ruis in uw foto’s.

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, AEO zei:

Vreemd eigenlijk, want kort geleden was de beeldkwaliteit via WattsAp nog prima, het probleem doet zich pas sinds kort voor. Als ik een video toegestuurd krijg van iemand anders via WattsApp, dan zijn die beelden dus niet korrelig en gewoon goed.

De upload van beelden is in de hoogste kwaliteit. Het is een Samsung S-10 telefoon.

Verstuur de videos via Whatsapp als bestand en het komt wel goed over, dit probleem met videos is al geruime tijd gaande bij Whatsapp en heb daardoor al heel wat vernaggelde videos mogen verwijderen van mijn Google Photo´s.

 

aangepast door Penthe
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...