Ga naar inhoud


HD LNB


puppie
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik mag aannemen dat je nul positie Astra 2 28,2 oost bedoelt?

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Als je de schotel heel gemakkelijk wilt uitrichten, doe het dan met de zon. Stel eerst de elevatie van de schotel in op 27 graden. Morgen om 12:33uur staat de zon precies in de richting van de Astra 2 satelliet.
Span schilderstape of een touwtje met plakband van precies midden boven op de schotel tot midden over de lnb. Zet de schotel net voldoende los zodat je hem kunt draaien op de mast. Draai de schotel op het aangegeven tijdstip zodat de schaduw precies midden over de lnb-arm loopt. Zet de schotel nu vast. Als het goed is, heb je al signaal van de Astra 28,2, zo niet, stel dan eerst de elevatie iets bij (omhoog-omlaag) tot je signaal hebt. Kijk nu op je signaalmeter hoe de signaalkwaliteit is. Misschien kun je nog iets winnen met fijnafstellen (elevatie of draaien) maar als je de schilderstape of touwtje precies goed hebt bevestigd, zul je met de draairichting nagenoeg niets meer kunnen winnen.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietjenu ben ik morgen niet op tijd thuis om dit zo mooi uit te richten.

Is er een tabel voor die ik voor een andere dag kan gebruiken?

En als ik de foto van de 5 graden goed begrijp gaat de onder aansluiting dus met de klok mee.

Die moet bij mij dan 8 graden zijn.

 

En voor de andere vraagsteller welke zenders ik bekijk dat zijn de bbc kanalen en de itv kanalen.

Daarom heb ik twee freesat ontvangers uit engeland.

https://www.freesat.co.uk/

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, puppie zei:

@Sprietjenu ben ik morgen niet op tijd thuis om dit zo mooi uit te richten.

Is er een tabel voor die ik voor een andere dag kan gebruiken?

En als ik de foto van de 5 graden goed begrijp gaat de onder aansluiting dus met de klok mee.

Die moet bij mij dan 8 graden zijn.

 

En voor de andere vraagsteller welke zenders ik bekijk dat zijn de bbc kanalen en de itv kanalen.

Daarom heb ik twee freesat ontvangers uit engeland.

https://www.freesat.co.uk/

 

Er bestaat een calculator hiervoor maar die is erg ingewikkeld. Het lijkt me verstandiger om het me een dag tevoren nog eens te vragen, dan weet je zeker dat je een juiste tijd door krijgt.

Wat betreft de skew: print die hoek uit, je kunt ook een vel papier over je scherm leggen en de hoek over nemen. Die knip je uit en plakt de ene zijde precies langs de verticale deelnaad van de lnb. Je stelt dan de andere zijde van de driehoek verticaal. Dat mag je met een waterpas doen maar op het oog kan ook. Dan staat je lnb onder de juiste hoek. Iemand met een goede signaalmeter verdraait de lnb totdat hij het beste signaal heeft maar met zo'n driehoekje als hulpmiddel gaat ook prima.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn heel veel Engelse zenders die je met elke gewone satellietontvanger kunt ontvangen. Je kunt hiervoor bijv. deze site gebruiken: https://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html

Alle zenders op een gele achtergrond zijn ongecodeerde SD-zenders.
Alle zenders op een groene achtergrond zijn ongecodeerde HD-zenders.
Alle zenders op een rose achtergrond zijn gecodeerde zenders met Videoguard.
Klik voor de volledige lijst met gecodeerde zenders in de 4e kolom met rose achtergrond op Sky UK.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...