Ga naar inhoud


HD LNB


puppie
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

de situatie.

schotel visiosat, 2 lnb een voor 19 graden en 1 voor 23,5. (du schotel niet rond of ovaal maar met aan de zijkanten een hapje eruit.)

lijkt op deze schotel cahors-visiosat-bisat-g2-schotelantenne"

 

de 23,5 lnb is een viervoudige aansluiting die twee freesat ontvangers voorziet van signalen.

Nu de bbc de sd kanalen in de ban doet en overis naar hd heb ik savonds een probleem met de hd kanalen.

Ontvanger geeft dan aan geen signaal en geen sterkte.

Zelf denk ik dat dit aan een verouderde lnb ligt.

Welke lnb zou ik het beste kunnen kopen voor de 23,5 positie wel 1 met vier uitgangen.

Of moet ik het ergens anders in zoeken.

Kabels coax zijn net nieuw en 4g instraling beschermd, op maat besteld met de connectors er aan vast gemaakt door de leverancier.

 

Ik lees graag de adviezen.

 

aangepast door ceesv
Link naar winkel vewijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 minuten geleden, puppie zei:

Nu de bbc de sd kanalen in de ban doet en overis naar hd heb ik savonds een probleem met de hd kanalen.

Welkom

 

De BBC zit op Astra 2, op 28 graden oost.

 

Volgens je beschrijving heb je alleen lnb's voor 19 en 23 graden.

 

Ik begrijp daarom niet hoe je de BBC HD zenders wilt ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maak eens wat foto's van je schotel en de LNB's.

In welke regio staat de schotel?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvang je de NL zenders en de Duitsers ook ?   En inderdaad in welk land/gebied hangt het schoteltje.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Via de schotel wil ik alleen de astra 2 gebruiken dus maar 1 lnb.

Daar hangen twee freesat ontvangers aan.

Dus vier coax kabels vanuit 1 lnb naar de twee ontvangers.

Alles werkt alleen de bbc hd kanalen niet.

Dit heeft tot twee weken geleden gewoon gewerkt.

Ik weet dat de bbc de sd kanalen aan het uitfaseren zijn en dat er alleen hd kanalen voor over blijven.

Op het forum van freesat werd aangeraden om de postcode te wijzigen dat hebben wij dus ook al gedaan maar helaas geen hd kanalen.

 

Hierboven wordt aangeraden om een ander merk schotel te nemen, dat is een mogelijkheid maar welke LNB is dan het beste geschikt voor de astra 2 moet wel eentje met vier aansluitingen zijn.

 

Ik wil best foto's plaatsen maar wat heeft dat voor een meerwaarde om mij te kunnen/willen beantwoorden.

O ja en ik woon in het oosten des lands daar waar fc twente haar thuis haven heeft.

aangepast door puppie
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, puppie zei:

de situatie.

schotel visiosat, 2 lnb een voor 19 graden en 1 voor 23,5. (

 

4 minuten geleden, puppie zei:

nee mijn eerste bericht is hetzelfde als mijn laatste bericht.

De hd kanalen van de bbc doen het niet.

De BBC 1, 2, 3 en 4 kanalen zitten op 28,2oost. Dus (over) welke BBC kanalen (praat) ontvang jij?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LNB op de middelste positie plaatsen van die schotel, en daarna de schotel en de LNB skew goed uitrichten opAstra 2, 28 graden oost.

16 uren geleden, puppie zei:

2 lnb een voor 19 graden en 1 voor 23,5.

 

1 uur terug, puppie zei:

Ik wil best foto's plaatsen maar wat heeft dat voor een meerwaarde om mij te kunnen/willen beantwoorden.

De foto|s laten wat anders zien als wat jij beschrijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats de lnb in de middelste lnb-houder. De skew van de lnb staat nu op nul, dus aansluitingen recht omlaag. Dat is niet goed. Die moet 8 graden schuin staan als je tegen de achterzijde van de lnb kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid, zie bijgevoegde hoek. Let ook op dat de houder op nul staat, zie bijlage.

hoek van 8 graden.PNG

nul-positie lnb-houder.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...