Ga naar inhoud


Kill FOZA Ransomware Virus DECRYPT


Ambilight

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Inderdaad zal de hacker tegen betaling je willen helpen, maar of dat betrouwbaar is?

Er is op internet de nodige informatie te vinden over dit virus, maar ik ga zelf niet op die links klikken.

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=FOZA+Ransomware+Virus+DECRYPT++verwijderen+

 

Ik hoop voor jou dat je een backup hebt van je documenten.

 

Ps, weet je hoe je besmet bent geraakt?

Dat helpt anderen om niet dezelfde vergissing te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

maar ik ga zelf niet op die links klikken.

een wijs advies

 

we hadden tweemaal een randsomeware aanval in het bureau.

niet betalen, afkoppelen, purgen en een goede backup hebben die je terugzet als sysop van je bedrijf

Dagelijks backuppen is zakelijk gezien de beste procedure en tja het was niet mijn eigen installatie waar nog een Windows XP computer in het net hing

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een keer op de zaak een ransome aanval en besmetting gehad.

Op een van de filialen had een medewerkster op een link uit een mailtje geklikt.

Bezorging pakketje.

Adres klopte ongeveer en ja, er werd een pakketje verwacht.

 

Heeft toen een halve dag productie gekost, iedereen kreeg een vrij vrijdagmiddag.

Onze backup van die ochtend terug gezeten we waren gered.

 

 

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ambilight, er zijn meldpunten voor dergelijke gevallen onder andere de politie.

lees

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/cybercrime-en-cybersecurity/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-cybercrime-melden

 

als je zakelijk onderweg bent heb je natuurlijk ook een verzekering

als je privé onderweg WAS ben je vaak de sjaak

 

zorg dat je via een ander medium ook contact opneemt met je bank

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ransomware komt vrijwel altijd binnen via een zeer geloofwaardige email waarbij je op een linkje moet klikken om de pc te infecteren. Ook dit heb ik meegemaakt op het werk waardoor alles hele dag plat lag. Adminnistratief medewerkster klikte op zo´n linkje.

 

Oplossingen zijn je systeem overnieuw installeren of een systeem backup terug zetten, of als laatste de hacker betalen(zou ik zelf nooit doen).

 

En natuurlijk bovenstaande, de besmetting melden.

 

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou geinig dat het niet alleen een link naar een of andere website is maar ook een afbeelding die je groter op het scherm wilt zien.

Ik las jou Zuiplapp mop @Penthe en dacht ik kijk eens welk model Zündapp dat is via een zoekopdracht in 't internet en klik op een afbeelding => F-secure (Safe Online van Ziggo) had gelijk die download geblokkeerd.

 

 

Screenshot_9.png.6c7b42dd239c7e8f767b8c9ef8c4cb21.png

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nou geinig dat het niet alleen een link naar een of andere website is maar ook een afbeelding die je groter op het scherm wilt zien.

Ik las jou Zuiplapp mop @Penthe en dacht ik kijk eens welk model Zündapp dat is via een zoekopdracht in 't internet en klik op een afbeelding => F-secure (Safe Online van Ziggo) had gelijk die download geblokkeerd.

 

 

Screenshot_9.png.6c7b42dd239c7e8f767b8c9ef8c4cb21.png

 

 

Tja niet zoeken op zuiplappen he :) Dat gaat niet goed. Maar het kan nog veel erger een reclame banner op je scherm die automatisch ongewenste software op je pc plaatst. Maar waar jij het over hebt zie je vaak op multimedia platforms, videos en foto´s waar je op kan klikken waarbij je een heerlijk ongewenst kadootje op je computer krijgt. Bij mij blokkeert de adblock dat gelukkig ook(Gebruik uBlock Origin).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel belangrijk dat men gewaarschuwd en geïnformeerd is als gebruiker. Maar bescherming is noodzakelijk.

Dat gezever over oude operating systems blijven gebruiken en een aversie voor het upgraden naar een betere versie is aan U zelve ( @all )

Wat @Ambilight uitgespookt heeft weet ik niet, dat mag hij zelf uitleggen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jongens dank je wel voor je jullie reactie en hulp en tips

 

wist ik het maar wat ik gedaan had maar kan me daar niks meer van herinneren ik haast wel op iets hebben gedrukt wat vertrouwelijk heeft geleken en de duivel is binnen geslopen  gewoon dom van me zelf heb ook 3 harde schijf met data waar alles met de .foza is DECRYPT heb reeds de hoofd schijf met low frormat gewist

 

de 3 harde schijven uit de pc gehaald liggen te wachten tot ik een oplossen vind voor die k.t  .foza weet op dit moment ook niet wat ik moet doen

want kan nergens een DECRYPTIE vinden die dit ongedaan kan maken vandaar dat ik jullie hulp en tips heel graag wil gebruiken

mocht ik zelf wat vinden dan meld ik dat zeker op deze forum om zo andere misschien ook te helpen

als vast bedank voor het mee denken ik hoop zo dat ik er uit kom wat staan foto's van de trouw dagen van mijn kids op en kan ze niks zien

groet ambi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

 Hoi Jongens  ik ben nog steeds aan het zoek naar een programma of virus scanner die dit kan

ik wil ook wel voor een programma betalen als dat moet  ik word er knetter gek van  kan niks vinden een legale programma kan me niet zo veel schelen als het maar werkt

Bestanden versleuteld door .Foza Ransomware ( Remove FOZA Ransomware And Decrypt .foza files )

ik heb trouw foto's van me dochter en belangrijke papieren 

 

is er iemand die weet welke programma dat kan / en waar ik deze kan kopen

😭

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wens je veel succes, maar of het je ooit zal lukken?

 

Hier staan tips, aanklikken en downloaden op eigen risico.

 

Klik

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...