Ga naar inhoud


Mijn Xtrend ET8500 doet het niet meer


MaartenM

Aanbevolen berichten

Wanneer ik mijn ET8500 start, wordt de led wel blauw, maar het scherm blijft donker. Op de televisie is de startpagina van Xtrend te zien. Verder gebeurt er niets.

Kan iemand mij een idee geven voor een hardwarematige reset? Geen verborgen knopjes, of zo? Of is het gewoon afgelopen met dit apparaat?

 

Maarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je via SSH of Telnet wel verbinden?

Zo ja, wat doet het commando init 6?

 

Mischien eens opnieuw het image flashen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je nodig voordat we beginnen:

1) Een USB-stick geformatteerd naar FAT32. (Bij voorkeur compatibiliteitsproblemen tijdens het flitsen van de afbeelding).
2) Afbeelding naar keuze.
3) Compressiesoftware zoals 7zip, Winrar, Winzip

VOORBEREIDING

1. Formatteer een USB-stick naar FAT32.
2. Download de afbeelding van uw keuze en pak deze uit op uw bureaublad.
3. Open de map die u op uw bureaublad hebt uitgepakt, in dit geval met de naam IMAGE-et8500_usb.zip . U ziet een andere map met de naam et4x00, dit is uw afbeeldingsbestand. Kopieer de hele et8500 -map rechtstreeks naar de USB-stick.

Afbeeldingen voor Xtrend ET8500

 

– Schakel de ontvanger volledig uit via de tuimelschakelaar aan de achterkant van de ontvanger.
– Zorg ervoor dat er op dit moment geen USB-apparaten op de ontvanger zijn aangesloten.
– Steek de USB-stick met de beeldbestanden in een van de USB-poorten van de ontvanger.
– Schakel de ontvanger in met de achterste tuimelschakelaar.
– Druk op de OK-knop op het voorpaneel (achter de kaartklep) om het knipperen te starten.
– Indien succesvol zal de ontvanger zichzelf herstarten nadat het knipperproces is voltooid.

 

-Waarschuwing-
Haal tijdens het upgraden de stekker niet uit het stopcontact en schakel STB niet uit.
Schakel niet uit binnen 5 seconden nadat de upgrade is voltooid.

 

software

 

op goed geluk als hij het strak weer doet

anders denk ik ...andere aanschaffen helaas 

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reballing probleem waarschijnlijk (beetje standaard klacht van deze box na jaren gebruik)…Xtrend bestaat niet meer. Dat wordt waarschijnlijk een nieuwe box…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, opnieuw flashen lukt niet. De rode led in de USB-stick gaat aan, de led voorop het apparaat knippert even, daarna gebeurt er niets meer. Of ik nou op de knipperende led druk of niet, maakt niet uit. Bij beide pogingen lang gewacht een minuut of 10, daarna weer stroomloos en opnieuw geprobeerd.

 

Reballing probleem? Deze ontvanger werd altijd al erg warm, vond ik.

 

Wat is op dit moment een goede vervanger? Ik weet nog niet of ik de Xtrend ga vervangen, hij was toch al voor 'erbij'. Ik heb al 2 Vu+ ontvangers, maar dat merk bestaat officieel ook niet meer, toch? Wat is nu dan een betrouwbaar merk als ik iets wil vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontzip de file eens direkt op je usb stick (liefst zelfs een klein formaat stick of jetflash 256 MB)

 

Extract your zip file to the Fat32 formatted USB stick.
(Should result in just one folder on the stick named et8500)
Power on the Xtrend with the usb stick inserted and press the power button when it flashes alternately blue
and purple.
The flash is complete when the power button turns solid blue and the box will reboot automatically.
The flashing process should take approximately two to four minutes.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zowaar een stickje van 256 MB gevonden. Geformatteerd naar FAT32 (niet 'snel'), image rechtstreeks naar de stick uitgepakt, box ingeschakeld met stick erin, op de knipperende led gedrukt, die daarna meteen blauw werd, en verder gebeurde er niets.

Het schermpje op de box bleef zwart, op televisie was de hele tijd alleen het startscherm van Xtrend te zien.

 

Helaas.

aangepast door MaartenM
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is balen man 

dan toch maar kijken voor een andere helaas 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ nog volop te krijgen en veel ondersteuning.Of nagenoeg gelijkwaardig en steeds beter gigableu.Hangt af of je frivole schermpjes op je box wil of niet

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een GigaBlue Trio 4K staan die ik voor een prikkie kon overnemen. Werkt voor wat ie kan prima! Heeft geen CI-slot dus alleen met kaart wat voor CDS klanten binnenkort een ‘dingetje’ kan worden..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 31-7-2023 om 20:43, MaartenM zei:

Voorlopig kijk ik het even aan. Ik heb nog 2 ontvangers staan, 

Ik denk dat menige die-hard sat hobbyist "uit eigen voorraad" kan putten als hij met HD genoegen neemt en niet per se 4K wil.😉 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...