Ga naar inhoud


Hoeveel IP-adressen op de Fritz 7590


Con
Ga naar oplossing Opgelost door boudeman,

Aanbevolen berichten

Ik zit enorm te klieren met vaste IP adressen, het lijkt

dat ik aan het maximum zit bij de Fritz.

Zit nu aan de 23 vaste IP-adressen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


op je LAN ? Kan je er 253 aanmaken normaal als je mask goed staat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, bellejt zei:

op je LAN ? Kan je er 253 aanmaken normaal als je mask goed staat.

Mask?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

netmask van je LAN netwerk en daarmee meteen het toegestane bereik. BV : 255.255.255.0 geeft 255-2 = 253 adressen mogelijk

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dat IP-pool heette, weer wat geleerd.

De reden van mijn vraag is het volgende.

Ik heb een Growatt zitten op IP xxx.27.

Ik heb een Shelly die de Growatt meet en probeer die op xxx.28 te zetten.

Als ik dat doe dan verdwijnt xxx.27.

 

Dit geldt ook voor 2 accesspoint van TP-Link.

Die probeer ik bij elkaar te zetten maar zodra

ik dat doe ben ik er 1 kwijt, radeloos wordt ik er van.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de xxx zijn we niks.We hebben volledige gegevens van je LAN nodig zoals DHCP ? Mask ,range enzovoort. Hoe staan je AP ingesteld ? Welke Gw (gateway)  .Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan is er een probleem want dit is simpel networking instellingen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bellejt zei:

met de xxx zijn we niks.We hebben volledige gegevens van je LAN nodig zoals DHCP ? Mask ,range enzovoort. Hoe staan je AP ingesteld ? Welke Gw (gateway)  .Als je niet begrijpt wat ik bedoel dan is er een probleem want dit is simpel networking instellingen

xxx = 192.168.2. Uiteraard staat dhcp aan. Maar ik kan niet vindel hoe groot de ip pool (mask in jou woorden) is in de Fritz. Een staat al in bridge, de ander is fout gekocht die heeft geen bridge mode k*t.

Nog een aanvulling. Zodra ik een nieuwe cliënt installeer geeft ik deze of gelijk een vast ip op, als dat niet kan ontvangt het middels dhcp een ip boven de 100. En dan probeer ik, als dat kan deze gelijk een vast ip te geven onder de 100.

Inmiddels 22 vaste ip adressen.

Min of meer gestructureerd,

1-9 pc achtigen,

20 reeks Ha en wat daar bij hoort

70 reeks dimmers

80 reeks rolgordijnen

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als die in bridge staat dan krijg je de adressen van de provider en die beslist dan hoeveel. Je LAN moet in een range staan en mag DHCP zijn :

 

adres lan box : 192.168.1.1

netmask : 255.255.255.0

 

Je toestellen geef je dan zelf adres tussen 192.168.1..2 en 254 met gateway 192.168.1.1 en mask 255.255.255.0

 

Komen er toestellen bij zonder vast adres dan krijgen die het van de box.

Bij bv proximus kan je het instellen maar als je daar ook een TV decoder(s) achter hebt dan neemt die sowieso 192.168.1.64 in.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 10-8-2023 om 07:05, Con zei:

xxx = 192.168.2. Uiteraard staat dhcp aan. Maar ik kan niet vindel hoe groot de ip pool (mask in jou woorden) is in de Fritz. Een staat al in bridge, de ander is fout gekocht die heeft geen bridge mode k*t.

Nog een aanvulling. Zodra ik een nieuwe cliënt installeer geeft ik deze of gelijk een vast ip op, als dat niet kan ontvangt het middels dhcp een ip boven de 100. En dan probeer ik, als dat kan deze gelijk een vast ip te geven onder de 100.

Inmiddels 22 vaste ip adressen.

Min of meer gestructureerd,

1-9 pc achtigen,

20 reeks Ha en wat daar bij hoort

70 reeks dimmers

80 reeks rolgordijnen

 

Volgens AVM zijn enkele honderden clients mogelijk.  Ik zou wel overstappen op een (intern) netwerk dat start met 10.x.x, bijvoorbeeld beginnen op 10.1.1.1.  Daarbij een netmask van 255.255.254.0 dan heb je de beschikking over de IP adressen van 10.1.0.1 t/m 10.1.1.254.  Fritzbox kan dat aan, ik gebruik t ook - met andere waarden.  Gebruik deze link om de juiste getallen te berekenen en zie waar t schip strand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu 10. gebruikt of 198. maakt niet veel,uit.

 

Ik zou een range reserveren in de box voor je vaste IP adressen. Bv van 192.168.2.2 tot 192.168.2.100.

Doorboven  (van 192.168.2.101 tot 192,168.2.254) laat je de DHCP server de adressen uitdelen aan de toestellen zonder vast IP adres.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan maak ik mij geen zorgen meer over het aantal IP-adressen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...