Ga naar inhoud


Printer problemen na een update W11


on1bes

Aanbevolen berichten

of je blijft gewoon op windows 7 met een paar goede beschermers .

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ik dacht nog aan CUPS

geen beha

Quote

CUPS stands for Common Unix Printing System and is the backbone of most Linux printing software.

 

daarmee heb ik voor oudere printers goede ervaringen opgedaan

is zelfs op een raspberry (dus goedkoop) in te richten

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat alles (allee, bijna),  nu via die Instellingen pagina "Apparaten en ¨printers" moet gebeuren !!!.

En dan gaat het fout. Hetzelfde gebeurde al met mijn Epaso vlak-bed scanner; daar heb ik met veel moeite de oude driver terug aan de praat gekregen.

De scanner draait nu wel terug, alleen zijn sommige icoontjes niet meer zichtbaar. Maar dat is met een truc op te lossen (ALT indrukken, FLOEP ! de icoontjes zijn daar terug.) Ik moest van MS een App voor scanners downloaden en installeren via die "Apparaten en printers" pagina om te kunnen scannen.

Maar het bleek algauw dat die App compleet waardeloos is, en dat ik zelfs geen scanner opties (meer) kon instellen !!

Mijn printer is een Lazer Brother printer, en nog lang niet afgeschreven. Ik wil alleen dat hij terug normaal werkt in ACDSee, en dat die rommel in "Apparaten en Printers" kan UITGESCHAKELD worden.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit al eens geprobeerd? Heb dit eens op een computerforum gelezen en opgeslagen.

 

Als een programma niet start, het niet doet of foutmeldingen geeft, dan betekent dat overigens nog steeds niet direct dat het programma dan helemaal niet in Windows 11 kan werken. Windows 11 heeft namelijk een zogenaamde compatibiliteitsmodus. 
Hiermee kan Windows 11 zich, speciaal voor dat oude programma, voordoen als een oudere versie van Windows tot en met Windows 95. Dat betekent in theorie dat ook een programma van 28 jaar oud nog steeds in Windows 11 kan werken. 
Bij voorkeur schakel je de compatibiliteitsmodus in direct na het installeren ervan en voordat je het programma voor het eerst opstart. 
De compatibiliteitsmodus schakel je voor een oud programma in door: 
1.    Verkenner te starten. 
2.    Te navigeren naar de map Program Files (x86). 
3.    Zoek in deze map naar de map die de naam van het programma draagt en dubbelklik erop. Bijvoorbeeld Photoshop. 
4.    Dit opent de map waarin alle programmabestanden van het programma zich bevinden. Onder deze bestanden bevindt zich doorgaans ook een opstartbaar bestand dat de naam van het programma draagt. Bijvoorbeeld photoshop.exe. Klik hier met de rechtermuisknop op en klik in het geopende contextmenu op Eigenschappen. 
5.    Dit opent het venster Eigenschappen van het programma. Klik in de rubriek Compatibiliteitsmodus op het selectievakje. Hiermee wordt een vinkje weergegeven in dit vakje en is de compatibiliteitsmodus ingeschakeld. Klik vervolgens op het uitrolmenu en klik aansluitend op de versie van Windows waar het programma voor gemaakt is. Bijvoorbeeld Windows XP. 
6.    Klik vervolgens eerst op de knop Toepassen en dan op OK. 
Het venster Eigenschappen voor .. zal hiermee worden gesloten. Windows 11 zal zich vanaf nu voordoen als de Windowsversie waarvoor het programma geschreven is. Je kunt nu het programma opstarten op de manier waarop je gewend was. 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, on1bes zei:

Mijn printer is een Lazer Brother printer, en nog lang niet afgeschreven. Ik wil alleen dat hij terug normaal werkt in ACDSee, en dat die rommel in "Apparaten en Printers" kan UITGESCHAKELD worden.

Een downgrade naar Windows 10 staat hier uitgelegd: https://www.coolblue.nl/advies/hoe-downgrade-je-van-windows-11-naar-windows-10.html Mocht niets meer mogelijk zijn met de printer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, lspecial zei:

Dit al eens geprobeerd?

Dat klopt wat je daar beschreven hebt, in theorie! Dus niet in alle gevallen.

En daarbij moet je, gezien jouw puntenlijst, beginnen met het installatie programma van de applicatie want anders krijg je die programma's (proprietairy applications) niet eens geinstalleerd en stopt het dus bij punt 2 want er is dan geen programma.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...