Ga naar inhoud


Printer problemen na een update W11


on1bes

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk als gevolg van een recente update van Win11 zijn er printerproblemen bij gebruik van b.v. ACDSee en waarschijnlijk nog andere 32-bit programma's.

Het preview-printer venster van ACDSee komt niet meer, en in de plaats komt er een MS preview-printer scherm met veel minder instellingen, en het preview venstertje daarin werkt zelfs niet . In het ACDSee preview venster had je verschillende knoppen en mogelijkheden om snel nog iets aan te passen, voor je ging uitprinten.

Het probleem stelt zich enkel op mijn vaste PC, en ik ben genoodzaakt op alles via mijn Laptop uit te printen. De originele (Brother) printer-drivers terugzetten, helpt niet.

MS heeft deze blijkbaar vervangen door zijn eigen driver in "zijn printen in MS 32bit omgeving".

Wellicht komt het door een recente update op mijn vaste PC, terwijl mijn Laptop die nog niet gekregen heeft.

Helaas heb ik nog niet kunnen ontdekken welke update dat dan wel zou moeten zijn, om deze te kunnen terugdraaien.

Nog mensen met dezelfde problemen ?

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


39 minuten geleden, on1bes zei:

Waarschijnlijk als gevolg van een recente update van Win11 zijn er printerproblemen bij gebruik van b.v. ACDSee en waarschijnlijk nog andere 32-bit programma's.

Het preview-printer venster van ACDSee komt niet meer, en in de plaats komt er een MS preview-printer scherm met veel minder instellingen, en het preview venstertje daarin werkt zelfs niet . In het ACDSee preview venster had je verschillende knoppen en mogelijkheden om snel nog iets aan te passen, voor je ging uitprinten.

Het probleem stelt zich enkel op mijn vaste PC, en ik ben genoodzaakt op alles via mijn Laptop uit te printen. De originele (Brother) printer-drivers terugzetten, helpt niet.

MS heeft deze blijkbaar vervangen door zijn eigen driver in "zijn printen in MS 32bit omgeving".

Wellicht komt het door een recente update op mijn vaste PC, terwijl mijn Laptop die nog niet gekregen heeft.

Helaas heb ik nog niet kunnen ontdekken welke update dat dan wel zou moeten zijn, om deze te kunnen terugdraaien.

Nog mensen met dezelfde problemen ?

Heeft waarschijnlijk met dit te maken. https://www.pcworld.com/article/2063966/windows-soon-no-new-printer-drivers-from-the-device-manufacturers-the-reason.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers van de fabrikant (b.v. Brother) heeft geen zin, deze zijn van 2013 en dus al vrij oud, en niet voor Win11 optimaal. Bovendien kun je in "Apparaten en Printers" de oude driver niet meer selecteren en updaten/gebruiken. Het printen op mijn PC is nu belabberd, en de kleuren zijn flauw. Bovendien werkt de preview niet meer in de MS driver ! Dit terwijl hetzelfde doen op mijn Laptop (voorlopig) nog goed gaat.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat MIcrosoft met Windows 11 al de stappen aan het zetten is om oudere 3eparty software buitenspel te zetten onder het mom van veiligheid, geen eigen drivers meer maar generale Windows drivers. Je moet gaan doen wat Microsoft wil en krijgt geen kans meer om zelf te bepalen.

 

De printer is nu aan de beurt en we gaan zien wat daarna gaat volgen, helemaal geen goede vooruit gang en een beroving van je vrijheid op je eigen computer.

 

Ik zit nog op Windows 10 en de printer doet het nog naar behoren maar dit is wel mijn laatste Windows die ik nog gebruik en daarna wordt het iets anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens kijken bij optionele updates van Windows.

 

ik heb al meegemaakt dat een touchpad niet meer werkte na het opnieuw installeren van Windows 11.

Drivers van de fabrikant loste dit probleem niet op.

 

Tot ik bij de optionele updates een update vond voor het touchpad.

Deze geïnstalleerd en alles werkte weer.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, on1bes zei:

Nog mensen met dezelfde problemen ?

als je geen passende drivers kan vinden, probeer dit

 

microschoft pdf print

 

en kijk dan of je met adobe pdf wel de juiste instellingen voor die brother inkjet kan vinden

een andere optie is om de brother als netwerkprinter in te richten indien dat ding een ethernet aansluiting heeft

 

Screenshot_16.thumb.png.fbd95f926088fcba5b5c9bfd20b10d3f.png

 

 

p.s. dit is ACDSee 2022

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een handmatige installatie via add printer geprobeerd? Daarbij krijg je een overzicht van alle beschikbare printerdrivers in Windows. Het doet mij een beetje denken aan de halfjaarlijkse W10 updates waarbij de driver van mijn bejaarde laserprinter elke keer eruit werd geflikkerd maar via een handmatige installatie kon ik weer printen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, boudeman zei:

Heb je een handmatige installatie via add printer geprobeerd? Daarbij krijg je een overzicht van alle beschikbare printerdrivers in Windows. Het doet mij een beetje denken aan de halfjaarlijkse W10 updates waarbij de driver van mijn bejaarde laserprinter elke keer eruit werd geflikkerd maar via een handmatige installatie kon ik weer printen.

Volgens de link die ik hierboven plaatste laat Windows 11 dat helemaal niet meer toe, alleen de general drivers van Windows 11 zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-11-2023 om 00:21, Penthe zei:

Het lijkt erop dat MIcrosoft met Windows 11 al de stappen aan het zetten is om oudere 3eparty software buitenspel te zetten onder het mom van veiligheid, geen eigen drivers meer maar generale Windows drivers. Je moet gaan doen wat Microsoft wil en krijgt geen kans meer om zelf te bepalen.

 

Het IPP of IPPS protocol in de netwerkdrivers is inderdaad die belemmering welke er is ingebouwd om te voorkomen dat de veigheid in die Propriety Printing App's van oudere modellen niet een achterdeurtje is. Daar hebben we het hier ook al eens over de oudere SMB protocollen gehad. Welke je blijkbaar wel nog zelf kon bepalen betreffende de SMB versie.

 

Vooraf weten we niet hoelang de ondersteuning van bepaalde apparaten en app's gaat duren.

 

Menig een kent het probleem met digitale camera ondersteuning, met flatbed scanners, printers + plotters alsook digitizers en fingerprint devices die bij een nieuwe versie niet meer gaat werken. Zelfs dure home automation apparaten worden niet jarenlang ondersteund.

Maar het komt ook voor onder Linux, wees daar maar zeker van. (daar levert Brother zelf ook slechte driver support qua functionaliteit en qua versies)

Hadden we het vooraf geweten zou men misschien niet tot aankoop en/of installatie zijn overgegaan.

 

Hoe verder?

Dus niet of zoals je zelf al geschreven hebt @on1bes via een oudere Laptop printen. (zeg maar als printserver die we ook uit het verleden kennen als systeembeheerder)

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Menig een kent het probleem met digitale camera ondersteuning, met flatbed scanners, printers + plotters alsook digitizers en fingerprint devices die bij een nieuwe versie niet meer gaat werken. Zelfs dure home automation apparaten worden niet jarenlang ondersteund.

Maar het komt ook voor onder Linux, wees daar maar zeker van. (daar levert Brother zelf ook slechte driver support qua functionaliteit en qua versies)

 

Mijn ervaring is eigenlijk anders (althans met W10). Diverse programma's van zeg rond 2003 draaien nog probleemloos. Ik kan eigenlijk nauwelijks oude programma's bedenken die het af laten weten. Misschien Outlook 2003, maar Word 2003 en Excel 2003 bijvoorbeeld draaien nog als een tierelier. Mijn oude laserprinter van rond 2000 heeft technisch de geest gegeven, maar ik kon nog altijd met W10 printen.

Ik vind dit in schrille tegenstelling tot Android devices. Een paar jaar oud en apps werken niet meer en nieuwe apps zijn niet geschikt voor een wat oudere Android versie, zodat je alleen daarom al je goed werkende tablet of smartphone kunt weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een scanner is er meestaal vuescan als oplossing

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk niet alles dat oud is afschrijven want dan moet ik zelf ook naar de berging happy_001.gif

 

We hebben in onze bureaus behoorlijk wat apparatuur staan die niet meer bruikbaar zijn naast softwarebundels die op nieuwere versies van het OS niet meer gebruikt kunnen worden.

We hebben zelfs stand alone pC's met WinNT Professional en Oude Unix Compac pC's voor backup tape streamers in de berging daar die op nieuwe versies niet meer werken. Afschrijven of blijven gebruiken voor noodgevallen! ( p.s. O ja, niet vergeten een oude 465 Compac moet je wel effen laten refurbischen anders kan die zo in de fik gaan bij het booten )

 

Maar Windows 10 is met Windows 11 een van de beste versies zoals we ook al eens aangekaard hebben in een speciaal topic hier op sat4all.

Maar oud spul kan afgeschreven zijn als die 10 jaar lang gewerkt heeft ofschoon het nog niet stuk hoeft te zijn. Hergebruik in andere omgeving en condities kan een oplossing zijn.

 

Vuescan heb ik inderdaad ook al eens moeten toepassen voor de Brother 😉

 

aangepast door Tonskidutch
blauwe aanvulling + linkje ouder topic

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar Windows 10 is met Windows 11 een van de beste versies zoals we ook al eens aangekaard hebben in een speciaal topic hier op sat4all.

Maar oud spul kan afgeschreven zijn als die 10 jaar lang gewerkt heeft ofschoon het nog niet stuk hoeft te zijn. Hergebruik in andere omgeving en condities kan een oplossing zijn.

Ik gaat Microsoft niet laten bepalen of iets te oud is of niet het is immers "mijn" produkt. Als een printer die 10 jaar oud is door Microsoft wordt afgeschreven is het aan mijzelf en de ander de keuze te maken: Ander OS gebruiken waarmee het wel goed werkt of nieuwe printer kopen. Ik kies daarbij voor het eerste aangezien de printer nog prima zijn werk doet. Als Microsoft zo zijn gebruikers wil pushen om nieuwe hardware te kopen zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...