Ga naar inhoud


Positie 23,5 oost


Sprietje

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Alex1970 zei:

Dus de signaalsterkte is bij jou hetzelfde gebleven?

Grote vraag is wat het doet in het zuidwesten van het Iberisch schiereiland.

Nou, of die hetzelfde is gebleven weet ik niet. Ik heb de signaalwaardes voorheen niet opgeschreven. Wat ik wel weet is dat hij ook nu nog erg sterk is met een BER van nul en dat terwijl ik zenders nog kan bekijken met een BER van 999.

Tja, en als je de satelliet naar het westen verplaatst, schuift de footprint natuurlijk ook naar het westen op. Daarnaast kan de footprint ook nog verplaatst worden door de reflector van richting te veranderen of hem te verdraaien.

We zullen moeten afwachten tot ze de nieuwe footprint publiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En als je transponders met dezelfde C/N Lock en (bijna) dezelfde parameters vergelijkt?
12168 V op Astra 3C en 12070 H op Astra 3B? (Alleen polarisatie is wel verschillend).
11817 V op Astra 3C en 11895 V op Astra 3B?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gekeken naar de zender Noe TV op de transponder die naar de Astra 3C op de eastbeam is gegaan. Die is in Zuid-Spanje duidelijk heel erg zwak. Ik heb een signaalkwaliteit van 1% en een BER van 517. Daar hoeft dus niet veel aan te gebeuren of het beeld valt weg en dat met een Triax 115. Op dit moment storingsvrij te ontvangen maar met zware bewolking denk ik niet meer.
Dat is heel wat anders toen hij nog op de Astra 3B zat. Toen knalde die er uit net als Öcko-tv. De east-beam is dus duidelijk niet bedoeld voor Spanje. Ik zou graag willen weten hoe de signaalwaarde in Nederland is. Is die daar ook zo zwak geworden?

 

Ter vergelijking: NPO 1 en NPO 2: 44% signaalkwaliteit en een BER van 137.

 

 

aangepast door Sprietje
aanvullende informatie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

NoE TV in Zuid-West Frankrijk is 77 / 91 %

Nederland 1 is in Zuid-West Frankrijk 68 / 89 %

Nederland 2 is in Zuid-West Frankrijk 66 / 96 %

 

Hier is Noe TV dus zelfs iets sterker te ontvangen als Nederland 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lyngsat heeft een nieuwe website gemaakt van de Astra 23,5 oost positie waar alle transponders op staan van de zenderlijst die Canal Digitaal gebruikt.
Deze is hier te zien: : https://www.lyngsat.com/packages/Canal-Digitaal.html

Hier staan dus niet alle zenders en transponders op die op 23,5 oost zitten maar alleen de zenders en transponders die in de Canal Digitaal fastscanlijst zitten. Mooi gedaan, speciaal voor de Nederlanders. Dank.
We zien hier de zenders en transponders die naar de nieuwe Astra 5B (nu Astra 3C genoemd) in de eerste kolom een achtergrondkleur gekregen hebben van groen/wit. Helemaal onderaan zien we de zender TV Noe op transponder 12363V die nu op een east-beam zit en in Zuid-Spanje uiterst zwak te ontvangen is met een Triax 115.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet nieuw hoor, van veel providers zijn er lijsten (zover bekend bij Christian), gebaseerd op de LCN, genoemd 'packages'.
Klik op de rode P in het witte vierkantje of op de providernaam in de satellietlijst.

 

De kleuren van de kolommen hebben betekenis, zie onderaan de pagina.
De eerste kolom waar de frequentie, polarisatie, transpondernummer en beam in staan heeft twee kleuren:
-Linkerkant heeft met de beam te maken en wit betekent 'beam data unavailable', als de data bekend is zal dit voor Zuid-Spanje wellicht geel worden (groen is je bevindt je in het centrum van de beam, geel is wel in footprint maar niet in het centrum).
Dit alles gebaseerd op jouw locatie voor zover Lyngsat die op basis van je IP-adres weet. Werk je dus via een VPN naar een ander land, dan zal het op basis van die locatie weergegeven worden. Je locatie zoals gedetecteerd door Lyngsat zie je bovenaan op de pagina.

 

De kleur in rechterkant van de eerste kolom heeft met de frequentieband te maken en groen betekent Ku-band.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote vraag is, hoe zit het nu met de pré-skew van de Astra 3C (voorheen de Astra 5B) satelliet. Van alle Astra satellieten hebben alleen de Astra 19,2e, 23,5e en 28,2e een pré-skew van 7,5 graad. De Astra 5B had dit niet. Heeft SES met de verplaatsing van de 31,5 oost positie naar de 23,5 oost positie nu ook de pré-skew aangepast? Zou dit niet het geval zijn, dan krijg je de rare situatie dat goed afgestelde lnb's voor de Astra 3B, de Astra 3C niet optimaal ontvangen.
Ik heb voor deze informatie op internet gezocht maar kan hier nergens iets over vinden, sterker nog, over de pré-skew van 7,5 graad van de Astra 19,2e, 23,5e en 28,2e is op de site van SES Astra helemaal niets te vinden.
Weet iemand hier meer over?

 

Astra 1,2 en 3 polarisatie 7,5 graden gedraaid klein.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik wel met je eens maar het gaat om het principe. De meeste Eutelsat satellieten hebben ook een pré-skew van 3,5 graad, dus als je een gemiddelde pré-skew van 3,75 graad neemt, is de afwijking met Eutelsat nog maar 0,25 graden. Ik heb dit ook altijd geopperd bij draaibare schotels om de lnb niet met de aansluiting recht omlaag te zetten als die naar het zuiden staat maar met een pré-skew van 3,5 of 3,75 graden.

Het rare is dat je op de sites van SES Astra ook helemaal niets meer terug vindt over die pré-skew van 7,5 graad.

Vroeger gaf SES dat aan met een kaart zoals ik dat in mijn vorige bericht liet zien maar een oudere kaart daarvan heb ik ook nog. Dat die pré-skew van 7,5  graad geen fabeltje is, blijkt ook wel uit de duo-lnb's. Daarvan staan de antennes gedraaid, dit in tegenstelling tot een monoblock waarbij de antennes gewoon recht staan.

7,5 graden polarisatie.JPG

antennes recht.JPG

antennes schuin.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...