Ga naar inhoud


Recap Philips CD960 cd speler


greekfalcon
Ga naar oplossing Opgelost door Frans B,

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ga mijn Philips CD960 recappen. Ik heb een paar vragen. Ik ga de oude condensatoren verwijderen met desoldering wick. Welke soldeer moet ik gebruiken om de nieuwe condensatoren te vervangen en moet ik de oude condensatoren die vastgelijmd waren opnieuw vastlijmen en zo ja met welke lijm. Ik ben blij met elk advies. Ik beschik over een soldeerstation met instelbare temperatuur.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je klachten over die CD speler?

Doet ie het niet meer of zo?

 

Ga geen dingen doen die niet nodig zijn, vooral omdat er “experts” zijn die dit allemaal lopen te verkondigen in de sociale media en zonder enige technische opleiding menen dat ze experts zijn. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CD  speler stopt na 2 of 3 nummers met spelen en geeft dan in het display de boodschap CD error, ik begrijp dat er een condensator in het motor servo circuit kapot is. Ik dacht dan kan ik net zo goed alle condensatoren vervangen, het apparaat is van 1987. Ik ben zeker geen expert, wel al sinds 1968 bezig met elektronica.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
20 minuten geleden, greekfalcon zei:

de boodschap CD error, ik begrijp dat er een condensator in het motor servo circuit kapot is.

Weet je dat zeker?

Bij een apparaat uit 1987 werden nog kwaliteits condensatoren gebruikt, niet die milieu vriendelijke rotzooi van tegenwoordig.

 

Bedenk dat de laser stip en optiek diffuus geworden kunnen zijn en dat door die teruggang van de laser aftast stip je probleem bij de laser diode en optiek ligt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat is relatief weinig gebruikt, op internet vind ik dat het probleem ligt bij een condensator van het motor servo circuit. Na een paar nummers spelen treedt het probleem op, waarbij de cd niet spint en de CD error geeft. Het apparaat wordt overigens als transport gebruikt met de bijbehorende DAC960.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, greekfalcon zei:

heb een paar vragen. Ik ga de oude condensatoren verwijderen met desoldering wick

Ik twijfel ook of het probleem bij een elco zit, maar waarom niet gewoon een desoldeerpomp gebruiken om elco's loste solderen.

En de dunne tin die je vind in de betere elektronica zaken zal wel voldoen.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb vandaag het lensje schoongemaakt met een brillendoekje. Het zag er niet vies uit. Dit lijkt het probleem te hebben opgelost, speler werkt nu gedurende langere tijd. Ik zie dus maar af van recappen. Helaas kwam het toetsenbordje naar buiten en dit wil nu niet meer blijven zitten. Ook is er nog het probleem van de krakende audio-uitgangen maar dat is denk ik een kwestie van doorsolderen. Bovendien speelt het het apparaat met een losse DAC. Bedankt voor het meedenken.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...