Ga naar inhoud


OpenPLI 9 - paar vraagjes


De_Perre
Ga naar oplossing Opgelost door jadee,

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Heb mijn Solo 4K afgelopen nacht van VTI naar OpenPLI 9 omgezet; en heb nog paar dingetjes waarvoor ik op jullie kennis wil beroepen.

  • Channel Up/Down knoppen op de afstandsbediening openen de Bouquetlijst; van zender veranderen kan enkel met de links/rechts naast de "OK" cirkel. Is er een elegante manier om dit op te lossen? Of moet ik gewoon de keymap.xml aanpassen (in /usr/share/enigma2)
  • OpenWebif die met de image meekwam, heeft als versie "Build: 1.5.2-207-g7e93d797-r0.0".; wanneer ik die wil updaten via cli krijg ik echter " nothing provides python-json needed by enigma2-plugin-extensions-openwebif-1.5.2-git20230421-r4.all". Er is wel een "python3-json" aanwezig - maar die lijkt niet echt aanvaard te worden. Hoe kan ik OpenWebif toch bijwerken?

 

Alvast bedankt.

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 -vond ik zelf ook wennen en had nog geen heldere aanpassing in een van de expert menu's gevonden

2 -de dependables voor een andere WBIF nodig zijn en die in de feed te vinden zijn zal, vooralsnog, niet helemaal aangevuld zijn... Ik las dat men even alles mbt python 2 eruit geknikkert heeft om daarmee chrashes te vermijden.

 

misschien kan @Tech daar nog iets meer over schrijven

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Tonskidutch

 

al bedankt voor je feedback.

 

Dan zal ik de komende uren maar eens in de verschillende xml bestandjes duiken en zien of ik die keymapping kan bijwerken. Ineens ook maar eens kijken of ik de fontgrootte van de subtitels op de UK channels kan bijsturen.

Voor de TTX is het mogelijk via dat menu - maar de DVB versie heb ik ook nog niet kunnen terugvinden. Onder VTI had ik wel die optie om er aan te sleutelen.

 

Cheers

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Vu+ ultimo NIET-4k onlangs ook naar OpenPLI 9 omgezet.

En vervolgens had ik ook een andere reactie van de knoppen rond de OK-knop.

( ik weet daar ook geen betere benaming voor )

Ik wou ook al hier eens gaan vragen hoe het middels een bestandje kopiëren op te lossen is maar inmiddels heb ik het met de afstandbediening opgelost door iets met neutrino-style te veranderen in het GUI menu.
Ik kan er even niet bij voor meer info of schermafdruk, evt. later wel, ik zie het wel als dat nodig is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

openpli 9 instellingen op mijn uno 4kse

instellingen, systeem, gebruikers interface:

gebruik de 'Neutrino manier' van zappen = groen

Zappen met de Ch +/- , B =/- P =/- + groen

Dan kun je met de ronde knop zappen en zenderlijst openen.

met de channel up/down zappen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Jan

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik ondertussen ook al gevonden - zat wel aardig verstopt in de "expert" instellingen (had die eerst op geavanceerd staan).

En voor de zap history heb ik dan maar een plugin geinstalleerd - die toch een lijst weergeeft bij drukken op de < of > toets.

 

Nu nog aan het uitzoeken hoe ik de recording weergave terug in orde kan krijgen (zat onder VTI allemaal gegroepeerd als series - bv alle dr Who opnames in soort sub map); en waarom ik plots een tweede partitie op mijn interne HD heb terwijl ik dacht dat de opnames gewoon lekker verder zouden lopen op de bestaande partitie.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat met die opnames werkt alleen in Vti.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er een database aangemaakt wordt bij VTI (een dergelijk optie ontbreekt bij OpenPli)

en vanaf 2 opnames van een serie zie je een mapje

Screenshot_18.png.7563c93c980c9e0205d8daab2c63afc2.png

twee partities op de HDD is echter wel vreemd , laat dat eens zien in de verkenner of met DCC

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ceesv & @Tonskidutch - bedankt voor de aanvulling over het groeperen. Wel een jammere; hield de lijst met opnames iets overzichtelijker.

 

Qua partities lijkt het er op dat er één als hdd gemount blijft (kleinste partitie). De andere wordt als sda1 weergegeven.

Misschien ergens iets met de timeshift opzet (welke ik niet echt gebruik).

 

Over het geheel valt OpenPLi wel mee; nog wel wat onstabiel met hbbtv (heb indruk dat box dan wel eens crasht) - en toch enkele handigheidjes die wel in VTI zaten maar nu ontbreken.

 

Zal de VTI site nog wel wat opvolgen qua releases; mogelijk keer ik nog wel terug

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet of je nog iets manueel installeert

maar der is een klien foutje in het image

der staat straks een nieuwe

Screenshot_30.png.297c963f19d1f7125cd5622d53c78c9e.png

 

Over VTI, @De_Perre daar kun je wel wensen over hebben maar daar zal niet erg veel meer komen omdat er een heel stel developers weg zijn gelopen (richting OpenATV) nadat PLNick weg is bij VTI.

 

Ik vermoed dus dat er geen VTI image met Python 3 komt.

Ofschoon dat bij de huidige stabiliteit en uitgebreide ondersteuning van plugins en skins ook niet echt nodig lijkt.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-1-2024 om 22:36, De_Perre zei:

Die had ik ondertussen ook al gevonden - zat wel aardig verstopt in de "expert" instellingen (had die eerst op geavanceerd staan).

En voor de zap history heb ik dan maar een plugin geinstalleerd - die toch een lijst weergeeft bij drukken op de < of > toets.

 

Nu nog aan het uitzoeken hoe ik de recording weergave terug in orde kan krijgen (zat onder VTI allemaal gegroepeerd als series - bv alle dr Who opnames in soort sub map); en waarom ik plots een tweede partitie op mijn interne HD heb terwijl ik dacht dat de opnames gewoon lekker verder zouden lopen op de bestaande partitie.

 

@De_Perre Wil je de toe te passen stappen voor de extra zap-mogelijkheden hier stapsgewijs plaatsen?  Want ik heb ze nog niet gevonden.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt het inderdaad te zijn. Nu nog de te nemen stappen stappen in het menu via de afstandsbediening. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

jadee gaf boven als oplossing gemarkeerd de juiste stappen al toch?

Het is altijd wennen als je een ander image voor het eerst gaat gebruiken. Dus wennen en goed die menu's doorspitten.

 

wat me opvalt @kees321 dat je engelse taal in je webinterface hebt

terwijl het extended webinterface van VTI mooi Nederlandse taal toont met een beetje hulp van mij.

Screenshot_34.thumb.png.6de2ba4acd87192f6ea9a5ae209e310d.png

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Je kunt geen lege inhoud plaatsen. Vul wat inhoud toe en probeer opnieuw.

Verwijder de inhoud wanneer je dit wilt opruimen.

 

Ik wou dit weghalen maar ik krijg dit bericht . . . .  ( wat ik niet helemaal begrijp )
 
 
aangepast door kees321
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...