Ga naar inhoud


Zeer slechte kwaliteit 2160 UHD MKV's:


satfanatic
Ga naar oplossing Opgelost door satfanatic,

Aanbevolen berichten

Hoi, de beeldkwaliteit van UHD mkv's die ik afspeel vanaf mijn DM900UHD op mijn LG Qned scherm is zeer slecht.

Waar zou dat aan liggen?

Kwaliteit van de mkv's, Dreambox, instellingen Dreambox of aan de LG?

Films in UHD via o.a. prime video zijn in super beeldkwaliteit.

Gr. Jos.

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welk formaat hebben die mkv’s in grootte van de UHD films of series ???

er zijn UHD mkv bestanden dat op het internet te vinden zijn dat ferm verkleind zijn in grote van bestand dat je zo al direct ziet dat dit geen echte UHD beelden kunnen zijn, een blu-ray film zonder comprimeren is al tussen de 20 en 40GB groot (is verschillend door lengte film) een 4K film is al het dubbele in grote.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

X265 is al een gecomprimeerde codec voor films, het kan zijn dat het echt 4K is maar de dreambox staat toch ook op 4K ingesteld ???

heb zelf ook een dreambox 920 4K maar nog nooit getest met films in 4K, zou via mn nas eens kunnen testen vanavond of ik goed beeld heb, 

via welke weg kijk jij die films, is dat ook via een hdd of streaming of nog iets anders??

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Top, als jij eens zou kunnen testen.

Ik kijk via HDD per usb aangesloten op de Dream 900.

Ik keek voorheen op mijn oude plasma 3D films MKV, via NAS of ingebouwde HDD of USB HDD, kwaliteit was altijd super.

Ik neem aan dat ik de instellingen vd Dream goed heb want de UHD test channels op 19 Astra geven ook super beeld.

Bedankt alvast voor je reacties.

Gr.

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga het eens testen vanavond, moet alleen nog uitzoeken hoe je een nas link maakt in de dreambox, maar denk dat dit wel mogelijk zal zijn, interessante optie om eens te proberen, heb een Android ontvangertje staan met Kodi op en 4K films werken daar ook niet goed op, denk dat het netwerk te traag is van de nas, dat kan ook een probleem zijn, weet niet of de usb hdd snel genoeg is om 4K films te vertonen, ook iets interessant om te testen.

misschien dat er online info daarover te vinden is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je kodi als afspeelsoftware of hoe moet ik dat zien?  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, satfanatic zei:

Goeie tip, ik begrijp dat ik daar een test MKV kan downloaden en dan afspelen via de Dream naar LG ?

Inderdaad, het zijn wel mp4's, maar dat mag geen verschil uitmaken.

Hier vind je er nog (ook in mkv): https://kodi.wiki/view/Samples#4K_(UltraHD)_Formats

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet wat vreemd dat als er op deze site ook maar één vraag gesteld wordt over een illegale IPTV aanbieder dat meteen een grote groep er boven op springt dat het illegaal is en niet mag op dit forum maar zodra er over een film van illegale bronnen gedownload wordt er wél hulp geboden wordt?

 

Of ligt dat aan mij?

 

BTW: het maakt mij niet uit dat er over gesproken wordt maar het lijkt mij meten met tweee maten. Ik ben niet roomser dan de paus.

aangepast door tommiedepommie

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...