Ga naar inhoud


Technisat, Technistar S6 geen geluid


Checkin

Aanbevolen berichten

Om de Franse zenders van Fransat te ontvangen, maak ik gebruik van de Technistar S6.

 

Sinds kort is er geen geluid meer te horen, al instelling betreffende geluid al veranderd echter geen geluid.

 

Als ik de afstem op een zender van Canaal digitaal, of een FTA zender ... geen geluid.

 

Ook ander HDMI kabel al geprobeerd .... zonder resultaat.

Laatste beschikbare software er ook ingezet ... zonder resultaat

 

Is dit een bekend probleem dat dit kan optreden ?

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Optisch audio uit per ongeluk aangezet?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dolby downmix?

 

Anders eens kijken of een fabrieksreset of het opnieuw installeren van de software je probleem oplost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2024 om 22:23, ceesv zei:

Dolby downmix?

 

Anders eens kijken of een fabrieksreset of het opnieuw installeren van de software je probleem oplost.

nieuwe software had hij ook al geprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Thx voor de tips,

 

Alle mogelijke instellingen van geluid al veranderd en gehoopt op wat geluid te horen, jammer maar dat heeft niks geholpen.

 

S/pdif digitaal coax uitgang kan ik helaas niet testen omdat de Home Cinema alleen optisch heeft en dat heeft de Technistar weer niet.

 

enige mogelijkheid zou nog zijn om iets aan te sluiten via de AV uigang van de technisat, die geeft geluid en video, jack <->composiet  ( RCA/TULP)

 

die kabel moet ik nog even ergens vandaan toveren.

 

image.png.9549f1f571876e3bfba125bc808f1be8.png

aangepast door Checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Checkin zei:

S/pdif digitaal coax uitgang kan ik helaas niet testen omdat de Home Cinema alleen optisch heeft en dat heeft de Technistar weer niet.

die van coax naar glas convertertjes zijn er ook hoor

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje voor de AV uitgang van de technisat gevonden, die geeft geluid op 1 kanaal, ( kan zijn dat de  aansluiting van de jack anders is dan technisat heeft bedacht)

 

Tevens was het wel erg vreemd, toen ik de Technisat aan deed, was er wel degelijk even geluid, via HDMI,  wat na 10 sec weer weg was ?

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

AV receiver is 1 week oud. 

 

De Technisat zat/zit rechtstreeks op de Philips 65oled706/12 op HDMI 3,  of 4 maakt geen verschil

Op HDMI 2 van de Tv zit de Denon AVR-X1800DAB ivm met eARC.

 

Als ik de Technisat op een AUX 1 of 2 aansluit via HDMI op de Receiver, heb ik ook geen geluid via HDMI

 

Volgende stap gaat zijn, de Technisat verplaatsen naar 1e verdieping, staat ook een Tv met en een coax kabel voor Sat ontvangst.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Gister de Technisat naar boven verplaatst en aangesloten op de andere TV ... tja daar wel geluid 👍

 

De boel weer afgekoppeld en vandaag maar weer de Technisat op de Tv in de woonkamer aangesloten omdat er dus eigenlijk niks mankeert met de ontvanger.

 

Maar wat blijkt, weer geen geluid.

 

Terug in de basis, wat is er veranderd voor dat ik constateerde dat de Technisat geen geluid meer gaf op mijn TV 65Oled706 ?

 

Juist  de nieuwe Denon AVR-X1800Dab receiver aangesloten op de TV via e/ARC HDMI kabel.

 

De Technisat ontvanger heeft altijd rechtstreeks op de Tv aangesloten gezeten

 

Om toch het geluid van de Technisat te kunnen horen , moet ik de Denon aanzetten en op Tv audio zetten, er is weer geluid :)

 

Achteraf is bij aansluiting van de Technisat  rechtstreeks op de Denon ook een instelling fout geweest ingang toewijzing stond op digitaal ipv HDMI :rolleyes:

 

 

Dank voor alle hulp 👍

 

 

Case closed  🏁

 

 

 

  • Like 1

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Checkin zei:

Om toch het geluid van de Technisat te kunnen horen , moet ik de Denon aanzetten en op Tv audio zetten, er is weer geluid 

Is er geen instelling die de Denon doorlust in standby?

 

Op mijn Denon heb ik die actief gezet, wanneer de Denon uit staat wordt de laatst gebruikte HDMI ingang doorgelust naar de tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

 

De Technisat zit op dit moment rechtstreeks op de TV HDMI ingang 3 aangesloten, om dan geluid te hebben zet ik de Denon aan , bron-> Tv Audio

 

Bedoel jij dat de Technisat rechtstreeks aangesloten zou moeten zijn op de Denon om de mogelijkheid te hebben "laatst gebruikte HDMI doorlossen naar TV op actief"

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo heb ik het aangesloten.

Voor huis tuin en keuken uitzendingen heb ik de Denon uit/standby en het geluid uit de tv aan.

 

Bij uitzendingen waar het geluid belangrijk is, zet ik de denon aan.

 

 

De satontvanger is aangesloten op dde Denon via HDMI.

Van de Denon loopt een HDMI kabel naar de tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...