Ga naar inhoud


Waar is Astra 3B (23,5)


michiel54
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

1 uur terug, michiel54 zei:

Op deze plek heb ik ook geen last van een afwijkend kompas . Het dak hangt niet in de weg , beetje optisch bedrog .

 

Natuurlijk heb je op jou locatie wel een afwijking van het kompas.
De schotel moet op 179,65° oost staan, dus slechts een afwijking van 0,35° van het zuiden maar de kompasrichting is 174,44° oost, dus ruim 5° anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Hij zal bedoelen dat zijn kompas nu niet beinvloed wordt door het hekwerk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel hangt terug op eerste plek . Met kompas op ongeveer 180gr gezet , helling ongeveer 41 gr .

Ik had direct astra 28 en die zit op 172.65 gr . Dan heb ik de schotel wat verder gedraaid en toen had ik zowel astra 2 als astra 3 ergens onderaan in beeld gaf de sterkte 63% aan en 37% kwaliteit maar geen tv zenders .

Dus moet ik straks nog wat verder zoeken .

Het is bewolkt dus die kleefband afstelling zal niet lukken . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje naar links , terug een beetje naar rechts ..dat was het eigenlijk en ik heb terug mijn tv zenders . Dan heel voorzichtig de moeren vastgedraaid . De kabel laat ik nog even los hangen . Als alles zonder haperen blijft ben ik een tevreden mens .

wat ik wel gedaan heb is “ terug naar fabrieksinstellingen “ van  de ontvanger .

Allen bedankt voor jullie ideeën en richtlijnen .

Groeten ,

Michel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het fijnafstellen van de schotel in de juiste richting.

 

Als de schotel ongeveer goed uitgericht staat, zet dan de bovenste mastklem met een parker vast aan de mast. Boor eerst een gat in de bovenste mastklem en in de mast ongeveer de maat van de kerndiameter van de zelftapper. Boor dan door alleen de beugel een gat van de buitendiameter van de zelftapper en zet de bovenste mastklem vast. Door nu de linker moer aan te draaien kun je de schotel naar links sturen, door de rechter moer aan te draaien naar rechts sturen. De onderste klembeugel laat je tijdens het fijnafstellen half los staan.

 

schotel sturen.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Laat je de enkele lnb er nu permanent opzitten of ga je de duo-lnb nog plaatsen om ook de Astra 19,2 te kunnen ontvangen?

We gaan het even zo laten , ik kijk enkel naar nieuws en soms enkele andere programmas . Ik kan dat ook via internet maar ons internet is niet zo bedrijfszeker .

groeten ,

Michel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...