Ga naar inhoud


Waar is Astra 3B (23,5)


michiel54
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo , Ik heb alles gedaan zoals gevraagd , ben begonnen met de mast te controleren op verticale stand , kleefband aangebracht , om 12.34u uitgelijnd en vastgezet . Elevatie op ongeveer 42gr. 
Resutaat is dat enkel astra 19.2  verschijnt en daar heb ik geen zenders mee . Er worden wel 563 zenders aangeduid maar ik krijg telkens de melding van geen signaal .

Wat raar is , de handleiding van de duo lnb vraagt montage op de 19.2 positie en de handleiding van tvVl. vraagt montage op de 23.5 positie !? Ik heb de montage dan ook op de 19.2 geprobeerd maar zonder gunstig resultaat , dus staat nu terug op de 23.5 .

Astra 19.2 vraagt een azimuth van 186.18gr ,  terwijl de schotel op 179.72 gr is vast gezet , zoals gevraagd . 
IMG_3993.thumb.jpeg.c3cb48b8d044461654114d4258499ca6.jpeg

IMG_3995.jpeg

IMG_3994.jpeg

aangepast door michiel54
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarschijnlijk ben je uitgericht op een andere satelliet.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De foto verraad een nieuw niet onbelangrijk feit, je gebruikt een duo lnb.

 

Je hebt kans dat die defect is.

 

Je hebt kans dat wanneer je de schotel niet beweegt, maar de andere lnb hals in de klem zet, je Astra 3 ontvangt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een single LNB hebt, monteer die dan op de schotel en probeer dan de schotel op de astra3 uit te richten. Dan weet je het zeker. Doe geen scan, dan kan alles leeg zijn! Daarna kan je de DUO LNB terug plaatsen, met de 23,5 in de houder. Dan zou het moeten werken, mits , zoals al vermeld was, de LNB niet stuk is.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je de schuinstand van de duo-lnb helemaal verkeerd staan. Zo te zien heb je de aanwijzing gebruikt van TV-Vlaanderen om de duo-lnb volgens de schuine lijn van 13-15 graden schuin te zetten. Dat geldt voor de Benelux maar niet voor andere delen van Europa. Omdat jij recht onder de Astra 23,5 satelliet zit, moet de duo-lnb nagenoeg recht staan.
Het beste is om de schotel eerst met een enkele lnb uit te richten. Als deze dan optimaal staat uitgericht, dan plaats je de duo-lnb in de klem. Het probleem met het uitrichten met een duo-lnb is dat de kop van de Astra 23,5 diseqc-positie 2 heeft en dus standaard is uitgeschakeld. Standaard is de kop van de Astra 19,2 ingeschakeld. Je ontvangt dus geen signaal op de kop van  de Astra 23,5 behalve als je een ingescande zender van de Astra 23,5 hebt ingeschakeld op je ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties ,  …nu moet ik op zoek naar een enkele lnb , is dat eender welke ?
En als ik dan een positief resultaat heb , kan ik die dan niet laten zitten ?( eventueel bij defecte duo lnb ) 
Ik noteer verder dat de lnb best haaks staat en niet zoals nu onder een hoek .

Bedankt voor de hulp ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke universele single lnb is goed.

Het kan zijn dat je de elevatie van de schotel iets moet naregelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt nu 2 aansluitingen van de duo-lnb.
Bij een enkele lnb zul je dus ook 2 aansluitingen nodig hebben.
Verder neem je een normale lnb met een kop van 60mm, dus geen smalle lnb.
In principe is elke lnb OK als het maar geen bocht is.
Maar vind je het niet interessant om ook de Astra 19,2 te kunnen ontvangen?
Waarom dan toch niet de duo-lnb gebruiken?

 

Wat je het beste kunt doen is de duo-lnb eerst met de kop van de Astra 19,2 in de klem zetten en deze horizontaal zetten. Nu de schotel optimaal afstellen op de Astra 23,5 zoals eerder beschreven. Je ontvangt deze satelliet dan via de kop van de 19,2e. Dan zet je de kop van de 23,5 weer in de klem en de duo-lnb horizontaal stellen. Nu ontvang je beide satellieten en kun je indien nodig de zenderlijst opnieuw inladen. Als laatste beweeg je de vrijhangende kop van de Astra 19,2 iets omhoog en omlaag en kijk je wanneer je de beste ontvangst op de Astra 19,2 hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties , 

Met alle respect en dank voor de hulpvaardigen maar ik volg nu even Sprietje . Anders wordt het voor mij te ingewikkeld .

Met dank voor jullie begrip .

Ik heb ondertussen een single lnb besteld , weerbestendig , wat dat ook inhoud . Mocht er toch iets mankeren aan die duo lnb.

Verder probeer ik hetgeen jij voorstelde deze namiddag .

De tweede kabel is mijn reserve en gebruikte ik even om de zekerheid . Normaal volstaat één kabel .

Ik doe alles alleen , vrouw is even op reis . Dus het vraagt wat op en neer geloop . 
Ik ben 69 , nog fit genoeg maar op gemakje nu ;) 

Met dank .
 

,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...