Ga naar inhoud


Waar is Astra 3B (23,5)


michiel54
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Leuke cartoon haha ! 
Heb zonet nog wat takken gesnoeid die misschien in de lijn liggen van vrije ontvangst .

Dan de 19.2 in de houder geplaatst maar geen resultaat op de instelling van tv . 
Ik zal maar wachten op de levering van de nieuwe lnb .

groeten .

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
21 minuten geleden, michiel54 zei:

Dan de 19.2 in de houder geplaatst maar geen resultaat op de instelling van tv .

Je zou dan na een nieuwe scan en eventueel de elevatie van de schotel ingesteld te hebben wel beeld op Astra 3 moeten hebben.

Heb je wel een actuele transponderlijst in die tv zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest even de pelletkachel bevoorraden en dan is het nu te donker om nog verder te werken buiten .

Nu weet ik echt niet wat een transponderlijst is , sorry voor mijn gebrek aan vakkennis .

Ergens bij instellingen staat wel iets van een software update , wat ik ook gedaan heb .

Tot voor kort keek ik zonder haperingen naar mijn programmas . Twee jaar geleden heb ik op goed geluk met kaart kompas de schotel gericht en had ik na drie pogingen mooi beeld . Ik verplaatste even de schotel , onlangs , door werkzaamheden op mijn terras . Dan had ik ook gewoon beeld maar met kleine storing af en toe , twee sec. bevroren beeld . Dat wou ik verbeteren en plaatste een week geleden de montage mast op vier bouten waardoor ik met behulp van moeren de stand van de schotel heel zachtjes kon wijzigen en toen had ik geen signaal meer . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

 

 

 

Rond 4u had ik de nieuwe lnb , weliswaar een ander merk blijkt , maar toch gemonteerd .

Resultaat is negatief , geen enkele satelliet merkbaar .

Ik ga de schotel terug hoger monteren want het zou misschien kunnen dat de reling ( nieuw geplaatst ) meespeelt !??
Dus proberen gaat mee :) 

IMG_4013.jpeg

IMG_4015.jpeg

aangepast door michiel54
Link naar reactie
Delen op andere sites

het hek achter de schotel heeft geen invloed. volgens mij hangen er wel draden voor de schotel. Dat is niet best. vuistregel: kijk langs de arm die de LNB vasthoudt, dan moet je vrij zicht hebben.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie op de foto geen in de weg zittende obstakels.

Astra 19 zit lager als Astra 23, nog een reden om dat uit te sluiten.

 

Heb je wel de schotel elevatie iets aangepast t.o.v. Astra 1?

Alleen de lnb vervangen gaat niet de oplossing zijn.

 

Maar...

 

Op 15-1-2024 om 15:38, ceesv zei:

Je zou dan na een nieuwe scan en eventueel de elevatie van de schotel ingesteld te hebben wel beeld op Astra 3 moeten hebben.

Heb je wel een actuele transponderlijst in die tv zitten?

Zoals verwacht gaf een nieuwe LNB niet de oplossing.

 

Het lijkt erop dat jouw tv geen actuele zenderlijst aan boord heeft, of de elevatie van de schotel nog op astra 1 gericht staat.

Kan je op je tv eens een foto maken van het Astra 3 configuratie menu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Inverto-lnb. Is ook goed. Het is de Inverto Red Extend Twin Long-Neck 40MM Lnb, IDLR-TWNL40-EXTND-OPP Twin LNB, zie: https://www.inverto.tv/lnb/245/twin-long-neck-40mm-lnb

 

Ik heb ook niet de indruk dat er iets in de weg zit voor de ontvangst van de schotel.

Wel heb ik de indruk dat de elevatie van de schotel niet goed staat. Hij moet op ongeveer 42 graden staan en ik meet maar 35 graden.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frans B zei:

het hek achter de schotel heeft geen invloed. volgens mij hangen er wel draden voor de schotel. Dat is niet best. vuistregel: kijk langs de arm die de LNB vasthoudt, dan moet je vrij zicht hebben.

Neen , geen draden , vrij zicht .

bedankt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Ik zie op de foto geen in de weg zittende obstakels.

Astra 19 zit lager als Astra 23, nog een reden om dat uit te sluiten.

 

Heb je wel de schotel elevatie iets aangepast t.o.v. Astra 1?

Alleen de lnb vervangen gaat niet de oplossing zijn.

 

Maar...

 

Zoals verwacht gaf een nieuwe LNB niet de oplossing.

 

Het lijkt erop dat jouw tv geen actuele zenderlijst aan boord heeft, of de elevatie van de schotel nog op astra 1 gericht staat.

Kan je op je tv eens een foto maken van het Astra 3 configuratie menu?

Hierbij een foto , is het dit dat je bedoeld ?

IMG_0617.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Nieuwe situatie , op deze plek kan ik wel mijn telefoon kompas gebruiken . Staat nu op 180gr gericht ,elevatie +/- 42gr. Zoals je kon merken zit de lnb vast in het midden van zijn “ nek “ . Eventueel kan die nog een cm’s naar voor of achter . 

IMG_4016.jpeg

aangepast door michiel54
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, met die gegevens gaat hij niets vinden.

 

Probeer dit eens:

 

Transponder 12187 H 29900

Netwerk aan.

 

Astra 3B 12187.50 H 225 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de schotel beter op de buitenste paal monteren. Meer vrij zicht, en je zit er ook niet tegenaa te kijken. En ik denk dat hij wat rechter moet staan, Maar dat denk ik alleen maar, bij ons staan ze 30° gekanteld.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, Frans B zei:

Je kan de schotel beter op de buitenste paal monteren. Meer vrij zicht, en je zit er ook niet tegenaa te kijken. En ik denk dat hij wat rechter moet staan, Maar dat denk ik alleen maar, bij ons staan ze 30° gekanteld.

Op deze plek hebben we geen hinder . In zuid Bulgarije vraagt men een helling van 41.99 gr . Las ik hier en op de app van google satellite finder . Op deze plek heb ik ook geen last van een afwijkend kompas . Het dak hangt niet in de weg , beetje optisch bedrog .

ik ga nu eten en de rest is voor morgen , ik moet wat decompresseren anders kan ik niet slapen ;) 

Ciao , 

sorry , moeilijk focussen op beeldscherm 😅

IMG_0619.jpeg

IMG_0618.jpeg

IMG_0620.jpeg

aangepast door michiel54
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je tv kijkt nog steeds naar de verkeerde transponder. (12168)

Je zal manueel die 12187 moeten scannen.

 

En nu zal je de schotel moeten uitrichten.

 

Heb je t.o.v. de Astra 1 de elevatie al geprobeerd iets hoger te zetten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

De schotel zal nu weinig signaal ontvangen want hij hangt nu onder het dak. Jij gaat er van uit dat de signalen recht (haaks) op de schotel vallen maar dat is niet zo. De signalen vallen 26 graden schuin van boven op de schotel, zie bijlage.

 

offset  principe .jpg

IMG_4016. 42.jpeg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...