Ga naar inhoud


Digi-d


ikkuniet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
2 uren geleden, ikkuniet zei:

qua media is een computer, telefoon precies het zelfde, zij maken in bijde gevallen gebruik van een netwerk dus jouw pc of laptop is ook uniek en net zo als met een telefoon , je weet niet wie er aan de andere kant zit en je bsn nummer kun je gewoon doorgeven wat je soms ook moet dus dat maakt jou pc ook uniek .

Daar maak je de denkfout, die computer is alleen een terminal, terwijl je telefoon door de toepassing een interactief element met de applicatie is.

 

Maar je probleem is dus dat je een extra code moet ingeven die je zo van je telefoon afleest.(SMS verificatie)

Die ene handeling die 10 seconde duurt is voor jouw onoverkomelijk?

 

Die extra verificatie is er gekomen om jouw gegevens en geld veilig te maken, ik zou het risico niet willen lopen om zonder die veiligheid te werken.

 

En..., die handeling is aanmerkelijk eenvoudiger als het oude systeem, waar je een boekje met tan codes kreeg die je bij elke transactie diende te gebruiken in de juiste volgorde.

Het huidige systeem is dus veel gebruiksvriendelijker.

 

En wanneer het voor jou toch teveel werk is, gebruik je toch geen computer maar alleen je telefoon?

Dus wat is dan nog je argument om een computer te gebruiken?

Trouwens, bij verstandig gebruik is je telefoon beveiligd, en moet je om die in te schakelen ook een pin ingeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bijna schrijven, overdrijven is ook een vak, maar dat doe ik niet, ik heb nooit geschreven dat het voor mij onoverkomelijk of te veel werk is, dat maak jij ervan.

Het enigste verschil tussen internet bankieren en een telefoon applicatie is dat het internet een open platform is en een applicatie op een telefoon  een versleutelde verbinding is tussen bank en eindgebruiker, maar dat wil niet zeggen dat er programma's zijn in welk besturingssysteem dan ook die gebruik maken van de zelfde techniek als op de telefoon, maar in het geval van, waar ik mee begon digi d is het er niet,

Dar het windows platform al een stuk beter qua beveiliging is geworden bewijst wel het gebruik van de tpm chip, maar ik denk zelf dat het versleutelen van programma's op een pc beter is dan op een telefoon omdat een pc nog wel over een grotere rekenkracht beschikt, maar zo als alles dit zal ook zo lang niet meer duren .

maar mag van mij op slot

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ikkuniet zei:

Dar het windows platform al een stuk beter qua beveiliging is geworden bewijst wel het gebruik van de tpm chip

op slot mag het wat mij betreft

maar zo'n kolder moet je niet vertellen in de saemenhang met je topic, zoals @ceesv reeds schreef kun je alles op een android telefoon of een iPhone, wat heeft dat met jouw verlangen naar DIGID op windows te maken?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag was waarom er zo veel gedoe was om via windows een digi d platform te bereiken, en zelf digi d is ontwikkeld om het de mens makkelijker en veiliger te maken , maar op een windows omgeving is dat dus niet zo , in ieder geval niet zo makkelijk als op een smartphone, zo goed uitgelegd, of is dit ook kolder.

De fabrikanten zij met elk medium bezig om de boel veiliger te maken  en dit was voor mij, dus het aanhalen van de tpm chip iets om te laten zien dat dit ook zo is, of is dit ook kolder.

Ik weet dat je op een telefoon alles kan , maar ik vind een pc een stuk makkelijker werken en zeer zeker een stuk makkelijker kijken dan op zo,n klein schermpje, maar de generatie die opgroeit met een smartphone weet niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...