Ga naar inhoud


Digi-d


ikkuniet

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, Codx zei:

 

Niet iedereen heeft z'n vinger afdruk ingesteld om de telefoon te un-locken. Dat is toch wat je bedoeld?

Nee zelfs de app van de bank vraagt om een vinger afdruk en ook die van de DGT om mijn digitale rijbewijs te laten zien. Mijn telefoon unlock ik er inderdaad ook mee. Door de vinger afdruk is er geen 2e authenticatie meer nodig. Dat bedoelde ik en als je geen vinger afdruk kunt gebruiken zit je altijd vast aan een 2e authenticatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

22 minuten geleden, wanderer zei:

ik log met telefoon met app in bij ing met een 5 cijferige pincode, niks geen dubbele identificatie...

Klopt ik ook , maar als ik naar de ING ga op mijn pc kom ik er niet meer in zonder mijn telefoon, er komt op mijn pc in beeld te staan ``bevestig met je app`` dit is nu hetzelfde gedoe als digi d, inloggen via de telefoon app heb je alleen een 5 cijferige pincode nodig, maar via de pc een hele toestand

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat alles om jouw geld te bescherrmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de mobiele telefoon kan de Digi-d app gegevens rechtstreeks uitwisselen met de website waar je wil inloggen, dus koppelcode invoeren en QR code lezen.

Op de pc heb je geen app en dus ook niet die koppeling, daarom moet je de koppelcode zelf invoeren en de QR code zelf scannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wanderer zei:

ik log met telefoon met app in bij ing met een 5 cijferige pincode, niks geen dubbele identificatie...

Dat klopt omdat jouw telefoon is geverifieerd. Wissel maar eens van telefoon dan kom je er niet meer in.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv , normaal zou ik zeggen  dat dit is wat iedereen denkt, maar in weze een grote flauwekul is,  men wil om redenen die alleen onze lieve heer begrijpt je telefoon, je bank, norton antivirus, je film abonnement met  cijfers, letters hoofd en special tekens beveiligd hebben , maar we kunnen 1 miljoen halen  met 4 cijfers van je bankpas of creditcard, en dit al sinds jaar en dag , en dat gebeurd ook , en daar maakt niemand zich druk over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Totdat het je zelf overkomt.

Ik zou het uit mijn hoofd laten de bankzaken via internet te regelen zonder die beveiliging.

De reden waarom kan je elke dag in de krant lezen.

 

En ik kan slechts een gelimiteerd bedrag per dag pinnen, ook een veiligheids maatregel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je een AOW hebt is duizend euro net zo veel., maar goed ik ben begonnen met een vraag en we zijn bij een bank aangekomen, maar niemand weet waarom het via een telefoon je digid kan benaderen  zonder te veel poespas en via een pc of laptop je toch wel veel moet doen om aan informatie te komen.

Uiteraard voordat ik deze vraag stelde heb ik digi-d gebeld en de situatie uitgelegd, maar de jongedame aan de andere kant had volgens mij geen idee dat er nog mensen zijn die een pc I P V een telefoon gebruiken , dus daar niet veel wijzer geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
44 minuten geleden, ikkuniet zei:

maar niemand weet waarom het via een telefoon je digid kan benaderen  zonder te veel poespas en via een pc of laptop je toch wel veel moet doen om aan informatie te komen.

Die vraag is simpel te beantwoorden.

 

Bij het installeren en activeren van die app heb je d.m.v. de procedure aangetoond dat jij bent wie je zegt.

Bijvoorbeeld door je paspoort te scannen of je paspoort nummer voor de verificatie te hebben gegeven.

Die informatie maakt die app en jouw telefoon uniek.

 

Werk je vanaf je computer, fungeert die alleen als terminal, het programma staat in het grote www.

Om daartoe toegang te krijgen is er een extra stap voor een 2e verificatie.

Je kan dan bijvoorbeeld kiezen om je paspoort te scannen of een 6 cijfer code via een sms te laten sturen.

Het verschil is dat ik met mijn telefoon nooit mij als jou kan voordoen omdat mijn telefoon niet geverifieerd is.

 

Met elke computer kan ik wel inloggen bij jouw gegevens, daar maakt het niet uit of het een andere computer is.

Daarom is er een extra veiligheid ingebouwd.

 

Je zal raar staan te kijken wanneer op een goede dag jouw rekening leeg is.

Je kan dagelijks in de krant de uitspraken van het Kifid lezen waarbij slachtoffers in het ongelijk gesteld worden en definitief hun vermogen kwijt zijn.

 

https://www.kifid.nl/uitspraken/

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat, @ceesv gewoon vroeg leren en gebruiken die handel.

Ik heb bijna alle buren in de flat moeten helpen met hun DIGID aanvraag en instellingen voor de corona spuit afspraak want anders hadden ze 5uur in de wachtlijn gehangen aan hun vaste telefoon.

Had tijdens de lockdown toch niks beters te doen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ikkuniet zei:

Is de VDAB niet Vlaams, je zal gellijk hebben ,

Ja en die gebruiken anders ook de EU Login Mobile, hetgeen weer een extra app op de telefoon is.

Maar deze EU Login Mobile is even eenvoudig als de DIGID, de koppeling tussen EU Login en DIGID dat is wederom een lastige, die is nog niet gelukt.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

elke pc is ook uniek via imei . serienummers en noem maar op .

qua media is een computer, telefoon precies het zelfde, zij maken in bijde gevallen gebruik van een netwerk dus jouw pc of laptop is ook uniek en net zo als met een telefoon , je weet niet wie er aan de andere kant zit en je bsn nummer kun je gewoon doorgeven wat je soms ook moet dus dat maakt jou pc ook uniek .

Er zijn instanties waarbij je een officieel document (chauffeurspas) alleen maar kan aanvragen via de pc of laptop en niet via een telefoon en digid heb je ook niet nodig en dit document is net zo erg als een paspoort, en word bij je thuisgebracht.

Ik ben het wel met je eens dat mobiel bankieren veiliger is dan internet bankieren.

En er zijn figuren die inbreken bij mensen hun pincode ontfutselen , dus de stap om limieten te verhogen is daarna niet ver weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...