Ga naar inhoud


Diesel Euro5


mebo870

Aanbevolen berichten

Wat is het nu precies met een diesel Euro5 in België, ik lees dat die massaal worden afgekeurd, elders staat dan weer dat die een LEZ zone binnen mogen tot 2027. Allemaal vrij verwarrend of heeft dat iets met die katalysator te maken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Afkeur omdat ze niet aan de euro 5 norm voldoen.

Komt doordat er nieuwe meetapparatuur gebruikt wordt die defecten of manipulatie aan roetfilters kan detecteren.

 

De afkeur zou 7% bedragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat meer info, en het is niet bepaald simpel

En wat ik dan lees is dat Vlaanderen het strengste is in heel Europa

https://www.vlaanderen.be/technische-keuring-van-voertuigen/onderdelen-gecontroleerd-tijdens-de-technische-keuring/roetfilter-en-deeltjestellertest

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een geldklopperij die al bewezen is.Jij gaat en afgekeurd en iets daarna gaat je garagist en gewoon goedgekeurd.Wet ligt trouwens onder vuur om afgekeurd te worden.Zelfs auto's zonder roetfilter worden afgekeurd op de slechte roetfilter.Bekwame controles verlopen anders denken vele belgen.Is een monopolie dat doorbroken moet worden

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, mebo870 zei:

En wat ik dan lees is dat Vlaanderen het strengste is in heel Europa

 

neen

 

Quote

Met deze moderne milieutest is Vlaanderen koploper in de Europese strijd tegen roetfilterfraude.

 

dat is niet de strengste maar de eerlijkste!

 

TADA :P

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
40 minuten geleden, bellejt zei:

.Zelfs auto's zonder roetfilter worden afgekeurd op de slechte roetfilter.

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de auto uitlaatgassen de uitstootgrens van roetdeeltjes overschrijdt.

Of dat komt door een defect of ontbrekend roetfilter interesseert de keuringsinstantie niet.

 

Maar zoals eerder aangegeven, ruim 93% van de gekeurde wagens wordt goedgekeurd.

Het is dus geen geldklopperij maar geen of slecht onderhoud en soms zelfs malversatie bij 7% van de gekeurde wagens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ceesv zei:

 

Of dat komt door een defect of ontbrekend roetfilter interesseert de keuringsinstantie niet.

 

Dat een roetfilter defect is kan gebeuren. Maar wat met hen die het roetfilter verwijderd hebben? Worden die nog aangesproken, bekeurd? Is in principe een milieu delict.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je roetfilter verwijderen en gewoon door rijden, word niet afgekeurd, via een procedure en betaling  bij het RDW kan dit

Gegevens roetfilter auto verwijderen

https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/wijzigen-of-restaureren/gegevens-roetfilter-verwijderen

 

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het roetfilter laat verwijderen en dit laat registreren zal je wagen ook een lagere categorie krijgen en niet meer overal mogen rijden.

Het zal ook consequenties hebben voor de te betalen belasting in België.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...