Ga naar inhoud


Laptop ram upgrade


wanderer
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten


ik heb al besteld 2x Crucial Ct8G4Sfs824A

2 uren geleden, Frans B zei:

Ik ken de config niet van je pc, maar 8 GB is normaal gesproken ruim voldoende. Standaard is een beetje: SSD m.2 NVME als het kan, anders een 2.5" SSD, en 8GB ram. Schone installatie van windows en het zal toch redelijk goed moeten werken.

grafisch wordt een deel van het ram gebruikt, er is geen grafische kaart aanwezig.....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, wanderer zei:

dat is wat krap aan het worden,

uhm fijn dat je een keuze hebt kunnen maken

maar welke software gebruikt er zoveel RAM dan?

als je RAM niet gebruikt heb je der ook niks aan 😉

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

firefox gebruikt nogal wat, ik heb continue 10 of meer tabbladen open staan en ik gebruik het volledige  Adobe programma....bovendien ook nog wat gedeeld voor het beeld, er zit geen grafische kaart in....bovendien is deze upgrade samen met een grotere C-schijf (125gb-->256gb) goedkoper dan een volledig nieuwe aanschaffen.....

  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

uhm fijn dat je een keuze hebt kunnen maken

maar welke software gebruikt er zoveel RAM dan?

als je RAM niet gebruikt heb je der ook niks aan 😉

Ik heb hier een Acer laptop met 8GB(W 10) en die moet ik elke 3 a 4 dagen wel herstarten omdat er gewoonweg te veel geheugen in gebruik is. Vooral als je de browser gebruikt en per ongeluk een nachtje laat openstaan is je geheugen in notime vol en als je de browser sluit krijg je vrijwel niets terug. Bij 80% geheugen in gebruik loopt alles ineens helemaal niet zo soepel meer. Start ik geen browser op kan ik na een herstart de laptop rustig weken laten staan en heeft het stabiel 40% geheugen in gebruik. Hier staan alle computers 24/7 aan en daardoor weet ik ook dat Windows zeer belabberd met het geheugen omgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

spannend

 

Screenshot_6.png.29c42b467212c623c91491e6b9c01fa9.png

 

natuurlijk heb ik hier 16GB maar ook op die kleinere pC van 8GB kom ik vaak niet aan de helft

Laat me raden jou computers gaan uit als je naar bed gaat? Laat de PCs maar eens een week aanstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

Ja nogal wiedus 😁

 

Jij ziet dan overduidelijk het slechte geheugen management van Windows niet.

 

Deze PC 16GB

Untitled.jpg.58fb33d66d562e5a3a9890df2ae674f6.jpg

 

Morgen is dat over de 46% de dag erna ruim in de 50% en gaat zo maar door, uiteindelijk herstart ik de boel en heb ik weer 16% geheugen in gebruik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja nogal wiedus 😁

 

Ik laat de auto ook niet stationair draaien als die in de garage staat

Of de TV?

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar... het is toch logisch dat jij @Penthe een en ander cumulatief qua gebruik van het geheugen hebt?

Als je chrome tabbladen open hebt staan 24/7, dan krijg je natuurlijk ook notifyers en reclame en de geschiedenis wordt mede opgeslagen etc.

Websites zelf, verversen ook de content.

 

Dat cumultieve geheugengebruik is hier niet echt van toepassing omdat de pC in idle mode gaat na 30 minuten en ik heb notification + news uitgeschakeld.

Dat ie idle status in gaat betekent wel dat er een portie van het geheugen gebruikt wordt om weer te kunnen herstellen uit die idle status.

that is it.

Speciale achtergrondtaken gebruik ik niet echt behalve mijn online Fsecure veiligheid / Onedrive en Microsoft one click activation die zo aan de 55MB per item geheugen gebruiken + netwerk natuurlijk. Peanuts dus betreffende de achtergrondtaken.

 

Vandaar dat het gebruik van het geheugen kan varieren bij de diverse gebruikers.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

k laat de auto ook niet stationair draaien als die in de garage staat

Het verschil is dat mijn computers in de nacht bezig zijn wat werk te doen, ook worden backups in de nacht gemaakt. Dus computers blijven aan.

 

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja maar... het is toch logisch dat jij @Penthe een en ander cumulatief qua gebruik van het geheugen hebt?

Als je chrome tabbladen open hebt staan 24/7, dan krijg je natuurlijk ook notifyers en reclame en de geschiedenis wordt mede opgeslagen etc.

Websites zelf, verversen ook de content.

Nee notifications staan uit en reclames worden geblokkeerd. Eventuele data wordt weggeschreven op de SSD.

 

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat cumultieve geheugengebruik is hier niet echt van toepassing omdat de pC in idle mode gaat na 30 minuten en ik heb notification + news uitgeschakeld.

Dat ie idle status in gaat betekent wel dat er een portie van het geheugen gebruikt wordt om weer te kunnen herstellen uit die idle status.

that is it.

Speciale achtergrondtaken gebruik ik niet echt behalve mijn online Fsecure veiligheid / Onedrive en Microsoft one click activation die zo aan de 55MB per item geheugen gebruiken + netwerk natuurlijk. Peanuts dus betreffende de achtergrondtaken.

 

Vandaar dat het gebruik van het geheugen kan varieren bij de diverse gebruikers.

Na 30 minuten al dat is snel, dan pas gaat hier de screensaver aan :) Alles wat Windows aan notifications/news heeft is hier uitgeschakeld evenals Cortana die blijft ook stil. Toch gaat na een aantal dagen draaien het geheugen gebruik fors omhoog ook zonder browser. Dat is ooit begonnen met Windows XP en er nooit meer uitgegaan. Windows NT kon je rustig jaar laten draaien zonder die te herstarten waar zijn die gouden tijden gebleven.

 

Dat geheugen gebruik varieert per persoon is waar want de 8GB van mijn vrouws laptop is de volgende dag al vol :)

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Firefox is inderdaad een geheugenvreter. Heb hier een stuk of 30 pagina's open staan en dan is 16GB vaak niet genoeg.

 

@Penthe Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je eigen post als oplossing bestempelt. Vooral als dat niet zo is.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...