Ga naar inhoud


geen signaal op tvv ontvanger, maar meter geeft 12 Db aan.


Aanbevolen berichten

Hi,

ik ben verhuisd, en wilde eens weten hoe de ontvangst was van tvv antenne.

dus een antenne uitgehaald met ingebouwde versterker, en die aangesloten aan mijn dvb-t2 s2 en c2 meter.

ik moeste een beetje zoeken, maar had plots signaal op tvv, op kanaal 43 en 46 in W-vl.

ik mat met mijn meter een maximum van 12 Db.

als ik die dan aansloot aan mijn tvv antenne decoder van tvv, kwam op het scherm "geen signaal".

zijn dit dan minder gevoelige tuners voor de ontvangst, of wat is er mis?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-3-2024 om 20:21, sattv4iedereen zei:

Hi,

ik ben verhuisd, en wilde eens weten hoe de ontvangst was van tvv antenne.

dus een antenne uitgehaald met ingebouwde versterker, en die aangesloten aan mijn dvb-t2 s2 en c2 meter.

ik moeste een beetje zoeken, maar had plots signaal op tvv, op kanaal 43 en 46 in W-vl.

ik mat met mijn meter een maximum van 12 Db.

als ik die dan aansloot aan mijn tvv antenne decoder van tvv, kwam op het scherm "geen signaal".

zijn dit dan minder gevoelige tuners voor de ontvangst, of wat is er mis?

Van welke uitzendmast heb je signaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet, ik woon in Wervik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal dan wel zendmast Egem zijn.De 5v spanning moet aanstaan voor een antenne met versterker, en uit als er een yagi antenne gebruikt zou worden.

Zendmast Mont  De Cats ligt op uw locatie ook binnen bereik voor de franse FTA zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de antenne met versterker is een spanningsomvormer meegeleverd. Die moet je aansluiten op je TVV decoder. Heb je geen signaal, dan is daar ergens iets niet goed aangesloten, of heb je een spanning probleem. Sluit je je coax aan zonder deze , dan heb je geen signaal. Heb je ontvangst op de RTBF zenders? Want vanuit jouw locatie zijn die ook te ontvangen, ook de Franse van Mont des Cats. Even verder zoeken, want in Wervik ben je goed gelegen om al deze zenders te ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...