Ga naar inhoud


Geluid en beeld lopen niet synchroon ( Ziggo)


Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat de zenders van Ziggo op mijn Philips 65OLED706/12 het beeld en geluid niet synchroon lopen, geluid loopt voor, of anders gezegd, het beeld loopt achter

 

Ik kijk dmv een CI+ cam naar de zenders.

 

Als ik Netflix kijk op mijn tv, via de standaard Netflix app die op de smart TV zit, loopt het wel synchroon.

 

Er is wel een Denon AVR-X1800H aangesloten. echter staat deze dan Niet aan.

 

Tv al een opnieuw opgestart, echter geen verbetering

aangepast door Checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt in je tv waarschijnlijk een vertraging ingeschakeld om de vertragen bij gebruik van je Denon op te lossen.

 

Als je deze dan niet gebruikt kan er sync probleem ontstaan want de tv denkt dat alles via de Denon loopt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de reactie's

 

Als ik naar Netflix kijk heb ik totaal geen problemen, dat zou dus inhouden dat het eerder in het aangeleverde signaal ligt, Ziggo of waar het meeste verschil zit RTL

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie geen problemen bij Ziggo, het is lipsynchroon.

 

Kennelijk heeft jouw tv een probleem met het gebruik van het CI module waardoor er een tijdsverschil optreedt tussen beeld en geluid.

Heeft jouw tv de laatste software aan boord?

 

Treedt het probleem ook op bij een ongecodeerd signaal, bijvoorbeeld het Duitse "Das Erste" of ZDF wanneer je het CI module verwijdert?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Checkin zei:

Thx voor de reactie's

 

Als ik naar Netflix kijk heb ik totaal geen problemen, dat zou dus inhouden dat het eerder in het aangeleverde signaal ligt, Ziggo of waar het meeste verschil zit RTL

 

 

Met Netflix op je tv zit er toch geen kabel tussen? Of zie je Netflix ook op een extern apparaat? Zet het geluid van de tv eens uit en gebruik enkel de Denon voor het geluid en kijk dan of je het probleem nog hebt. Hier bij mij gaat niets aan geluid via de tv zelf en ik ondervind deze sync problemen helemaal niet en gebruik verschillende externe apparaten. Ik heb ook geen settings aangeraakt in mijn gehele setup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had (2016) hetzelfde probleem met de Kabeldeutschland CI+ Neotion Module in mijn Panasonic TV en heb toen de SP-DIF optisch gebruikt naar de Denon.

Via het webinterface de inputs instellen en dan was de lipsync problematiek weg.

Betekend wel altijd de Denon inschakelen via HDMI-CEC als de TV aan gaat. (stroomverbruik)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

(stroomverbruik)

Dat is iets wat mij in ieder geval helemaal niet boeit, minder stroom verbruik is ook minder luxe.

 

Maar ik heb idd ook SP-DIF optisch aangesloten, en geen sync problemen en ja je apparaat moet altijd aanstaan, doet je koelkast ook :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroegah had ik ook geen probleem met 24/7 verbruik... maar tegenwoordig is dat wel anders in verhouding tot m'n inkomen en die vaste lasten.

In ieder geval is die SP-Dif de oplossing of die Flips TV moet zelf nog een voorziening hebben om die Lipsync te nivelleren, hetgeen ik echter betwijfel.

 

vragen bij Flips TV support is ook mogelijk

uh wat meneer? 😁

o ja

p.s.

als je het Ziggo vraagt krijg je meteen een next mini aangesmeerd.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal heeft de Flips wel een instelling om het sinc probleem aan te passen.

 

Bij mijn 10 jaar oude Phillips is het wel maar één vaste waarde, maar die voldeed bij mij prima.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het probleem blijft zich voordoen op de 65OLED706/12

 

Alle aansluiting losgehaald, behalve antenne, Tv opnieuw opgestart, zenders opnieuw geïnstalleerd. geluid blijft voorlopen op beeld.

Zoals al eerder gemeld, de Netflix app, die standaard op de tv geinstaalleed is, heb ik het probleem niet, dat blijft mij ook verbazen. Als de instelling van geluid verschuiven/vertragen op de Tv zou zitten, heeft dit direct gevolg op het totaal dus dan gaat Netflix niet synchroon lopen.

 

Op een ander kamer staat een  43PUS7805/12 daar loopt het synchroon.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staan er beeldverbeteraars ingeschakeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend maar een bericht gestuurd naar Flip service,  4 uur later al een bericht of ik update wil doorvoeren die te verkrijgen is via een download link.

 

Deze doorgevoerd. op veel zenders is het behoorlijk verbeterd, lees acceptabel,  ☺️ , alleen op RTL blijft er nog een klein verschil 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...