Ga naar inhoud


Belastingaangifte inkomen 2023


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

Zo gepiept, maar het vervelende was dat ik voor mijn zorgkosten tweemaal een aanslag van de verzekeraar kreeg die niks specificeerde.

Is het behandeling geweest of zijn het medicijnen geweest. Ik weet het niet, dus ik heb het hoogste bedrag even genomen en als medische behandeling opgevoerd.

 

(2022~2023 behandeling voor vasculaire laser therapie van de spataderen)

 

Ga ik nu problemen krijgen als dat niet klopt? Zorgverzekeraar weet het ook niet :sick:

 

vul aan,

er is helemaal Niets Komma Nul te zien waarvoor ik dat bedrag moest betalen

 

Screenshot_22.png.b19d7ad3ac20c95c08c9e7b3351b3f54.png

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
p.s.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft het wel zin dat in te vullen. Je moet zoveel kosten hebben voordat je iets terugkrijgt. Ik vul dat al jaren niet meer in.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
1 uur terug, Psychosammie zei:

Heeft het wel zin dat in te vullen. Je moet zoveel kosten hebben voordat je iets terugkrijgt. Ik vul dat al jaren niet meer in.

niet  geschoten is altijd mis......

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal @Tonskidutch toch wel helder zijn dat enkel deze factuur geen enkele zin heeft om in te dienen indien je niet boven de door de belasting gestelde grens voor zorgkosten moet komen. Iedere factuur is er één. Ik voer ze ieder jaar op en trek vanalles af wat ook maar enigszins te maken kan hebben met zorgkosten. Dit geldt voor iets simpels als de maandelijkse voorraad pijnstillers, de gemiddelde huisapotheek, veelvuldig gewassen en dus vaker te vervangen beddengoed (mits aantoonbaar gerelateerd aan een ziekte), etc. etc.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet onderscheid maken tussen medische dokterskosten en hulpmiddelen.

Hulpmiddelen, waaronder implantaten en kronen, komen voor 113% verhoging in aanmerking.

(Belastingdienst bepaalt ook voor sommige hulpmiddelen dat zij niet aftrekbaar zijn.)

Ik kwam er achter bij de tandarts. Heb implantaat+kroon gehad, en die tellen dus als hulpmiddel.

 

https://implantologiegrave.nl/implantologie/zijn-kosten-van-een-implantaat-en-kroon-op-implantaat-aftrekbaar

Daar staat een link in met gerechtelijke uitspraak: https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:GHARL:2019:7009

 

Je mag ook reiskosten declareren. Als je met eigen auto gaat staat bij belastingdienst hoe dat te berekenen. Je bepaalt eerst alle autokosten, en vervolgens zorgreiskosten tov totale km's in 1 jaar.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel werk. De drempel is voor mij al niet haalbaar. Die is minimaal 745 euro.

 

Die 113% is alleen voor AOW'ers.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog eens aangepast, na overleg met de zorgverzekeraar die nu plots wel wist waar die rekeningen over gingen.

volgens deze site die anderen misschien ook al kennen zijn behandelingen aftrekbaar in 2023 https://www.zorgwijzer.nl/faq/aftrekbare-zorgkosten

 

Het is inderdaad niet veel zoals @wanderer schreef maar ik krijg er dus wel wat voor terug heb ik net in mijn aangifte gezien.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, John van Dreumel zei:

Het zal @Tonskidutch toch wel helder zijn dat enkel deze factuur geen enkele zin heeft om in te dienen indien je niet boven de door de belasting gestelde grens voor zorgkosten moet komen.

 

Dat was natuurlijk duidelijk, ik toonde ook maar een bedrag uit een rekening van de zorgverzekeraar.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...