Ga naar inhoud


Update windows 7 home premium


blitz10

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Penthe zei:

Net nog geprobeerd op een oude Aspire One met windows 7, Windows 10 wordt niet geactiveerd met de huidige Windows 7 sleutel.

Is dat met de meest recente versie van windows 10? wellicht een oudere versie proberen en daarna update naar de nieuwste versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Satterdam zei:

Is dat met de meest recente versie van windows 10? wellicht een oudere versie proberen en daarna update naar de nieuwste versie.

Dat is met de media creation tool van Microsoft zelf en dat is altijd de laatste versie van Windows 10.

 

Maar mijn Aspire One heeft geen Windows 10 nodig, ik heb het enkel even geprobeerd deze te upgraden naar Windows 10 met de huidge Windows 7 sleutel wat dus niet werkt. Hij gaat voor nu weer terug in de kast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht het al.

Goed van je @Penthe dat je daar zelfs nog de moeite voor hebt genomen.

 

Overigens is het natuurlijk zo dat @blitz10 op elke pC ook een Linux distro kan zetten en dan helemaal geen Windows meer nodig heeft.

Zit alles in wat de mens nodig heeft.

Wat te denken van Manjaro Plasma Desktop (KDE) op een leuk geprijsde tweedehands pC?

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/380975-uitwissel-linux-os-op-twee-pcs/?do=findComment&comment=2736036

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de fout die gemaakt wordt niet dat men tijdens de installatie probeert zelf de oude sleutel in te voeren?

Ik kies altijd voor booten vanaf USB, en dan met die USB stick een verse 10 of  11 er op.

Ik koos altijd voor "later", als er om activeren gevraagd werd, en, als die laptop / desktop ooit bij Windows een key gehad had voor 7 of wat dan ook dan zorgde Windows er zelf voor dat de nieuwe 10 of  11 die ook kreeg.

Laatste keer 1  jaar geleden, en, toen riep iedereen ook al tijden "dat dat niet meer kon"...

 

Ik krijg binnenkort geloof ik een oude laptop van iemand, zal ik het weer 's proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Spotvogel zei:

Is de fout die gemaakt wordt niet dat men tijdens de installatie probeert zelf de oude sleutel in te voeren?

Ik kies altijd voor booten vanaf USB, en dan met die USB stick een verse 10 of  11 er op.

Ik koos altijd voor "later", als er om activeren gevraagd werd, en, als die laptop / desktop ooit bij Windows een key gehad had voor 7 of wat dan ook dan zorgde Windows er zelf voor dat de nieuwe 10 of  11 die ook kreeg.

Laatste keer 1  jaar geleden, en, toen riep iedereen ook al tijden "dat dat niet meer kon"...

 

Ik krijg binnenkort geloof ik een oude laptop van iemand, zal ik het weer 's proberen....

Ik heb de Aspire One geupdated zoals jij hier aangeeft geen sleutel invoeren tijdens de installatie maar naderhand werd Windows 10 niet geaktiveert. Als het goed is is de sleutel verbonden met je Microsoft account en hoef je tijdens de installatie niets in te voeren en wordt na de installatie Windows 10 automatisch geaktiveert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad als je een Microsoft account hebt. dus spotvogel@outlook.com of spotvogel@hotmail.com. Ik heb dat tijdens corona pandemie eens getest op 5 pC's hier.

De oude sleutels die niet aan mijn account gekoppeld en op de sticker staat geschreven waren kon ik niet activeren.

sleutel.thumb.jpg.1568e0e75b6666d4aceff63b26cf1365.jpg

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...