Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

welke god europa want die zit op verschillende satellieten.Die van de 4.8E is met beperkt gerichte  nordic beam.de transponder die ik gaf is volledig op europa gericht en komt hier binnen met 78 cm schotel op 12 db

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zenders manual zoeken:

 

Druk op menu op de afstand bediening.

image.jpeg

 

Druk op"instellingen" en daarna op "zenders zoeken"

 

image.jpeg

 

Druk op handmatig zoeken

 

image.jpeg

image.jpeg

 

Vul de gegevens in.

 

In dit voorbeeld Astra 2, 28 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bellejt zei:

welke god europa want die zit op verschillende satellieten.Die van de 4.8E is met beperkt gerichte  nordic beam.de transponder die ik gaf is volledig op europa gericht en komt hier binnen met 78 cm schotel op 12 db

Die foto met de parameters van ceesv.

 

Die gegevens bedoel ik, nu zijn de parameters compleet (mijn ontvanger geeft geen FEC aan omdat ik AUTO FEC heb.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ik hier allemaal gewoon zelf bepalen in het image hoe de receiver zoekt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, BrunoVP zei:

Ben ook maar alleen. En je wilt niet weten welke apentoeren ik moet maken om altijd naar die schotel te gaan.
Maar ik geef het nog niet op.

Heb je een laptop of smartphone daar kan je een signaal meter op installeren welke het signaal uitleest

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, mebo870 zei:

Heb je een laptop of smartphone daar kan je een signaal meter op installeren welke het signaal uitleest

Ik tracht het nog een iets anders te doen.
UNO en een computerscherm (HDMI) naar buiten in de buurt van de schotel.
1ste poging is mislukt. Gewoon omdat ik niet weet naar waar de schotel juist kijkt.
Best mogelijk dat de elevatie en skew nog niet exact juist staan. Maar ik moet toch eerst horizontaal uitrichten.
Wat ik wel al ontdekt heb is dat de UNO de motor stuurt. Tot zelfs 36 graden west. En de andere sats doet hij ook. Maar dat is effe bijzaak.
Maar eerlijk? Ik heb nog steeds geen antwoord gevonden op de hamvraag. Uitrichten op Astra4 om te beginnen. Mag UNO de motor al sturen of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, BrunoVP zei:

Uitrichten op Astra4 om te beginnen. Mag UNO de motor al sturen of niet?

Nee.

Je moet de rotor op nul zetten, dan rotor met schotel handmatig op de pijp draaien.

 

Er zijn members die het anders doen, maar ik prefereer deze methode.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan de Uno de schotel laten draaien, maar daar gaat het niet om, je moet eerst uw hoogste punt (Nulpunt) vinden op de Clarke belt.

 

Nog een hulplijn:

 

Bij https://www.dishpointer.com/ vul je Malderen - Londerzeel in en als satelliet 4.8E Sirius.

Dan verschijnt er een groene stip, die kan je verschuiven naar de plaats waar je woont en zelfs inzoomen Vanuit die groene stip loopt een lijn richting 4.8E Sirius. Op die manier zou je toch moeten ontdekken naar welke richting de schotel moet kijken op zijn nulstand.

 

PS ook op je ontvanger zelf zit onder tuners en zenders zoeken een signaal meter, stem af op een zender van de zender Astra 4.8E (Sirius) bij het uitrichten zie je het signaal heel duidelijk opkomen.

 

satfinder.jpg

aangepast door mebo870
  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moeilijk kan het toch zijn.
Inderdaad. Dishpointer is heel behulpzaam.
Maar voor mij komt nu het beste.
Geef uw locatie in. OK
Welke satelliet?
Scrol naar beneden en dan komt de grote ontdekking voor mij.
"Motorized Dishes"
Maak uw keuze uit volgende 9 motoren.
Hoe simpel kan het wel niet zijn.
Maar ik moet er wel 1 bemerking bij plaatsen.
Dish Elevation. Schrijven 23°
Voor mij is 90 - 23 = 67°
Verkeerd zeker? Nog geen beeld.

Dish elevation.jpg

Side vieuw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruno, je bent hopeloos, vanwaar haal je dat toch, lees en voer uit, dit is een werkje van hooguit 10 minuten.

 

Onderaan de tabel voor de SG2100

De declination angle van de SG2100 is 40°, m.a.w. de hoek waarin de buis van de motor is geplooid.

 

De latitude op je locatie is 51,02 Noord.

in de tabel voor de SG 21000 ontbreekt de Dish bracket angle, maar we hebben daar wel de declination angle voor de schotel staan bij 51° noord is dat 7,385.

Een rekensommetje maakt 40° - 7,385 = 32,615, dat is de elevatie hoek die je op de schotel moet instellen.

 

 

pop.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mebo870 zei:

Bruno, je bent hopeloos, vanwaar haal je dat toch, lees en voer uit, dit is een werkje van hooguit 10 minuten.

 

Onderaan de tabel voor de SG2100

De declination angle van de SG2100 is 40°, m.a.w. de hoek waarin de buis van de motor is geplooid.

 

De latitude op je locatie is 51,02 Noord.

in de tabel voor de SG 21000 ontbreekt de Dish bracket angle, maar we hebben daar wel de declination angle voor de schotel staan bij 51° noord is dat 7,385.

Een rekensommetje maakt 40° - 7,385 = 32,615, dat is de elevatie hoek die je op de schotel moet instellen.

 

 

pop.jpg

Jij hebt voor 1000% gelijk. Ik ben helemaal hopeloos. En nu druipt de zwarte humor er helemaal af.
@Bellejt heeft vorig jaar dat ding (VU+ UNO 4k SE, sorry voor de woordkeuze) volledig operationeel gestoomd.
Ik moest eigenlijk enkel en alleen bij thuiskomst de parameters voor USALS aanpassen. Heb ik kunnen verwezelijken. 3 werf hoera voor mij.
Best mogelijk dat buiten alles nog een iets beter moet bij geregeld worden. Maar het weer heeft een aantal maanden tegen gezeten.
Sinds vorige week een nieuwe poging.
En ik tracht, echtwaar, de raad die gegeven wordt op te volgen.
MOTOR ofte ROTOR mechanisch op 0 (NUL) zetten. Opdat ik dan handmatig Astra4 annex Sirius op 4,8° zou kunnen richten. Ik schrijf heel duidelijk zou.
En nu komt het. Ontvanger (da ding dus) afstemmen op iets, een kanaal, op 4,8°.

Da ding gaat gewoon leukweg zich al elektrisch verplaatsen. Vastelling: ontvanger en schotel babbelen met elkaar. Oef.
Buiten staat alles nog los. Dan toch de schotel. Klaar om uit te richten naar pole position. Ergens al richting zuid. Maakt niet, moet toch handmatig draaien.
En nu komt het het beste. Of ik ben dom of heel dom. Vanuit die zuid positie moet ik naar 4,8 E draaien. Ja toch? Maar da ding heeft er al 4,8 van gemaakt. Dus 1+1= 9,6 graden.
10 minuten? Voor mij zijn het er nu al bijna 600.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet de box op jouw usals en sat 4.8.Dat wordt dan de instelling (van de motor) waar mee je uitricht.Zal dan wel lukken.Dan is het kijken als je de box laat draaien naar bv 19.2 of je die goed ontvangt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2024 om 06:53, mebo870 zei:

Natuurlijk kan de Uno de schotel laten draaien, maar daar gaat het niet om, je moet eerst uw hoogste punt (Nulpunt) vinden op de Clarke belt.

 

Nog een hulplijn:

 

Bij https://www.dishpointer.com/ vul je Malderen - Londerzeel in en als satelliet 4.8E Sirius.

Dan verschijnt er een groene stip, die kan je verschuiven naar de plaats waar je woont en zelfs inzoomen Vanuit die groene stip loopt een lijn richting 4.8E Sirius. Op die manier zou je toch moeten ontdekken naar welke richting de schotel moet kijken op zijn nulstand.

 

PS ook op je ontvanger zelf zit onder tuners en zenders zoeken een signaal meter, stem af op een zender van de zender Astra 4.8E (Sirius) bij het uitrichten zie je het signaal heel duidelijk opkomen.

 

satfinder.jpg

Mooi beeleke (op zijn Vlaams). Maar dit vind ik nergens terug bij mij. Ik ben dan ook maar een hopeloos geval.
Maar wat mij nu echt het meeste opvalt? Bij jou staat Tuner A. Hier gebeurt alles via Tuner B. Maakt dat dan ergens het verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, bellejt zei:

zet de box op jouw usals en sat 4.8.Dat wordt dan de instelling (van de motor) waar mee je uitricht.Zal dan wel lukken.Dan is het kijken als je de box laat draaien naar bv 19.2 of je die goed ontvangt.

Sorry, sorry. Ik zie door het bos de bomen niet meer. Waar pas ik USALS aan? En sat 4,8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik je getoond heb jouw usals invullen bij rotor deel van je tuner.Dan box op 4.8 sateliet zetten en je zegt dat de motor dan juist draait.Laten staan en dan met de schotel de 4.8 zoeken door stilletjes te verdraaien.Zodra je goed signaal en een kanaal hebt vastzetten en kijken of je een andere sateliet ontvangt en de motor daarheen draait

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...