Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wanneer je het geduld kunt opbrengen kunnen we je stap voor stap door het proces voeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, ceesv zei:

Dat is zo terug te lezen, en dan weet je of je schotel nulpunt te ver naar het westen of oosten staat.

Wanneer je de namen van de zenders geeft en de transponder frequentie weten wij op welke satelliet je kijkt.

Sorry, ben het intussen al kwijt. Maar geeft niet. Terug van scrap beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.
  • Moderator

Dit onderwerp verplaatst naar schotelpark.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als je de satelliet op het hoogste zuidelijke punt vanuit jouw locatie goed staat afgericht, wil dat nog lang niet zeggen dat de uiterste te ontvangen satellieten op de west-oost posities goed staan. 
Als de inclinatie fout staat wordt het niks. 
Dit is een klus waar je je in moet verdiepen en het hele africhten goed moet begrijpen. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zeggen beelden meer dan tekst.
Neen, ik heb nog niet buiten gaan kijken.
Ik doe ergens een poging om de schotel naar 4.8° te sturen.
Maar krijg ik dit voor mij toch vreemd resultaat. Links boven onder Tuner B. 20240427_111637.thumb.jpg.3d9627e2cc74a2959d6f8f1de89326f1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in het hoofdmenu die satelliet wel geactiveerd?

(En heb je je eigen nulpunt in graden correct vermeld in het hoofdmenu? Probeer daar anders ook eens een graadje bij of al te doen in de Noorderbreedte aanduiding)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je moet er wel een zenderlijst inzetten met alle satellieten. 

Anders gaat det de verschillende satellieten niet kennen. 

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste vaststelling. Motor staat nog steeds op 0.

Tweede vastelling. Met behulp van de SataLink kan ik alsnog de motor bedienen. Tevens een reset uitgevoerd.
Kan ik alles terug monteren en opnieuw uitrichten.
En hopen dat UNO nu wel die commandos uitstuurt.

20240427_115132.jpg

20240427_122522.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het hoofdmenu alle satellieten inschakelen (dus "uitrollen" zodat je instellingen hoofdmenu erin AAN staan) die je wilt inscannen.

Te beginnen met Astra 4. (Maar doe meteen de Hotbird 13 Oost ook even. die moet gemakkelijk(er) te vinden zijn als je gaat draaien.)

2 minuten geleden, BrunoVP zei:

Eerste vaststelling. Motor staat nog steeds op 0.

Tweede vastelling. Met behulp van de SataLink kan ik alsnog de motor bedienen. Tevens een reset uitgevoerd.
Kan ik alles terug monteren en opnieuw uitrichten.
En hopen dat UNO nu wel die commandos uitstuurt.

 

Die motor blijft op NUL staan zolang je niet een of meerdere sats OPEN hebt gezet in het hoofdmenu. Waar moet een motor naartoe als je alles dicht hebt staan?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenderlijst is helemaal niet nodig.Wel een satelites.xml.Dan weet usals waar ze staan en de juiste instellingen voor rotor moet je zelf ingeven

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Eduard07 zei:

In het hoofdmenu alle satellieten inschakelen (dus "uitrollen" zodat je instellingen hoofdmenu erin AAN staan) die je wilt inscannen.

Te beginnen met Astra 4. (Maar doe meteen de Hotbird 13 Oost ook even. die moet gemakkelijk(er) te vinden zijn als je gaat draaien.)

Die motor blijft op NUL staan zolang je niet een of meerdere sats OPEN hebt gezet in het hoofdmenu. Waar moet een motor naartoe als je alles dicht hebt staan?

Ben even niet meer mee.

 

2 minuten geleden, bellejt zei:

zenderlijst is helemaal niet nodig.Wel een satelites.xml.Dan weet usals waar ze staan en de juiste instellingen voor rotor moet je zelf ingeven

Als ik mij niet vergis heb jij mijn UNO volledig gebruiksklaar gemaakt. En we hadden beeld. Alsook dat jouw rotor draaide naar de juiste satelliet. Het enige wat ik bij thuiskomst nog moest aanpassen was de USALS. Dat is mij ook gelukt. En daar bleef het bij. Tot gisteren. Puur toeval? 3 zenders ontvangen. Nu niets meer.
Ben nu bezig om de schotel en alles wat er bij hoort overnieuw in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op voorwaarde dat het NULpunt goed is ingesteld op je daadwerkelijke gradenpositie waar de schotel staat. Vooral de Noorderbreedte-invulling is van belang. Mocht de schotel buiten niet goed ingesteld zijn, dan is een (half) graadje erbij of eraf in de NB invulling een mogelijkheid om de USALS enigszins te corrigeren (binnen een bepaalde tolerantie, uiteraard. )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BrunoVP zei:

Ben even niet meer mee.

Het gaat om de basisinstellingen  van satellietposities in het menu! 

Dus niet om zenderpakketten! Dan ben je een stap te ver.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...