Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, pel zei:

Ik vind 1 lijst met wel 1000 zenders veel te lang. Ik vind aparte kortere lijsten, bijv. Nederland, Duitsland, Engeland, Centraal Europa, Azië , Muziek, Nieuws, Sport , net wat voor indeling iemand wil maken veel praktischer. Maar iedereen kan het doen naar eigen voorkeur.

Wat betreft het fastscan probleem: heb ook wel gedacht dat, omdat daar geen keuze was, sprake was van een software fout. Toen ik het ding pas had, was het menu deels in het Nederlands, deels in het Engels, wat me al niet leek te kloppen, later verdween dat weer en staat alles in het Nederlands.

UPDATE: Soort work around: eerst Store System Data (Menu nog steeds deels in Engels) Dan: De CD Fastscan HD. Alle lijsten weg: 1 lange lijst. Dan: Restore System Data: alle lijsten terug maar wel via MENU: Zenders bewerken/Favorieten sorteren kan ik uit de totaallijst per lijst de zenders toevoegen die ik ook bij die lijst wil toevoegen. Omslachtig: absoluut. Overigens is die Fastscan lijst van CD nog niet 100% uptodate. Voorbeeld: de Britse Parlementszender (bron van vermaak: order in this house...) staat niet in de lijst. (FTA zender) Maar wel in hun lijst die ik geprint heb (Versie 16/5/25) Juiste gegevens handmatig toegevoegd: toen was hij er. En dat zal met meer zenders het geval zijn. Overigens nog steeds blij dat de CD Triple LNB quad niet defect was. De winkel zei : wij werden indertijd ook niet gewaarschuwd dat hij uit de handel was. Ik had er eentje extra op reserve bij moeten kopen... Voor het geval dat...,

Geplaatst:
1 uur geleden, bellejt zei:

er is voor die box wel een update gekomen als je weet hoe te flashen https://forum.tms-taps.net/viewtopic.php?f=137&t=52662

De laatste update die ik indertijd vanaf de satelliet kon downloaden was van 25/3/2015. (staat in het menu) Daarna was het afgelopen.

Europa
CRP-2401CI+ (42031), 2015-03-26
CRP-2401CI+ Conax (42561), 2015-03-26
SRP-2100 (22010), 2014-04-08
SRP-2401CI+ (22120), 2015-03-25
SRP-2401CI+ (22130), 2015-03-24
SRP-2401CI+ Eco (22570), 2015-03-24
SRP-2410 (22121), 2014-03-05
SRP-2410M (22122), 2014-03-05

Dat zou dan degene moeten zijn die ik vet gedrukt heb. Op zich ben ik typisch iemand die dan de zaak verkloot... Zodat de ontvanger voorgoed de soep in is... Ik neem aan vanaf de pc op usb stick en dan vanaf usb stick naar sat ontvanger, maar waar dan heen???

De ontvanger is al oud. Heeft niet het eeuwige leven. Als ik nadenk over een vervanger, waaraan zou ik dan moeten denken?? Moet een dubbel ontvanger zijn, met een flinke HDD er in. Deze sat ontvanger kan alleen met een draad met internet verbonden worden. Onhandig, moet draadloos. En het decoderen moet automatisch gaan. Deze moet ik 's nachts apart binnen 2 dagen een opname laten decoderen. Mijn vorige oude Pace Puma deed dat automatisch. (was toen de enige dubbel ontvanger zodat ik ook kon opnemen)

• Moderator
Geplaatst:

Elke huidige ontvanger op de markt doet dat allemaal.

Decoderen van opnamen gaat tijdens het opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ceesv zei:

Elke huidige ontvanger op de markt doet dat allemaal.

Decoderen van opnamen gaat tijdens het opnemen.

Ja, deed de voorloper, de Pace Puma, ook. En een oude Philips ook. Maar dit ding tot mijn verrassing niet. Stond ook nergens in de vrij summiere handleiding... Eigenlijk het irritantste punt van deze ontvanger.

• Moderator
Geplaatst:
16 minuten geleden, pel zei:

Deze sat ontvanger kan alleen met een draad met internet verbonden worden. Onhandig, moet draadloos.

Alhoewel mijn sat ontvanger ook wifi heeft heb ik die toch bekabeld aangesloten, omdat bekabeld verbinden zo zijn voordelen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, ceesv zei:

Alhoewel mijn sat ontvanger ook wifi heeft heb ik die toch bekabeld aangesloten, omdat bekabeld verbinden zo zijn voordelen heeft.

Dat is waar: betrouwbaarder. Alleen: meubels verslepen, woonkamer, daarna lange route door de gang en naar modem in meterkast... Weinig zin aan...

• Moderator
Geplaatst:
3 uren geleden, pel zei:

Voorbeeld: de Britse Parlementszender (bron van vermaak: order in this house...) staat niet in de lijst.

Die zender staat gewoon opgenomen in de Canaldigitaal fastscan lijst.

Geplaatst:
3 uren geleden, ceesv zei:

Die zender staat gewoon opgenomen in de Canaldigitaal fastscan lijst.

Ja, met de verkeerde frequentie. Op wat heet de "Technische zenderlijst"van 16/5/25 van CD stond hij wel goed vermeld. Die gegevens gebruikt bij "Handmatig zender zoeken".

Geplaatst:
4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Is dit probleem nou nog niet opgelost?

Godsallemachtig wat een gezever. 

Ontvangst probleem zelf opgelost. Kabelbreuk.

Geplaatst:
9 uren geleden, Mimisiku zei:

Wat let je om die oude bak dan eens te vervangen??

Keuzestress. En sommige begrippen snap ik geen moer van. En het gedoe met kaarten en CI's waarbij dit niet meer werkt of dat niet. Sat receivers voor dummy's: zo'n boek heb ik nodig met o.a.: waar moet ik op letten... Daarom blijft het er vaak bij...

Geplaatst:

Je moet eens wat vaker lezen op het forum over aankoop adviezen en problemen met softcam OF CI+.

Je zult zien dat er zeer zeker heel goede adviezen gegeven worden waardoor zo'n boek Sat receivers voor dummies helemaal niet nodig is om te schrijven.

Gigablue, Octagon en Zgemma zijn momenteel de favorieten ofschoon je ook prima overweg kunt met een Vu+ als ze nog te krijgen zijn.

The Best

Tina Turner

Geplaatst:

de 4K modellen van VU+ zijn weer te verkrijgen maar hangt wel een prijskaartje aan.Maar wat een superbox krijg je dan in de plaats.Hier de duo 4K SE met 4 tuners (+ turbo tuner usb) en HDD 2TB en doet alles wat je maar wil

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen