Ga naar inhoud

Webinterface OpenPli "forbidden"?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn netwerk bestaat uit 2 delen verbonden met een VPN verbinding, ene deel 192.168.0.X het andere deel 19.168.1.X (vereiste vanuit de beide Fritzboxen).

in het 0.X deel geen problemen met de VU boxen en ook de VU box aan de andere kant werkt prima en shared met de Vu OScamserver in het andere netwerk.

Vanuit het 1.X gedeelte kan ik met de browser gewoon de OScam interface van de server in het 0.X deel benaderen (8081). Het enige wat niet werkt is de webinterface van OpenPli van een box in het andere gedeelte.
Die webinterfaces zitten nog op de standaard poort 80 en zijn vanuit het eigen netgedeelte prima te openen.
Wat is er speciaal aan die webinterface dat ik de melding "Forbidden" krijg?

Geplaatst:

In de oscam.conf deze regel aanpassen:

[webif]
httpport                      = 8081
httpallowed                = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Ik vergat erbij te vermelden dat onder het Forbidden een regel in heel kleine lettertjes staat dat het IP niet in het bereik valt, lijkt mij dus een melding die vanuit het image komt en ik ben nog nooit een bereik instellinginstelling tegen gekomen.
Leek mij dus een VU probleem.
Om bijvoorbeeld op mijn NAS, Fritxbox of op een webcam te komen is er geen probleem.

Geplaatst: (aangepast)
Op 5-6-2025 om 09:33, Frans B zei:

10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1

Die regel staat er al in en in de webinterface van Oscam kan ik probleemloos komen, alleen de webinterface van OpenPli kom ik niet op, dus de webinterface op standaard poort 80.
Maar ik bedenk  me nu wel dat ik ook op 8081 de mogelijkheid heb om de cam te herstarten mocht dat nodig zijn. Dat was het belangrijkste, de Pli webinterface is vooral om kanaal te wijzigen en te streamen vanaf afstand.

aangepast door satvet
Geplaatst:

al eens 8080 geprobeerd ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
1 minuut geleden, bellejt zei:

al eens 8080 geprobeerd ?

Nee, zal ik bij eerste gelegenheid proberen, maar in het "eigen" domein gedeelte werkt de standaardpoort 80 prima.

Geplaatst:

Niets eigen probleem veroorzaken, ten eerste heb ik niet aan default instellingen gesleuteld, alleen de share ingesteld. 
Ik kan zelfs vanaf de boot met DCC inloggen op de Ultimo thuis, dus duidelijk geen netwerk probleem.
Ergens moet dus net zo'n instelling zitten als voor de OpenPli webif zoals die voor de OScam webif. 

Met de Solo overigens hetzelfde 

Forbidden

403.6 IP address rejected

En die is nog helemaal in default (enkel de client instellingen toegevoegd.

En als je 10-15 niet meer aan je box hebt gesleuteld is de kennis aardig weggezakt en is het veel "waar zat dat ook al weer".

• Moderator
Geplaatst:

403.6 IP address rejected  openpli

Google is je vriend.🫠

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen