Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 12:33 Geplaatst: woensdag om 12:33 Op 27-6-2025 om 12:22, astro iris zei: Ik denk toch niet dat voetbal formule1 en andere sporten van Sky via RTL gratis gaan zijn? Trouwens zoals bericht van de vrije vries meld, is nog niks goedgekeurd en zijn alle speculaties voorlopig overbodig. @Mimisiku daarom vroeg ik dat ook of er regelingen zijn weet ik niet. Maar RTL Deutschland zit niet achter een HD+ paywall die wordt doorgegeven aan de nederlandse kabel en kpn Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
OFDM Geplaatst: woensdag om 14:10 Geplaatst: woensdag om 14:10 1 uur geleden, Tonskidutch zei: Maar RTL Deutschland zit niet achter een HD+ paywall die wordt doorgegeven aan de Nederlandse kabel en kpn KPN heeft een smartcard voor RTL Deutschland, die betalen gewoon voor de rechten.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 14:16 Geplaatst: woensdag om 14:16 @OFDM Uh oh, dan is dat sinds mijn abo destijds 2019 gewijzigd ik betaalde 3€ per maand voor het extra Duitsland pakket. Dat ze een smartcard hebben geïntroduceerd wist ik niet. excuus Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
OFDM Geplaatst: woensdag om 14:18 Geplaatst: woensdag om 14:18 Zojuist, Tonskidutch zei: @OFDM Uh oh, dan is dat sinds mijn abo destijds 2019 gewijzigd ik betaalde 3€ per maand voor het extra Duitsland pakket. Dat ze een smartcard hebben geïntroduceerd wist ik niet. excuus Nee, ik bedoel dat KPN een smartcard heeft om alles binnen te halen. Daarna komt het in dat Duitsland pakket met alle eigen sloten.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 14:21 Geplaatst: woensdag om 14:21 Ach, ik had zo'n Airris IPTV boxje van hen, daar kon niet eens een smartcard in. Of bedoel jij toch de DVB-T2 met CI+ en Kaart? Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
OFDM Geplaatst: woensdag om 14:46 Geplaatst: woensdag om 14:46 KPN heeft niets van doen met het gecodeerde Freenet DVB-T2.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 14:58 Geplaatst: woensdag om 14:58 Nu meng je een en ander in de blender. Dat moet je even ontrafelen. Er is DVB-T2 van KPN digitenne Er is Freenet in Duitsland alleen per abonnement voor DVB-T2 (mocht je die ontvangen moet je inderdaad een smartcard en geschikte CI+ of receiver hebben) Er is DVB-S2 uit onze buurlanden waar een HD+ kaart nodig is Er is doorgifte van de Duitse zender en als extra ook RTL Deutschland met kleine bij betaling op IPTV of kabel (in sommige gevallen is het zelfs standaard in het pakket) Dus hoe je ontvangt is relevant voor wat je hier beweert. Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
OFDM Geplaatst: gisteren om 09:28 Geplaatst: gisteren om 09:28 Op 2-7-2025 om 16:58, Tonskidutch zei: Nu meng je een en ander in de blender. Dat moet je even ontrafelen. Er is DVB-T2 van KPN digitenne Er is Freenet in Duitsland alleen per abonnement voor DVB-T2 (mocht je die ontvangen moet je inderdaad een smartcard en geschikte CI+ of receiver hebben) Er is DVB-S2 uit onze buurlanden waar een HD+ kaart nodig is Er is doorgifte van de Duitse zender en als extra ook RTL Deutschland met kleine bij betaling op IPTV of kabel (in sommige gevallen is het zelfs standaard in het pakket) Dus hoe je ontvangt is relevant voor wat je hier beweert. Deze opsomming is correct. Ik verwees alleen naar dat KPN zelf voor het ontvangen een smartcard heeft. Dus DVB-S2 naar IP omzetting richting klanten.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 09:30 Geplaatst: gisteren om 09:30 1 minuut geleden, OFDM zei: Dus DVB-S2 naar IP omzetting richting klanten. sorry maar ik snap het niet wat je er überhaupt mee bedoelt. Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
OFDM Geplaatst: gisteren om 09:43 Geplaatst: gisteren om 09:43 9 minuten geleden, Tonskidutch zei: sorry maar ik snap het niet wat je er überhaupt mee bedoelt. Geen sorry voor nodig. KPN ontvangt voor zijn Nederlandse klanten de Duitse RTL in HD van satelliet en heeft daarvoor uiteraard een smartcard in het ontvanger systeem. Hierna wordt het signaal IP gemaakt met alle bewerkingen die eroverheen gaan. Het einde van de keten is de klant IP settopbox.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 11:50 Geplaatst: gisteren om 11:50 Hoe het business model van RTL Deutschland gaat uitzien betreffende de sport (alle voetbal en F1 etc) weten we gewoon weg niet op dit moment. Wat ze doorgeven aan de buurlanden via kabel of IPTV is ook nu al kostenplichtig. Wat daarop volgt wegens die overname zullen we gaan zien. Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
Noordzee Geplaatst: gisteren om 15:24 Geplaatst: gisteren om 15:24 KPN heeft deze Duitse zenders in het Basispakket: Das Erste ZDF RTL Television WDR Arte En je kijkt de volgende 10 Duitse zenders in het Duits Pakket: VOX NDR SAT.1 Tagesschau24 3Sat ProSieben Kika One RTL Zwei Super RTL Met uitzondering van Vox, RTL Zwei en Super RTL is alles in HD. bron: https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/1BXzknsNehkVBnYlgkLmEM/aa2bb6f4e893381a3cfbb4d53cb2d08c/tv-_en_radiozenders_Interactieve_TV_2.7.pdf Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
bellejt Geplaatst: gisteren om 16:28 Geplaatst: gisteren om 16:28 leuk dat het allemaal FTA zenders zijn op de sat en sommigen zelfs in HD 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen