Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 09:58 Geplaatst: donderdag om 09:58 Ja dat geloof ik je direktwant ook tussen VIX en andere images zijn verschillen. VTI heeft er 5 OpenPli heeft er 4 en VIX dus 6 Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
bellejt Geplaatst: donderdag om 10:02 Geplaatst: donderdag om 10:02 bij de 4K versies zelfs 7 want er zit ook een zip bestand in 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 10:27 Geplaatst: donderdag om 10:27 Nog even om te terug to komen op dat netwerk, hier de link naar de uitleg van WanWizard van het OpenPli forum https://forums.openpli.org/topic/102175-testbuild-scarthgap/page-19#entry1696066 En ook de melding met hen daar bespreken @donpedro over jouw Vu+ Solo2. Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
donpedro Geplaatst: donderdag om 20:00 Auteur Geplaatst: donderdag om 20:00 @bellejt Het pad klopt en er staan een aantal bestanden in, zoals al zichtbaar was in het screenshot wat ik iets terug al post. Het is een originele Vu+ Solo2, dus geen clone o.i.d. Weet dat ik ooit in het verleden ook meerdere images heb geprobeerd, was toen nooit een issue. @Tonskidutch de USB is i.d.d. FAT32, meerdere keren gecontroleerd en ook geformatteerd. Heb ook de andere USB poorten geprobeerd, ook al gebruik ik die USB poorten amper tot nooit De files die je laat zien, staan in de PLi folders. Heb nu de originele VTi 15 zip op de FAT32 USB, maar komt nog altijd alleen maar op met 'Starting ....' Denk dat we wel een beetje 'uitgedokterd' zijn, we de conclusie wel kunnen stellen ... einde verhaal. Via donkere uithoeken kwam ik deze site tegen ( https://jb8a8f8.com/support/index.php ), maar ook daar geen klik and go oplossing. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
kees321 Geplaatst: donderdag om 20:18 Geplaatst: donderdag om 20:18 (aangepast) O ja, die website kwam ik ook tegen in mijn "wanhopige" zoektocht toen. Hoe heb ik dat toen ook al weer opgelost ? Je hebt geen netwerkt toegang ? Ook niet via telnet dus ? Zie ik op een plaatje van een printplaat op die website een reset knopje ? Naast de scart (?) Of is dat weer een ander type ? Een geheugen batterijtje loshalen ? Andere manier van resetten ? Ik roep maar wat gedachten. NB, zijsprong ter info, de beide Vu+ hier bleven na een update ( OpenPli 7 en 9 ) hangen na de herstart, maar nu niet meer, blijkbaar is er iets opgelost in de software op dat gebied. donderdag om 21:31 aangepast door kees321
Moderator ceesv Geplaatst: donderdag om 21:11 Moderator Geplaatst: donderdag om 21:11 Terug naar de vu+ firmware een oplossing?1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 21:49 Geplaatst: donderdag om 21:49 Ja mooier maken dan het nu is kan ik ook niet. En JA hardware kan ook stuk gaan, maar ik geloof niet dat je een solo image op een solo2 receiver hebt kunnen plaatsen, want daar heeft @bellejt gelijk dan slikt ie niet eens dat image. Dan start de receiver gewoon met het oude image op. Met de uren die we erin gestoken hebben, kun je zeggen einde oefening. (militaire term) Wouldn't It Be Good Nik Kershaw
donpedro Geplaatst: gisteren om 21:17 Auteur Geplaatst: gisteren om 21:17 @ceesv ook de VTi 15, de laatste, op de FAT32 gezet als zip bestand .. met in het zip bestand het pad /vuplus/solo2/ en bestanden. Maar de welbekende 'Starting ... ' blijft ook nu gewoon als enige terugkomen. @kees321 heb net het MB nog eens grondig bekeken, maar er zit op de genoemde plek geen 'reset button'. Er zijn wel een aantal pin headers, maar onduidelijk waar deze voor dienen als je geen beschrijvingen hebt. @Tonskidutch Ja, zou niet mogelijk moeten zijn ... maar op 1 of andere manier zonder error melding heeft de box er toch iets mee gedaan dat funest lijkt te zijn voor de boot. Bij een normale PC staat in het BIOS wat aangesproken moet gaan worden, een scherm USB poorten of een toetsenbord e.d. Low level noemen we dat, voordat er nog maar iets anders gebeurt. Bij de VU lijkt de default opstart sequence USB daarna flash memory pointers, dat lijkt dus door die foute flash nu dus verkeerde pointer op te leveren. De 'Starting ... ' die ik nu heb, heeft nu verkeerde pointers naar waar wat leeft ... en loopt dus eigenlijk vast, want elke pointer verwijst naar een memory plek waar niets staat voor het verwerken en aanspreken low level van een USB. En om met @Tonskidutch zijn term dan nu maar het hoofdstuk af te sluiten ... einde oefening! Wil i.i.g. iedereen, bedanken voor het meedenken om toch nog bij een oplossing te komen. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 21:20 Moderator Geplaatst: gisteren om 21:20 3 minuten geleden, donpedro zei: ook de VTi 15, de laatste, op de FAT32 gezet als zip bestand .. met in het zip bestand het pad /vuplus/solo2/ en bestanden. Maar de welbekende 'Starting ... ' blijft ook nu gewoon als enige terugkomen. Ik bedoelde niet Vti, maar de (rudimentaire) software van de fabrikant, se Vu+ software. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
donpedro Geplaatst: gisteren om 21:27 Auteur Geplaatst: gisteren om 21:27 3 minuten geleden, ceesv zei: Ik bedoelde niet Vti, maar de (rudimentaire) software van de fabrikant, se Vu+ software. Deze heb of ken ik niet, dat is een ander type software? Dan is de volgende vraag, kan ik daar beschikking over krijgen? VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 21:32 Moderator Geplaatst: gisteren om 21:32 http://vuplus.com/sub/sub0301.php Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
donpedro Geplaatst: gisteren om 21:42 Auteur Geplaatst: gisteren om 21:42 Bedankt @ceesv, was daar ook al even terug geland. Maar krijg niet duidelijk welk of welke bestanden nu betrekking hebben op jouw advies. Merk wel dat veel van de files niet echt meer naar een download wijzen, dus dat maakt het ook al niet eenvoudiger. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Mimisiku Geplaatst: gisteren om 21:59 Geplaatst: gisteren om 21:59 Ik woon in Haarlem… Als je wil mag je met het bakje naar mij komen… Kijken of hij nog tot leven te wekken is.. 1 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
donpedro Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden (aangepast) @Mimisiku Goedemorgen, die aanbieding hou ik graag open als dat mag. Vond deze Wiki nog https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=RS232, daar wil ik eerst eens even kijken of ik daar info uit kan halen waar het stokt. Ik weet het is 'oldschool', want ja .. wie gebruikt er tegenwoordig nog een LPT of RS232 poort om computers met elkaar te verbinden. Heb volgens mij ook niet direct de spullen in huis, maar ga even kijken of ik iets via een microcontroller kan proberen op te zetten. Wie weet kan ik wel een ESP32 of een Arduino programmeren om de conversie te doen ... even uitzoeken. Het is een uitdaging, maar moet ook even tijd vinden tussen al de andere 'verplichtingen' hier en daar Moest even nadenken, maar voor het proggen van sommige micros heb je ook een USB -> UART converter nodig. Laat ik die nu ooit ergens in het verre verleden zo'n converter hebben aangeschaft, maar nu is de vraag .. waar is die in de berg electronica die ik heb liggen Even aan de slag met de oude vertrouwde KalilLinux, het tool wat je uit de kast trek als iemand onwetend in je netwerk is Zit net nog even de Wiki en de output te bekijken ... deze melding MOET er komen. Hier zien we dus ook de paden waar de USBDisk0 als hij geïnitialiseerd is naar opzoek gaat of die bestaan. 14 uren geleden aangepast door donpedro VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Mimisiku Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Als het goed is heb je al die ‘alienware’ niet nodig. Als je een werkende USB to serial connector hebt is dat voldoende. Alleen zorgen dat je een correcte kabel hebt.. Via een PC kun je dan simpelweg loggen met Putty of welke serial client dan ook…. En ja, wie werkt er nog met RS232? 😊 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen