Sprietje Geplaatst: gisteren om 08:36 Geplaatst: gisteren om 08:36 Heb je nog meer van die snuggere opmerkingen?
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 09:52 Geplaatst: gisteren om 09:52 De gekartelde klemmen beschadigen de verzinkte buis. En veroorzaakt daardoor roest. Afgezien daarvan is het nuttig oppervlak naar de (grote) reflector te klein. Met die luttele 5 cm kan dat de krachten bij storm niet tegenhouden. Ik heb het hier over de grote exemplaren. Dus 1 mtr. en meer. Maar ik weet het, ik ga deze discussie niet winnen. 😂😂😂 Stay delulu !
Sprietje Geplaatst: gisteren om 12:06 Geplaatst: gisteren om 12:06 1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei: De gekartelde klemmen beschadigen de verzinkte buis. En veroorzaakt daardoor roest. Afgezien daarvan is het nuttig oppervlak naar de (grote) reflector te klein. Met die luttele 5 cm kan dat de krachten bij storm niet tegenhouden. Ik heb het hier over de grote exemplaren. Dus 1 mtr. en meer. Maar ik weet het, ik ga deze discussie niet winnen. 😂😂😂 Dus roest op de pijp, niet de schotel. Blij dat je dat toegeeft. Maar Triax heeft de schotelmaten 50, 60, 70 85 en 100cm (schotelbreedte). Het is dus op blijkbaar op 4 van de 5 schotelafmetingen niet van toepassing wat je schrijft. En wist je dat een lichte beschadiging op een gegalvaniseerde buis geen roest veroorzaakt. Zink geeft namelijk een kathodische bescherming en zorgt er automatisch voor dat zink de beschadiging weer automatisch bedekt. 1
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 12:30 Geplaatst: gisteren om 12:30 21 minuten geleden, Sprietje zei: Zink geeft namelijk een kathodische bescherming en zorgt er automatisch voor dat zink de beschadiging weer automatisch bedekt Uiteraard wist ik dat. Een zelfbeschermende oxidelaag. Dat klopt. Maar tot op zekere hoogte. IJzerbout heeft ook een opleiding gevolgd hoor. 😂😂👍 Stay delulu !
RicardoBelli Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Cahors of visiosat schotels hebben ook gekartelde mast klemmen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen