Only-FTA Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Wat voor constructies hebben jullie bedacht om een lnb op 3,5 graad af te stellen? Als ik met een smartphone en een waterpas probeert 3,5 graden te vinden kom ik 1 hand tekort. Bovendien moet de smartphone waterpas en loodrecht staan. Vervolgens bij het vastzetten verdraaid de handel constant.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 uren geleden Moderator Geplaatst: 11 uren geleden Ervaring en dienstjaren zorgen voor die vaarcdgheid! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) De skew van een lnb komt niet op een halve graad. Ik rond de hoeken altijd af naar hele graden. Dat is nauwkeurig genoeg. Bovendien kun je de optimale skew ook bepalen wanneer je de beste signaalkwaliteit hebt. Dat zou overeen moeten komen. En hoezo moet de smartphone waterpas en loodrecht staan. Je legt die toch tegen de zijkant van de lnb aan en dan geeft de smartphone toch de hoek aan? Wel is het zo dat je de skew van de lnb het beste af kan stellen als de kijkrichting van de lnb horizontaal staat. De elevatie van de schotel staat dan heel anders ingesteld als de elevatie die je nodig hebt om de satelliet te ontvangen. Dat moet je doen nadat je de skew van de lnb's hebt ingesteld. 11 uren geleden aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden Ik stel de skew (en de focus) bij voorkeur aan de hand van het constellatie diagram af. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen