Ga naar inhoud


Maximum E85 instellingen


druup

Aanbevolen berichten

Geeft je DM500 ook 99% aan? :P misschien dat de waardes verschill van dreambox tegenover vu duo

 

Dit zijn de waarden op mijn VU+

 

Beste druup

 

Ik begin de beschrijving met dat je de skew van de schotel eerst in moet stellen. Daarna staat er: de skew van de lnb's t.o.v. verticaal waterpas instellen.

Als je de schotelskew als laatste in wilt stellen, dan zul je van de waardes die ik opgegeven heb, 8,7 graden erbij moeten tellen. Vier van de vijf lnb’s moeten dan t.o.v. de rail tegen de wijzers van de klok ingedraaid worden.

 

Bij nader inzien staat het er idd al duidelijk Sprietje...

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waar de LNB voor Astra 1 plaatsen indien men Hotbird, en Astra 1, 2, 3 wilt ontvangen?

 

Ik vond deze handleiding in het Duits:https://www.technikplace.de/tpl/download/23680.pdf

 

Er wordt beweert, dat de schotel vol winst heeft bij plusmin 8 graden en maar een half db verlies heeft bij tot plusmin 10 graden.

 

Indien ik nu voor de schotel sta heb ik eerst het rail voor mij en dan verder weg de schotel.

 

Ik denk nu de lnb van rechts op de houder te schijfen, zodat het middenpunt op de nul lijn komt te staan. Verder rechts komt dan nog Hotbird.

Van links moet ik dan Astra 3 op het rail zetten, zodat de lnb tegen Astra 1 aanstoot.Dan ook nog van Links Astra 2 LNB plaatsen.

 

Ik woon in Den Haag. Alleen nog voor de duidelijkheid: vanut mijn positie, eerst komen de lnbs, dan de schotel, dan moet de lnb voor Astra 2 hoger liggen dan die voor hotbird?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lutz

In bericht 23 heb ik uitgelegd hoe je de lnb’s af moet stellen

Vlaardingen en Den Haag liggen zo dicht bij elkaar dat je daar dezelfde afstellingen voor kunt gebruiken.

Het verlies van de signalen die schuin op de schotel vallen zoals in de PDF-file staat, klopt.

Met de ontvangsthoek tussen de Hotbird 13 en Astra 28,2 graden van 18,5 graden, zul je aan de zijkant dus slechts 0,3 dB minder ontvangst hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de toelichting!

 

In feite, nadat men Astra 1 heeft gevonden, dan zit de lnb voor Astra 2 bijna tegenaan. Ik gebruik een alp voor Astra 3. Astra 2 zit op een beetje afstand bij mij.

 

Nu heb ik beeld op Astra 1 t/m 3. Aan de schotel plus 10m kabel heb ik tot 17dB signaalsterkte. Maar ik wil ook zenders van Eutelsat 28,5 graden kunnen ontvangen.

 

Hoe kan ik dat nu het beste doen? Betekend dat, de skew van de lnb houden, en proberen door het lnb op de rail naar links of rechts te bewegen, beter signaal te krijgen?

 

Maar misschien heb ik een ander probleem. Eerst kon ik prima food network ontvangen, nu wordt in plaats ervaan babestation weer gegeven. Hoe kom ik erachter of deze twee stations via hetzelfde satelliet of aparte satellieten worden uitgezonden?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de toelichting!

 

In feite, nadat men Astra 1 heeft gevonden, dan zit de lnb voor Astra 2 bijna tegenaan. Ik gebruik een alp voor Astra 3. Astra 2 zit op een beetje afstand bij mij.

 

Nu heb ik beeld op Astra 1 t/m 3. Aan de schotel plus 10m kabel heb ik tot 17dB signaalsterkte. Maar ik wil ook zenders van Eutelsat 28,5 graden kunnen ontvangen.

 

Hoe kan ik dat nu het beste doen? Betekend dat, de skew van de lnb houden, en proberen door het lnb op de rail naar links of rechts te bewegen, beter signaal te krijgen? Ik denk ik moet de lnb verder af van astra 3 schuiven...

 

Maar misschien heb ik een ander probleem. Eerst kon ik prima food network ontvangen, nu wordt in plaats ervaan babestation weer gegeven. Hoe kom ik erachter of deze twee stations via hetzelfde satelliet of aparte satellieten worden uitgezonden?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft:

“In feite, nadat men Astra 1 heeft gevonden, dan zit de lnb voor Astra 2 bijna tegenaan.”

Dat kan natuurlijk niet waar zijn. Aan de ene zijde van de Astra 1-lnb zit de Hotbird-lnb, aan de anderezijde de Astra 3 is 23,5 lnb.

De Eutelsat 28,5 ontvang je met dezelfde lnb als de Astra 28,2. Die twee satellieten hangen zo dicht bij elkaar dat dit vanaf aarde als één satelliet gezien wordt.

De exacte maten voor de afstanden van de lnb´s en de schuinstand van de schotel en de skew van de lnb's heb ik al in bericht 23 aangegeven. Als jij de zaak zo afsteld, dan hoef je de lnb´s echt niet meer te gaan verschuiven voor optimale ontvangst.

Ik zou de ALPS-lnb niet voor de Astra 23,5 gebruiken maar voor de Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De lnb voor Astra 3 zit tegen de lnb van Astra 1 aan. In feite raken de houders elkaar, de koppen niet. Mijn satellietboer had aanbevolen, het ALPS lnb voor Astra3 te gebruiken, en dat werkt ook wel.

 

De afstand van de lnb harten te meten is moeilijk, omdat altijd de lnb in de weg zit. De schotel zelf zit op 29graden elevatie en op 9graden skew. Dan heb ik nog geprobeerd, de lnb's zelf te verdraaien. Dat maakt niet zo veel uit. Ook heb ik ze allemaal op maximum afgesteld.

 

Babestation komt hier met 15,9dB binnen.Food network maar met 6,5dB. Ik wordt er niet wijzer van.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hart op hart afstand meet je aan de voorzijde van de lnb. Daar zit meestal een klein kuiltje of pukkeltje. Je meet dus van kuiltje naar kuiltje of van pukkeltje naar pukkeltje.

Omdat de Astra 3 zwakker is dan de Astra 1, kun je de ALPS-lnb beter voor de Astra 1 gebruiken en de gewone lnb voor de Astra 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb mijn food network terug: de oplossing zat in een kapot lnb, wat alleen verticaal wilde ontvangen.

 

Ik heb de alps lnb gewoon op Astra 3 gehouden: ik ontvang hem met 15,9dB...

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...