HugoH Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden 13 minuten geleden, Pionewbie zei: Haak je coaxkabel voor satellietontvangst en zendapparatuur niet door elkaar? al zo lang geleden dat ik er nog mee bezig geweest was...dat zo een opmerking mij toch even deed twijfelen
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 1 uur geleden, HugoH zei: "one coaxial cable R06/U 75 Ohm...Made in China" dat staat op de kabel...en heb idd de Senator twin uitgang lnb, daar ik 2de tv zal installeren in de slaapkamer. De lengte tot aan tv toestel is ongeveer 24 m. Als ik monoblok zou gebruiken, kan ik dan nog de Disecq gebruiken? (om van de 2de antenne die enkel voor Nilesat ontvangst dient) om beide schotels aan ontvanger te koppelen? Het ziet er naar uit dat het CCS coaxkabel is ofwel voluit Copper Clad Steel. Dat is coax met een ijzeren middenader met een heel dun laagje koper er op van een paar honderdste van een millimeter, zie bijlage. Die ijzeren middenader geeft voor de voeding van de diseqc-switch en de lnb's een veel hogere elektrische weerstand waardoor een switch niet goed meer schakelt en de lnb niet goed schakelt tussen horizontale- en verticale polarisatie. Maak een een stukje middenader vrij en hou er een magneetje tegenaan. Blijft dit er aan plakken? Coax voor satellietontvangst is standaard 75 Ohm. Als je een monoblock gaat gebruiken en een losse lnb, dan moet je een monoblock met 4 aansluitingen gebruiken en per diseqc-swich aansluiten volgens bijgevoegde afbeelding. De tweede single-lnb gebruik jij niet. 1 uur geleden aangepast door Sprietje
Tonskidutch Geplaatst: 58 minuten geleden Geplaatst: 58 minuten geleden 55 minuten geleden, Sprietje zei: ofwel voluit Copper Clad Steel meteen naar de schroot brengen dat spul, misschien is het bij de schroot handelaar nog wat waard maar voor satelliet ontvangst in ieder geval niet. 😁 Le Yeux De Ma Mere Arno
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen