greekfalcon Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Hallo allemaal, ik heb een schotel van 95cm en de ontvangst van CanalDigitaal gaat al bij een beetje wind fout, het beeld geeft dan strepen en er is niet naar te kijken. Mijn locatie is de Dodecanesa in Griekenland in de buurt van Rhodos. Zou een schotel van 115 cm verbetering geven? Helaas heb ik mogelijk iets verknald, ik heb even een nieuwe kop geprobeerd, maar de ontvangststerkte was toen 55% i.p.v. 59% wat het was. Toen ik de oude kop weer terugzette was de sterkte gedaald naar 50%. Iemand een suggestie? VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
Frans B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Jazeker. Je moet een 120cm schotel hebben, dan heb je een goede ontvangst. Tenminste hier op kreta. Natuurlijk bij een grote regenbui geen ontvangst, maar dat gebeurt heel weinig. 4 uren geleden aangepast door Frans B foto System Administrator (niet van deze site)
greekfalcon Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Welk merk is de schotel op de foto en is hij van aluminium?. Ik zie overigens dat de schotel nergens verankerd is, geen wind op Kreta? VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
Frans B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Is geen alu. En er zit een stevige muurbeugel achter....Natuurlijk is hier ook veel wind, en deze heeft al zuidenstormen meegemaakt. merk weet ik niet, maar kostte iets van 130€ inkoop. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Als de ontvangst bij wind weg valt, dan staat de schotel niet stabiel genoeg opgesteld. Heb je minimaal een buis van 48mm, beter nog 60mm. En is de maat die je opgeeft de hoogte of de breedte van de schotel, met of zonder de rand mee te rekenen, Je moet minimaal 100cm breed hebben zonder rand, zie: https://www.ses.com/our-coverage#/explore/orbital-position/197
greekfalcon Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 95cm is de breedte inclusief rand, merk Gibertini. Diameter buis zal ik morgen kijken, is nu windkracht zeven op het dak. VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
Frans B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Dan zal de afstelling idd niet helemaal juist staan. Maar de schotel is wel krap aan de maat. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 1 uur geleden, greekfalcon zei: 95cm is de breedte inclusief rand, merk Gibertini. Diameter buis zal ik morgen kijken, is nu windkracht zeven op het dak. Gibertini adviseert een pijp te nemen van 75-90mm en 3mm wanddikte, zie bijlage van Gibertini. Alle schotels van Gibertini kunnen op een pijp van 90mm gemonteerd worden, ook hun schotel van 65cm.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen